ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

mani51    206

Mi jak Władka przyłapało na panewkach to jeden czop musiałem polerować z resztek panewki papierem ściernym. Na razie już chyba trzeci rok chodzi ale ciśnienie mu spadło. Tyle, że on teraz nic ciężkiego nie robi. Sprawdzałeś drożność kanału olejowego w tym czopie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    7

No właśnie nie sprawdzałem teraz zamierzam to zrobić a podpowiedź jak najlepiej to zrobić mam swoją koncepcje ale zawsze ktoś mądrzejszy sie może wypowiedzieć 😎

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    49

mam kolejny problem z mtz, zaczal mi sie grzac, termostat sie otwiera, chlodnica wydaje sie byc czysta, ma ze 4 lata, gruberowalem na 1700-1800 obr (jak co roku) i sie zagotowal, pozniej na 2000-2100obr i bylo tak na styk, jak gdzies mial wiekszy opor to znow zaczynalo gotowac.. zeszle lata latalem sobie na 6 polbieg na 1700obr i lapal 70 stopni, a teraz gotuje, jakies pomysly? chlodnica cala goraca, i na dole i u gory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pudło    30
8 godzin temu, Bambi14 napisał:

chlodnica wydaje sie byc czysta

Ja bym wolał być pewny że jest , i olejowa też . Poza tym skoro na wyższych obrotach jest lepiej to coś nie tak może być z pompą wody lub z drożnością kanałów chłodzących

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    18

Chłodnica. Mnie też wydawało się że jest czysta w środek za tym ustrojstwem od wspomagania był zabrudzony że 0 prześwitu. Nieraz olej tam kapnie i się wszystko zalepia. Godzinę myłem myjką (tylko z głową).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    12

Witam Panowie.

Czy olej se wspomagania może sie przedostać jakoś do silnika bo od jakiegoś  czasu ubywa mi oleju w serwo żadnego wycieku nie ma,ale za to przybyło mi oleju w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    0
1 godzinę temu, hoodoowca napisał:

Witam mam pytanie rusek poci się olejem spod kolektora wydechowego co to może oznaczać.

U mnie też się poci od tego co jest najbliżej filtra powietrza, ale narazie to olewam. Zreszta już tak od nowości.

12 minut temu, Y635 napisał:

Witam Panowie.

Czy olej se wspomagania może sie przedostać jakoś do silnika bo od jakiegoś  czasu ubywa mi oleju w serwo żadnego wycieku nie ma,ale za to przybyło mi oleju w silniku

Może się przedostać. Prawdopodobnie pompa padła. Jak przybywa w silniku to w hydraulice ubywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    12

pompa do wspomagania ma około 1 miesiaca

 

Są tam jakieś uszczelniacze czy coś. Pierwszy raz mi sie coś takiego stało

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    7

Teraz takie części robią. Ja mam pytanie wymieniłem korbowód bo złapało na panewce był problem pisałem o tym wcześniej teraz po skręceniu wszystkiego po ustawieniu zaworów coś lekko stuka u góry w silniku  w czym rzecz? Nie jest to mocny stuk ale niepokoi wie ktoś coś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    7

Jedna z moich myśli właśnie taka była że za długi korbowód no ale czyżby by tak było? Chcę robić pod rzepak i niewiem co robić z tym czy olać czy jechać 

Jedna z moich myśli właśnie taka była że za długi korbowód no ale czyżby by tak było? Chcę robić pod rzepak i niewiem co robić z tym czy olać czy jechać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    2

Witam. wszystkich agrofotowiczów :) Rozglądam się za Mtz82 (główny koń pociągowy na 12ha). Obecnie mam na oku mtz z 1991r oraz z 1995r za podobne pieniądze. Jakie są różnice między starszą a nowszą wersją ? Bo wygladowo to podobny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    18

Felgi różne no i zobacz czy wspomaganie na orbitolu czy na serwie. Jak na serwie to albo przeróbka albo sobie go daruj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    2

To znowu ja. Przepraszam, jeśli to nie jest związane z tematem, ale interesuje mnie jedna rzecz. Kiedy tak naprawdę skończyła się produkcja mtz-82 i 82 turbo a zaczęto produkować te "nowe mtz" 820/892 ? A jeśli sie mylę to ktos moze mi rozpisać lata produkcji poszczególnych mtz-ów do 2000r ?

Edit. Już nieaktualne. Od dzisiaj dołączyłem do grona posiadaczy mtz 82.

Edytowano przez Kryroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    2

Przepraszam, że piszę post pod postem, ale chciałbym uzyskać w miarę szybką odpowiedź. Kupiłem mtz 82 99r. i jak chce go zapalić to raz załapie od razu a innym razem muszę podpompować paliwo, żeby załapał. Po odpaleniu pracuje równo, bez żadnych przerw. Kwestią jest zapowietrzenie układu paliwa, czy wada jest w innej części ciągnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

Najprawdopodobniej zapowietrza się ( 99%) proponował bym po kolei poodkręcać wszystkie przewody np przy pompie jeśli będzie dalej się dalej zapowietrzać to potem przy filtrze na koniec przy zbiorniku wystarczy mała nieszczelność i będzie tak robić każdy układ paliwowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    2

Problem został po części rozwiązany. Wymieniłem pompkę zasilającą bo stara nie utrzymywała paliwa + odpowietrzyłem układ i na razie ciągnik pali. Teraz staram się wyeliminować luzy na orbitrolu ( Dokładnie to wymieniłem jeden sworzeń bo był wytarty + muszę wymienić jabłka (?) w  siłowniku lub ewentualnie jak nie da się wymienic to zakupię nowy siłownik ). I dokupiłem jeszcze do mtz 82 wspornik centralny cięgna ( chyba taka nazwa jak się nie mylę ). I ktoś może mi powiedzieć jak to przymocować do tylnego korpusu ? Bo obecnie mam w tamtym miejscu dużą dziurę w której nie mam pojęcia jak przykręcić/przymocować ten wspornik.  Ktoś mocował i wie może co i jak w tym mtz82 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    18

Musisz odkręcić cały plecak z uchwytami do łap. Jest tam 5 śrub ale też musisz wyjąć sworzeń od siłownika podnoszenia. Dokupić specjalną śrubę z nakrętką. Śruba ma duży płaski łepek wkładasz ją przez to dziurą wtedy przykręcasz plecak i wszystko a na koniec nakrętką przykręcasz uchwyt i zrobione :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez thefarmer
      Witajcie mam pytanie czy wasze belarusy również są takie jakby mulowate w przedziale obrotów 800-1300 mój w tym przedziale jest dość ospaly dopiero powyżej 1300 jak turbina zaczyna pracować czuć jego moc. Pytam bo mam odniesienie do belarusa 820 znajomego ktorego sobie sciagnal z niemiec tam silnik bez turbo a praktycznie od poczatku bardzo dobdze wchodzi na obroty niezaleznie co ma z tylu zaczwpione? 
    • Przez jarko111
      Zna ktoś moment z jakim należy doręcić korbowodó w silniku d260 - pronar 1221a II lub Mtz 1221
    • Przez kitok3
      Witam, mam zamiar zakupić do Belarusa 920 agregat talerzowy pół zawieszany z wałem oponowym jezdnym typu unia ares drive. I tu nasuwa się moje pytanie dla ludzi którzy mają "zemsty Stalina" jak ciągnik będzie z tym współpracował ???
      Wiem że kilka osób z forum ma takie zestawy.
      Dlaczego pół zawieszany ??? Raz że nie będę się obawiał o podnośnik, dwa że ciągnik nie trzeba będzie doważać na przodzie, trzy mniejsze zapotrzebowanie na mocy ma NIBY pół zawieszany niż zawieszany.
      Ciągnik został UTURBIONY.
      Proszę o wypowiedz kolegów.
    • Przez robi57362
      witam przerabial ktoś naped womu w mtz 82 żeby zamiast 1000 bylo ok 750? bylo by to dobre rozwiązanie do napedu gdzie potrzeba 540 i zeby nue cisnąć silnika na 2100 rpm
    • Przez Lukasz_88
      Witam,
      proszę o wsparcie w dwóch tematach.
      1. Zauważyłem wypiętą wsuwkę elektryczną pod panelem wskaźników. Zdjęcie w załączniku-ciemny zielony idzie na panel lampek kontrolnych (na ten moduł sprawdzający poprawność działania kontrolek(?), jasny zielony idzie do kontrolki "1". Ona własnie przy przekręceniu kluczyka się nie zapala, czy ta kontrolka powinna się świecić tylko przy przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję? Gdzie podpiąć tę wsuwkę? Na zdjęciu w miejscu "2" jest taki punkt gdzie mogła być podpięta ale jak tam podłączę to nic się nie dzieje.
      2. Przestał działać mi wskaźnik temp wody (po uruchomieniu ciągnika przeskakiwał na maxa). Myślałem że to wskaźnik albo czujnik ale je wymieniłem i nic, albo wskazuje na max albo teraz po przekręceniu stacyjki spada poniżej skali i po nagrzaniu silnika nic się nie zmienia.
      - sprawdzałem masę i jest ok (na czujniku patrzyłem pomiędzy obudową wskaźnika a wsuwką i pokazuje 0.7 - trochę dużo chyba? powinno być koło 0.1)
      -nowy przewód od czujnika i nic
      -dodatkowa masa na obudowę wskaźnika to wtedy na zimnym wskazówka idzie na max
      Na zdjęciu widać jak mam podłączone przewody:
      -czerwony idzie na czujnik (masa)
      -niebieski-rozdwaja się na wskaźnik poziomu paliwa (lewa str i wskaźnik ciśnienia (masa)
      -szary idzie na kontrolki, drugi na wskaźnik paliwa - (na tych jest napięcie)
      Jak to powinno być prawidłowo podłączone? Jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem TM100 a TM100A i TM100B - tylko tym że jeden jest na wsuwkę a drugi ze śrubką czy z punktu widzenia poprawności wskazania wskaźnika ma to znaczenie. 
      Przeglądałem forum, było kilka informacji ale żadnej konkretnej nie widziałem. W grę nie wchodzi żadne podginanie wskazówki, a oporniki szeregowo z czujnikiem? Jaką będę miał pewność że wskaźnik dobrze pokazuje a nie plus minus 10 stopni bo źle jest wyskalowany. Chyba że ktoś mi podpowie krok po kroku jak to zrobić żeby pokazywał faktyczną temp.
      Proszę o wsparcie. Z góry dziękuję


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj