ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galan99    972

Nie ma rozdzielacza siłowego  wywalony działa tylko na samym rozdzielaczu koło kierownicy .

Zapewne pora na wymianę rozdzielacza ? lub mus wstawić dodatkową rurkę  do powrotu do zbiornika .

Edytowano przez galan99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    208

Tylko pytanie było czy przypadkiem nie masz tego dodatkowego rozdzielacza z pokrętłem pod kierownicą a nie o regulator pod siedzeniem.


Dodatkowa rurka przelewu zapobiega tylko gotowaniu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    972
15 minut temu, mani51 napisał:

Tylko pytanie było czy przypadkiem nie masz tego dodatkowego rozdzielacza z pokrętłem pod kierownicą a nie o regulator pod siedzeniem.

 

Dodatkowa rurka przelewu zapobiega tylko gotowaniu oleju.

 

Nie ma  dodatkowego rozdzielacza pod kierownicą .

Edytowano przez galan99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    208

A są w ogóle 4 pozycje dźwigni? Sprawdź przewody od rozdzielacza do siłownika. Może się któryś przytkał. Nie masz jakiegoś zaworu dławiącego? Przeważnie trzeba taki założyć jak się wyrzuca regulator spod siedzenia. Może jest źle założony albo za bardzo przykręcony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    972

Sprawdzę jeszcze przewód od siłownika patrząc od tyłu to ten 2 od błotnika  bo pękł jeden wymieniłem ale jakiś taki cienki może za małą ma przepustowość  , bo siłownik nowy ma dopiero rok . Można pomylić przewody na siłowniku zasilający i powrót ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    972

Nie krzyżują się , 

Zacznę od nowa jak było .

Jak został kupiony traktor MTZ to pod broną talerzową opadał a jak się rozgrzał olej to i wcale nie podniósł , trzeba było czekać aż się schłodzi , wymieniłem siłownik 110 pomogło dużo bo trzyma teraz . Ale jest coś takiego jak stanę pod górę i chcąc podnieść bronę talerzową to jest problem nie chce , jak doda się gazu to pompa aż zaczyna dymić , czy to wina pompy już zużyta . ( czy pod górę czy  w dół jest problem z podniesieniem , co dalej jak  do podnoszenia to tak skacze to podnoszenie szarpie nie równo miernie jak by brakowało ciśnienia . trzeba zapewne wywalić pompę rozdzielacz nowe przewody .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1322

Masz rozdzielacz pod siedzeniem ? Bo coś czuję, że to on jest winny, skoro tylko pod górę a normalnie szarpie. Jak jest brudny to się zacina i daje takie efekty

Edytowano przez jahooo
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    766

pasowało by powierzyć cisnienie na zimnym gorącym i jak dymi może zawor nie puszcza może za małe cisnienie wystarczy regulacja

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    208

Czytałeś poprzednie posty kolegi? Pisał że nie ma regulatora. Jak regulator wywalony a przelew z rozdzielacza nie zrobiony to pewnie olej się gotuje i pieni i dlatego słabo podnosi po rozgrzaniu i szarpie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    972

Nie ma przelewu z rozdzielacza i to może być cała przyczyna problemu , 

Jak zrobić ten przelew jakieś fota skąd wyprowadzić  gdzie podpiąć . 

Jak zimny to podniesie bez problemu ale jak rozgrzany jest problem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1322

Czytałem, sam pytałem o rozdzielacz dociążenia, ale tego pod siedzeniem nie załapałem że nie ma

To może być to, bo normalnie nic się nie zacina, co najwyżej słychac jak przelewowy puszcza gorący olej i nie ma siły podniesć

Masz jakies nietypowe zaślepki przy rozdzielaczu pod kierownica ?

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    208
galan99 napisał:

Jak zrobić ten przelew jakieś fota skąd wyprowadzić  gdzie podpiąć.

Po zdjęciu prawego boczku na rozdzielaczu po prawej stronie będą zaślepione dwa duże otwory a pod nimi jeden mały. Odkręć ten mały korek i zobacz ile pod nim jest otworów. Jeśli jeden centralnie to musisz zrobić przelew. Jeśli dwa, jeden centralnie a drugi pod nim pod skosem to przelewu robić nie trzeba. Można ten otworek wykonać samemu ale bezpieczniej podpiąć kawałek wężyka i poprowadzić go do zbiornika oleju. Znajomy miał w korku spustowym zbiornika wkręcaną śrubę i tam podpiął wężyk a ja dospawałem króciec do rurki powrotu z rozdzielacza. Wężyk wystarczy zwykły olejoodporny skręcany na opaski bo tam ciśnienia nie ma prawie wcale.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    972
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Po zdjęciu prawego boczku na rozdzielaczu po prawej stronie będą zaślepione dwa duże otwory a pod nimi jeden mały. Odkręć ten mały korek i zobacz ile pod nim jest otworów. Jeśli jeden centralnie to musisz zrobić przelew. Jeśli dwa, jeden centralnie a drugi pod nim pod skosem to przelewu robić nie trzeba. Można ten otworek wykonać samemu ale bezpieczniej podpiąć kawałek wężyka i poprowadzić go do zbiornika oleju. Znajomy miał w korku spustowym zbiornika wkręcaną śrubę i tam podpiął wężyk a ja dospawałem króciec do rurki powrotu z rozdzielacza. Wężyk wystarczy zwykły olejoodporny skręcany na opaski bo tam ciśnienia nie ma prawie wcale.

Dzięki wszystkim za radę ale człowiek zawsze się uczy tak z prawej strony jest wyprowadzony przewód , w tym rzecz że ten przewód został podpięty do małej banieczki taki filtr i zapchało syfem i już wszystko się  wyjaśniło i działa już dobrze .

Wszystkim bardzo dziękuję za porady teraz już jestem troszku zapoznany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1322

Ja będę to wkrótce wszystko wywalał i robił "normalny" rozdzielacz na joy plus EHR od kolegi z forum. Jak zrobię, wrzucę fotki

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    24

Panowie mam taki problem z moim mtz gdy jade z plugiem pochylony na prawo to jedzie się normalnie oraz gdy jade po prostym terenie to zeż normalnie się jedzie ale gdy się ciągnikiem nachyle na lewą strone to zaczyna coś szarpać tak jak by w tylnym moście i to cały czas do kiedy się nie wyprostuje traktorem na równym terenie. Dodam że szarpie tylko gdy jade z maszyną nachylony na lewą strone podczas pracy w polu natomiast gdy jade na pusto to przestaje szarpać. Będe wdzięczny za jakieś odpowiedzi co może być że tak się dzieje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1322

Może ci się blokada załącza samoczynnie ?

Pisze z własnego doświadczenia, gośc tak załatwił traktor, bo blokada załączała się samoczynnie, mechanizm różnicowy się rozpadł

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    24

Też myślałem o blokadzie niby mam odłączony wężyk i nie działa wogóle ale dokładnie nie znam jej działania bo mało wiele traktor się nachyli na lewo i strasznie zaczyna szarpać być może coś się samoczynnie załącza. Czy da się blokade jeszcze jakoś rozłączyć czy wywalić aby wogóle nie blokowała ? poza odłączeniem wężyka ? Bo jeszcze nigdy tam nie zaglądałem do tego bębna z lewej strony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1322

Pod pokrywą są dodatkowe tarczki, które dociśnięte do siebie blokują mechanizm różnicowy. Akurat tego elementu jeszcze w całości nie rozbierałem w MTZ-82. U siebie mam starszy typ blokady, mechaniczny na pedał i tam po prostu zapadką spina się obie półosie razem

Może te tarczki ci się zatarły i w pochyleniu na lewo opór jest taki, że blokuje mechanizm, nie wiem. To się dość łatwo demontuje zeby tam zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    898

Jak nie ma wężyka nie ma oleju który poprzez mębrane ściska  tarcze i załacza podobnie jak hamulec  który działa podobnie z tym tylko że mechanicznie przy pomocy rozpieraka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    24

Ok jutro to rozkręce i zobacze co się dzieje. Czy te tarczki można całkowicie wywalić i tak jeżdzić bez nich ? i czy trzeba będzie wyjmować wałek blokady aby je wywalić ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    898

Jak odkręcisz ten baniak który jest przykręcony na takich długich szpilkach to wszystko zrozumiesz ja to robiłem dzięki bogu bardzo dawno temu  ale wiem że to nie jest skomplikowane tylko nie pomyl tarcz hamulcowych z blokadą przy składani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez thefarmer
      Witajcie mam pytanie czy wasze belarusy również są takie jakby mulowate w przedziale obrotów 800-1300 mój w tym przedziale jest dość ospaly dopiero powyżej 1300 jak turbina zaczyna pracować czuć jego moc. Pytam bo mam odniesienie do belarusa 820 znajomego ktorego sobie sciagnal z niemiec tam silnik bez turbo a praktycznie od poczatku bardzo dobdze wchodzi na obroty niezaleznie co ma z tylu zaczwpione? 
    • Przez jarko111
      Zna ktoś moment z jakim należy doręcić korbowodó w silniku d260 - pronar 1221a II lub Mtz 1221
    • Przez kitok3
      Witam, mam zamiar zakupić do Belarusa 920 agregat talerzowy pół zawieszany z wałem oponowym jezdnym typu unia ares drive. I tu nasuwa się moje pytanie dla ludzi którzy mają "zemsty Stalina" jak ciągnik będzie z tym współpracował ???
      Wiem że kilka osób z forum ma takie zestawy.
      Dlaczego pół zawieszany ??? Raz że nie będę się obawiał o podnośnik, dwa że ciągnik nie trzeba będzie doważać na przodzie, trzy mniejsze zapotrzebowanie na mocy ma NIBY pół zawieszany niż zawieszany.
      Ciągnik został UTURBIONY.
      Proszę o wypowiedz kolegów.
    • Przez robi57362
      witam przerabial ktoś naped womu w mtz 82 żeby zamiast 1000 bylo ok 750? bylo by to dobre rozwiązanie do napedu gdzie potrzeba 540 i zeby nue cisnąć silnika na 2100 rpm
    • Przez Lukasz_88
      Witam,
      proszę o wsparcie w dwóch tematach.
      1. Zauważyłem wypiętą wsuwkę elektryczną pod panelem wskaźników. Zdjęcie w załączniku-ciemny zielony idzie na panel lampek kontrolnych (na ten moduł sprawdzający poprawność działania kontrolek(?), jasny zielony idzie do kontrolki "1". Ona własnie przy przekręceniu kluczyka się nie zapala, czy ta kontrolka powinna się świecić tylko przy przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję? Gdzie podpiąć tę wsuwkę? Na zdjęciu w miejscu "2" jest taki punkt gdzie mogła być podpięta ale jak tam podłączę to nic się nie dzieje.
      2. Przestał działać mi wskaźnik temp wody (po uruchomieniu ciągnika przeskakiwał na maxa). Myślałem że to wskaźnik albo czujnik ale je wymieniłem i nic, albo wskazuje na max albo teraz po przekręceniu stacyjki spada poniżej skali i po nagrzaniu silnika nic się nie zmienia.
      - sprawdzałem masę i jest ok (na czujniku patrzyłem pomiędzy obudową wskaźnika a wsuwką i pokazuje 0.7 - trochę dużo chyba? powinno być koło 0.1)
      -nowy przewód od czujnika i nic
      -dodatkowa masa na obudowę wskaźnika to wtedy na zimnym wskazówka idzie na max
      Na zdjęciu widać jak mam podłączone przewody:
      -czerwony idzie na czujnik (masa)
      -niebieski-rozdwaja się na wskaźnik poziomu paliwa (lewa str i wskaźnik ciśnienia (masa)
      -szary idzie na kontrolki, drugi na wskaźnik paliwa - (na tych jest napięcie)
      Jak to powinno być prawidłowo podłączone? Jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem TM100 a TM100A i TM100B - tylko tym że jeden jest na wsuwkę a drugi ze śrubką czy z punktu widzenia poprawności wskazania wskaźnika ma to znaczenie. 
      Przeglądałem forum, było kilka informacji ale żadnej konkretnej nie widziałem. W grę nie wchodzi żadne podginanie wskazówki, a oporniki szeregowo z czujnikiem? Jaką będę miał pewność że wskaźnik dobrze pokazuje a nie plus minus 10 stopni bo źle jest wyskalowany. Chyba że ktoś mi podpowie krok po kroku jak to zrobić żeby pokazywał faktyczną temp.
      Proszę o wsparcie. Z góry dziękuję


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj