ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

cabwie    2
15 godzin temu, michal1993 napisał:

Nie, po prostu jest gęstszy i wiem, że MTZ się za to nie pogniewa. Wtedy nie wiedziałem po prostu, że taki gęstszy olej istnieje

Dlatego męczy mnie temat transolu 220 polecany do bardzo obciążonych przekładni przemysłowych więc może tu byłby też dobry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

W T-25 mam zalany HIPOL GL-5 85w140 i jest ok, tylko mało zimą jeżdżę. A co do transolu 220 - nie znalazłem karty charakterystyki tak idealnie odwzorowanej w przypadku tych obu olei ale to co zauważyłem to są to bardzo podobne oleje.  Hipol o którym wspomniałem też ma napisane że do pracy w bardzo trudnych warunkach i że jest dobry do sprzętów Huty Stalowa Wola...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja mam w swoim transol 380 pomieszany z przekładniowym 80w90. Już chyba 6 lat i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Jaki kolor dyszy Rsm mmat najlepiej sprawdza się przy  MTZ (skrzynia biegów 9 )? Rsm 32 200l na ha.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A to dysze dobiera się do rodzaju skrzyni w ciągniku? Biorąc pod uwagę że tam jest do wyboru 18 biegów to każda dysza będzie dobra 😁

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Pytam dlatego że aplikacja mmat pokazuje 2 kolory, być może są użytkownicy co mają to już w praktykowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9225

Ja mam do RSM czerwone, daje to około 200l RSM na hektar , ja jeźdżę 6 albo 7 biegiem w wersji MTZ bez reduktora

trzeba sobie wypraktykować samemu

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

Ale to aplikacja pokazuje 2 kolory dysz do MTZta? Muszę sobie zainstalować 😉

A tak na poważnie to ilość wylanej cieczy zależy od 3 parametrów - prędkości jazdy, ciśnienia podawania cieczy i rozmiaru (koloru) dyszy. Możesz jeździć na 7mce na ciśnieniu np 2,5 bara i na 5tce na ciśnieniu 1.5 bara i mieć taki sam efekt. Popatrz na tabele prędkości ciągnika przy danych obrotach silnika, ustawiasz ciśnienie pod tą prędkości i dysze które posiadasz i jedziesz i ewentualnie korygujesz bo to z tym różnie bywa i czasami trzeba zmienić bieg albo skorygować ciśnienie. 

Sorki Panowie - wiem że to odpowiedź nie na temat MTZ ale trza pomóc koledze 😀

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
18 godzin temu, tomaszek83 napisał:

Pytam dlatego że aplikacja mmat pokazuje 2 kolory, być może są użytkownicy co mają to już w praktykowane.

Tu masz tabelę jaki wydatek przy jakim ciśnieniu i prędkości nie ma to znaczenia czy jedzies ciapkiem czy MtZ 

IMG_3507.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    22

" ilość wylanej cieczy zależy od 3 parametrów - prędkości jazdy, ciśnienia podawania cieczy i rozmiaru (koloru) dyszy."

Szukałem dziury w całym i chyba znalazłem. 4 parametr - prędkość obrotów wałka WOM. 540/1000 obr/min.. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to chyba nie znalazłeś bo przy ustalonym ciśnieniu (o którym pisałem powyżej) obroty wałka nie mają wpływu na ilość cieczy 😉 (oczywiście w rozsądnym zakresie tj jak będziesz pyrkał na takich obrotach że pompa nie nabije ciśnienia to wtedy tak 😀

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

pany jest taka sprawa, w ubiegłym roku przerabiałem hydraulikę na rozdzielacze typu Bułgar 80l i założyłem tura I problem jest taki że tur podnosi max 700kg czy jakbym wymienił pompę (nie wymieniana od nowości) czy to mi coś da? tur jest używany a poprzedni właściciel mówił że "więcej jak 1200kg nie podniesie" i w sumie taka moc by mnie satysfakcjonowała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

Zmierz ciśnienia hydruliki i wszystko się wyjaśni, najlepiej na zimym i ciepłym oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Jaki kupić zegar taki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-pomiarowy-cisnienia-hydrauliki-manometr-kpl-7524858561


czy taki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-pomiaru-cisnienia-hydrauliki-wtyk-euro-10703483112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Ja bym bral ten pierwszy. Jakoś ten wężyk mnie nie przekonuje 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9225
3 godziny temu, Grzechooo napisał:

pany jest taka sprawa, w ubiegłym roku przerabiałem hydraulikę na rozdzielacze typu Bułgar 80l i założyłem tura I problem jest taki że tur podnosi max 700kg czy jakbym wymienił pompę (nie wymieniana od nowości) czy to mi coś da? tur jest używany a poprzedni właściciel mówił że "więcej jak 1200kg nie podniesie" i w sumie taka moc by mnie satysfakcjonowała.

policz sobie 160 bar ciśnienia (tyle fabrycznie ustawiony zawór w rozdzielaczu zapewne) i średnica tłoczyska

jak masz zamocowane tłoczyska, która strona pcha ? masz jednostronnego działania w turze czy dwustronnego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Miałem kiedyś podobnie po założeniu Bułgara nie mogłem złożyć agregatu uprawowego. Zmierzyłem ciśnienie i pokazało mi ok 100 barów. Ustawiłem na ok 180 i sklada rozkłada aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
11 godzin temu, 4pakplus napisał:

" ilość wylanej cieczy zależy od 3 parametrów - prędkości jazdy, ciśnienia podawania cieczy i rozmiaru (koloru) dyszy."

Szukałem dziury w całym i chyba znalazłem. 4 parametr - prędkość obrotów wałka WOM. 540/1000 obr/min.. ;)

Nie ma nic do rzeczy zwiększysz obroty wałka zwiększysz ciśnienie a to jeden z parametrów podany w tabeli którą Ci podałem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
2 godziny temu, jahooo napisał:

policz sobie 160 bar ciśnienia (tyle fabrycznie ustawiony zawór w rozdzielaczu zapewne) i średnica tłoczyska

jak masz zamocowane tłoczyska, która strona pcha ? masz jednostronnego działania w turze czy dwustronnego ?

Siłowniki jednostronnego działania 55mm tłoczysko

20240223_140651.jpg

Wcześniej był rozdzielacz 45l ale opadał teraz jest 80l. Siła podnoszeniania nie zmieniła się wraz z  wymianą rozdzielacza.

Dlatego myślę nad wymianą pompy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9225

Przy takiej średnicy tłoka (nie zewnętrznej siłownika) i ciśnieniu 180 bar powinien podnieść te 1200-1300kg na końcówce ramienia

przy podnoszeniu nie słychać syczenia rozdzielacza ?

Jeden obrót zaworu bezpieczeństwa to z tego co pamiętam 30 bar ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
jahooo napisał:

Przy takiej średnicy tłoka (nie zewnętrznej siłownika)

mierzyłem tłoczysko (to srebne😉) wczoraj pakowałem fasolę w bagach na samochód i miałem nasypane w jednym 703kg to musiałem dobrze gazować żeby podniósł, chłopina trochę pomógł i poszło do góry ale to UJ nie robota. Wykluczasz pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9225
7 minut temu, Grzechooo napisał:

mierzyłem tłoczysko (to srebne😉) wczoraj pakowałem fasolę w bagach na samochód i miałem nasypane w jednym 703kg to musiałem dobrze gazować żeby podniósł, chłopina trochę pomógł i poszło do góry ale to UJ nie robota. Wykluczasz pompę?

możesz zaryzykować podkręcić zawór na rozdzielaczu o pół obrotu

pompa może mieć już swoje lata, ale często winien jest zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

A jak kupię ten zegar z pierwszego linku to wstawić goszeregowo między siłownikiem czy już siłownika nie podłączać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9225
37 minut temu, Grzechooo napisał:

A jak kupię ten zegar z pierwszego linku to wstawić goszeregowo między siłownikiem czy już siłownika nie podłączać?

podłączasz w szybkozłącze, ciśnienie na całym rozdzielaczu jest takie samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj