ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Tomasz78    1025

o nic  dodatkowe źródło zasilania zewnętrznego ,z reguły nie potrzebne wiec odpięte ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Ok, a powiedzcie mi jeszcze jak klakson wyje non stop to gdzieś zwarcie w kablach lub przełącznik siadł?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    266
Klakson w mtz jest sterowany masą. Może być zwarcie po drodze nawet do gniazdka przyczepy, bo tam idzie jeden z przewodów. Zdejmij pokrywę pod zegarami z prawej strony i wypnij wtyczkę, żeby sprawdzić. Zobacz też przełącznik. A i jeszcze powiedz który masz rocznik ciągnika.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Barbatoos    2

Ciągnik 99 r, Zarówno klakson jak i włącznik nowy. Klakson z tego powodu, że przepalony był - sprawdzałem na krótko i nie łapał, a włącznik nowy bo stary popękany był. Wszystkie światła, kierunki ok to chyba włącznik ok. Zwarcie gdzieś pewnie się robi bo jak dokręcam pokrywę na zegarami, tam gdzie bezpieczniki to włączają się drogowe światła.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    103

W której części Polski?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Panowie a jak ładowanie pokazuje mi na mierniku max 13V, a alternator jest sprawny bo dzisiaj sprawdzałem u elektromechanika i wyszło 14.4V, to od czego najlepiej zacząć szukać problemów z brakiem ładowania? Walnięty aku czy gdzieś po drodze gubi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    103

W mazowieckim myślałem, że byłoby do wzięcia, ale chyba nic z tego. 

@Barbatoos też mam 14.4v na alternatorze, a na akumulatorze już tylko 12.50v-13v. Nie wiem o co chodzi, pytałem kiedyś na AF ale jak zwykle nic mądrego...


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    266
Kolego, podstawy się kłaniają, zmasowanie alternatora, głupi amperomierz, złącza pod deską, nawet hebel masy. U mnie główne kable są puszczone osobno grubsze i bezpośrednio alternator-amperomierz, rozrusznik-amperomierz. Ale następnym razem gdybym to robił to zrezygnuję z amperomierza, bo i tak jest spadek napięcia...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    665
jak masz. ruski alternator to tak bedzie jak pisze Ltz tak wyszly z fabryki

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    266
Ale nie z takimi spadkami, że tu tyle a tu tyle.... U mnie ruski alternator się spalił, teraz mam samochodowy i jestem zadowolony, ale połączenia porobiłem jak się należy.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Witam Forumowiczów

Mam przeprowadzać remont Mtz 82 i mam dylemat co to zestawów naprawaczych jest ich teraz dosć sporo , ja przymierzam sie do kupna zastawów motordetal podobno oryginalne ruskie , i sa 5 pierscieniowe ostatnio wkładałem zestawy naprawacze made in cccp bo takie na magazynie znaleźli i były 4 pierscienowe i po prostu sie juz pogubiłem , a dlaczego remont? bo zaczoł dosc dobrze puszczac odma dym i bierze olej ostatni remont robiłem mu 10 lat w tyłu i tylu czesci, tylu firm nie było. I jeszcze co do uszczelek pod głowica sa jakieś silikonowe i metalowe i waszym zdaniem która bedzie lepsza ? i kolejne pytanie jest takie , mam kabine ta malizne i mam zamiar wsadzac ta nowa i czy mocowania sa takie same ? czy bedzie trzeba cos przerabiać  ?  czy usadowi sie na stare uchywty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

No to muszę się tym zająć bo nie ma nic bardziej irytującego jak przygasajace światła robocze/LED.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    103

@kukum mówili, że na 5-pierścieniowych będzie gorzej z odpaleniem i rzeczywiście pierwsze godziny kręcił ciężko. Te zestawy mają służyć dłużej niż 4-p. i zużywać mniej oleju. Jak silnik po remoncie, to uszczelka zwykła, najlepiej ze ścieżką silikonową i oczywiście wkładki teflonowe.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Czyli te 5 pierscieniowe na poczatku beda stawiać większy opór i tyle , a po dotarciu ma być juz wszystko ok , czyli wezmę te 5 pierscieniowe , rozrusznik szybko obrotowy i dobry aku powinien sb spokojnie poradzić , dzieki za porade ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1025

witam

przyszedł czas że to ja potrzebuję cennych rad

:)

Belarus 820

nie laduje aku od rozruchu tego mniej obciążonego,,pali sie kontrolka czerwona od lądowania choć wskaźnik pokazuje ponad 14v na zegarze 

alternator sprawdzony,  sprawny ,ładowanie aku od instalacji 12v podobnie 14v na mierniku

pali bezpiecznik 20a w przetwornicy , zwarcie jest między czarnym przewodem  wchodzącym do przetwornicy na którym jest + a stykiem na którym jest -  (tak pokazuje miernik)
instalacja orginal 

co jest nie tak? przetwornica padla ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    24

Ja bym polecał brać zestawy na 3 pierścienie bo są lepsze pod względem tarcia mniej się traktor grzeje i zużywa tulei oraz lżej pali. Na 5 pierścieni to prawda strasznie ciężko pali szczególnie w zime i szybciej się zużywają bo górne pierścienie chodzą praktycznie na sucho. Sam założyłem zestawy na 5 pierścieni i żałuje że nie wziołem na 3 pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

 

Podjął się ktoś takiej przeróbki MTZa na szybką skrzynie? Kupiłem MTZ 920,4 i ma on skrzynie zwykłą 9 na silniku obroty max 1900obr/min i jest wolny na trasie niecałe 30km/h jedzie słyszałem że nowe belarusy 920 i 952  serwis kania wałcz przerabia te które są sprzedawane na niemcy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

Już wiem co i jak zmiana kół przed głowną skrzynią, przerabiają modele 920 i 952 bo one mają niższy zakres obr silnika, a wedłóg mnie bez sensu walić obroty 2500obr,min  bo rozblokować pompę żaden problem, lepiej ogarnąć temat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszc355    2127

MTZ 82TS też mają niższe obroty silnika i są wolniejsze niż np Pronar 82 SA z taką samą skrzynią biegów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Ja już bym wolał mniejszą różnicę prędkości między 8a9 i żółw-zając z synhronizacją niż możliwość jazdy 50km/h Ale każdy ma swoje oczekiwania i potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanosho    0

Jeśli chodzi o szybkiego Belarusa to słyszałem o wersji 892 ale ze skrzynią synchronizowaną 5 biegową.

Spotkał się ktoś z taką maszyną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    195
Panowie, wymieniacie te kabiny a nie zostały Wam czasem blachy zabudowy pod kierownicą od tej małej budy? Bo mi brakuje tej od strony dźwigni hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin1984
      Koledzy jaki powinien być luz zaworowy w Mtz 50 ???
    • Przez Marcin1984
      Z jaką siłą dokręcić głowicę w Mtz 50 ???  I czy trzeba ją dociągnąć po jakimś czasie ?
    • Przez panmino
      Cześć,
      Mam problem ze zmianą biegów w Belarusie 1025. Po wymianie kompletnego sprzęgła ciężko wchodzą biegi, mocny nacisk na dźwignię powoduje delikatnym szarpaniem ciągnika a biegi nie chcą wchodzić, muszę kombinować - na zmianę luz na reduktorze, później bieg, następnie bieg na długiej dźwignie, czasami w odwrotnej kolejności. To na postoju, w trakcie jazdy jest lepiej, ale wciąż daleko od ideału.   
      Naprawę wykonał mechanik, który robi Belarusy. Każe mi rozkręcić cięgno uruchamiające sprzęgło, rozkręciłem już do momentu, że skok jałowy zredukował się do około 1,5 - 2 cm (powinno być 4 cm) a poprawa nastąpiła minimalna. Wciąż jest źle.
      Wcześniej miałem awarię, która objawiała się tym, że przy wciśnięciu sprzęgła i próbie wbicia  biegu, z pod kabiny dobiegały zgrzyty i inne niepokojące dźwięki a biegi nie chciały wchodzić. Przy próbie wbicia biegu ciągnikiem szarpało, jakby zaczynał jechać, biegi nie wchodziły. Po rozebraniu ciągnika okazało się, że rozsypało się małe  łożysko podpierające wałek. Wymieniono wszystkie elementy po stronie sprzęgła. 
      Czy ktoś ma jakieś sugestie, co mogło zostać przeoczone?
    • Przez marekbuli
      Witam. Wczoraj przypadkiem byłem u człowieka w sprawie pszenicy ORKISZ. I Patrze koleś ma MTZta ale taki jakis dziwny. Rocznik 1987 wersja eksportowa silnik d 240 z turbiną 105 km. Oryginalny Orbitrol siłownik z dołu, oryginalny odlew na osi. A największa niespodzianka to skrzynia biegów. Normalnie 2x 9 biegów z tym, ze jedna wajha a na wierzchu pokręcana gałka która przełącza płynnie biegi(tak mówił) Nie spojrzałem na oznaczenie MTZ 9???. Mówił, że ta hydraulika do skrzyni to danfosa.
      Moje pytanie co to za model
      Pozdrawiam
    • Przez panmino
      Czołem!
      kupiłem raczej niekompletny Wom przedni do mtz 1025 no i nie mogę znaleźć  żadnych wskazówek odnośnie montażu przekladni do ramy. Każda forma dokumentacji będzie pomocna.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj