ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michal1993    453

O 4 skibach to marzyć nawet nie mogę. Eberhardt 3x14" który jest w mojej galerii czasem potrafi dla MTZa być dobrym przeciwnikiem... Co do ilości skib to nie mam za bardzo pola do popisu, tylko podnośnik mnie zastanawia


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    19

Ryzyk Fizyk.

Zmienisz siłownik na C-110, albo C-125, albo dołożysz dwa siłowniki wspomagające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    375

Po sąsiedzku MTZ 82TSA  sporo lat pracował z 4 skibowym obrotowym pługiem ( nie pamiętam jakim, może mi się przypomni).

Z udźwigiem nie miał problemu, miał dociążony przód. Tylko nie pamiętam jak wygląda podnośnik w TSA.

Uciąg wystarczał, ale to zależy od ziemi, bo w drugą stronę po sąsiedzku ziemia bardziej gliniasta i bez turbo 82SA ma co robić w starym zagonowym 4x30 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karbex    81
Napisano (edytowany)

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    453

U mnie tak było jak miałem felgi z gwiazdą. Kupiłem nowe, w9 z pronaru i  nie ma tego problemu.

  • Thanks 1

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
15 godzin temu, karbex napisał:

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

O dekiel co przekładnię przykrywa ? A mógłbyś wstawić fotkę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

U mnie to wyglada tak mam felgi gwiazdy i opony 320x85x20  ale tu opona raczej nie ma nic wspólnego przynajmniej na zdjęciu wydaje się ze to felga ociera nie zmieniałeś przy oponach felg? a może jakieś naprawy w przednim moście ?

IMG_2913.jpeg

IMG_2912.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    81

Dzięki. U Ciebie sporo zapasu a u mnie to chyba jak z gruberem jeżdżę to się przód podnosi (ciężki tył) I wtedy to obciera. Mam trochę już luzy na tulejach w przodku i to też może mieć wpływ chyba. Ja nic nie grzebałem jeszcze i widzę że chyba przodka nikt jeszcze nie ruszał (jakkkolwiek by to nie zabrzmiało) 😉 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

W końcu wziąłem się za hydraulikę w MTZ. Plan jest  taki 3sekcyjny pod kierownicę, jednosekcyjny pod podnośnik i do tego tur na dżoja. I jak zawsze mam parę pytań do mądrzejszych: 1. przy podnośniku trzeba wstawić zawór dławiąco zwrotny czy taki będzie dobry? https://allegro.pl/oferta/zawor-dlawiaco-zwrotny-vrfu-90-1-2-50l-350bar-om-12795308957 a moze inny proszę o propozycje, na którym przewodzie go zamontować, podnoszącym czy opuszczającym? 2 czy w miejscu jak się spuszcza olej ze zbiornika (tu na dole po prawej) mogę dać powrót z rozdzielacza od tura? 3. Czy powrót z obu rozdzielaczy moge razem połączć i zamontowac w miejsce gdzie był powrót z oryginalnego pod kierownicą? Reszta pytań dojdzie w trakcie, proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.😉

20230520_181453.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7442
Napisano (edytowany)

Mocujesz na powrocie oleju przy opuszczaniu, olej powraca przewodem, który tłoczy ciśnienie przy podnoszeniu

Ja mam oba powroty spięte razem na trójniku i powrót do zbiornika w orginalnym miejscu

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

Czyli na przewodzie co daje ciśnienie na podnoszenie (prawym) tylko z dławikiem w drugą stronę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7442

na zaworze jest zaznaczony kierunek, w którym dławi, jak założysz odwrotnie, nic się nie stanie, po prostu kilka minut roboty zmienić kierunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

czyli dobrze rozumiem? ten zawór z linku będzie ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1327
Napisano (edytowany)

Dławik o przepływie 40 litrów wystarczy? Rozdzielacz też 40 litrów do podnośnika? Bo główny rozdzielacz, do gniazd hydraulicznych 80 litrów? 

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7442

wystarczy, podnośnik i tak nie działa z pełna prędkością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

pompa jest chyba 32 rozdzielacz 80 i tu chodzi o to by się nie grzało, dławik 50l na podnośnik raczej powinien wystarczyć. A poza tym to ma przecież dławić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    356

Rozdzielacz podnośnika musi też być 80l. Wszystkie rozdzielacze będziesz miał spięte szeregowo więc olej przez nie będzie szedł cały czas, czy będziesz używał rozdzielacza czy nie a pompa ma wydatek ponad 60l/min przy 2000obr/min silnika.. Dławik do siłownika wystarczy 50l bo tam olej będzie szedł tylko przy podnoszeniu i opuszczaniu. Mniejszego też nie ma co zakładać bo przy lekkich maszynach nawet na max rozkręconym podnośnik będzie wolno opadał.


Powroty z rozdzielaczy, od TUR a też, powinieneś dać wszystkie w miejsce starego bo inaczej olej nie będzie filtrowany. Najważniejszy jest powrót z ostatniego w szeregu rozdzielacza bo tam będzie szedł cały olej jak nie będzie żaden używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

Rozdzielacze mam 80 badenosta łączone przez kontynuację tuleją ciśnieniową tylko ten od tura jest nieznany bo taki kupiłem z turem. Powroty z dwóch puszczam w miejsce starego, przewody na powrót będą dn16 , a od tura też pod filtr na górze zbiornika tylko drugiej strony tu obok wlewu oleju jest korek m24 i tam się wpinam. Tylko jest jeden myk rozdzielacz od tura nie ma sekcji pływającej i muszę zrobić wolny spływ to gdzie go podłączyć? poprzedni właściciel miał podłączone to właśnie z prawej strony na dole pod spust oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    356

Tak jak napisałem, powrót z ostatniego rozdzielacza według mnie musi być puszczony w oryginalne miejsce bo tam będzie szło najwięcej oleju i będzie dobrze filtrowany. Reszta powrotów może być wpięta gdzie indziej bo tam będzie olej szedł sporadycznie. Więc jeśli rozdzielacz TURa nie będzie ostatnim z szeregu to może być wpięty w inne miejsce choć zalecam puszczenie tego również przez filtr. Podobnie wolny spływ, jak nie ma możliwości to może być w dowolne miejsce w zbiorniku wpięty z tym że od dołu w korek spustowy to tak średnio bo będzie syf z dna zbiornika mieszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

Pod tuleję ciśnieniową daje się podkładkę miedzianą ?

20230527_180358.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7442

Jak cieknie, to coś trzeba, u mnie siedzi stalowa z oringiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    698

nie wiem czy cieknie bo dopiero składam i zastanawiam się czy coś dać w c330 w rozdzielaczu 40l nie mam podkładki na tulei i zastanawiam się czy jak dam to czy będzie dobrze jak te 2mm odejdzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Cześć
      Ciagnik pluje napędem, kopci na jasno i nie wchodzi na obroty. Odpala dobrze.
      Wtryski? Pompa? Coś innego? Jak sie za to zabrać?
      Mozę na początek spróbować wyczyścić wtryski jakimś TEC 2000 czy cos?
    • Przez Barbatoos
      Robiłem remont hydraulikiem w MTZ 82 z 1999 rok.
      Założony nowy rozdzielacz hydrosila, nowa pompa i nowy regulator, nowy olej i filtr 
      Po zamontowaniu wszystko fajnie działało przez jakieś 2ha orki. 
      W pewnym momencie podczas obrotu pługa dźwignią przy kierownicy usłyszałem jakiś trzask i dziwne terkotanie.
      Okazało się, że wywaliło mi olej na połączeniu zasilania pompa -rozdzielacz (tam przy rozdzielaczu).
      Wygląda jakby podczas pracy poluzowała się śruba.
      Dokręciłem i teraz jest ok, olej nie leję się ale od tej pory podczas ruszania dźwigienkami przy kierownicy rozdzielacz jest głośny - wcześniej wszystko cicho pracowało.
      Podpowie ktoś co to może jeszcze być?
    • Przez aniszek1
      Witam, zastanawiam się jaki wybrać zestaw naprawczy do MTZ-82? 2-olejowy Motordetal czy 2-olejowy Złotecki? Oba są w podobnej cenie. Ale który będzie lepszy?
      Na filmikach ruskich widzę, że większość stosuje Motordetal.  Złotecki to Polska firma ale czy ktoś stosował w mtz-ie ich zestawy naprawcze i może coś o nich powiedzieć?
    • Przez LukaszMTZ
      Witam. Mam trochę namieszane w hydraulice i grzeje mi się olej. W zależności od ciepła w powietrza po 3 h słabnie. Rano po ostygnięciu chodzi dobrze . Dodam że hydraulika w moim Mtz przeszła spore modyfikacji i było od samego początku problem.  Najpierw majster co przyjechał ją naprawiać stwierdził że trzeba zmienić regulator siłowy (założył po jego regeneracji nowszy z pokrętłem) ale i tak nie zamykał siłownika do końca. Później pompa zaczęła dawać olej do skrzyni ( majster założył nowsza  mniejsza o większej wydajności) Ale i tak coś było nie tak po pewnym czasie (majster założył nowy rozdzielacz ( ten z trzema 222 ). Później stwierdził że cieknie siłownik i wymienił na 110. Zostały dołożone siłowniki pomocnicze ( okazało się że są jednostronne) Jakoś chodziło to ale nadal nie mogłem zamknąć siłownika do końca brakowało z 3 cm.. Ostatnio kupiłem tura bez rozdzielacza. Najpierw Pan specjalista ze sklepu od hydrauliki namówił mnie na rozdzielacz 32 l  ( nie szło usiedzieć w kabinie) został przeniesiony na zewnątrz). Później kolega mnie uświadomił mnie    że on miał podobnmy problem  z grzaniem oleju i założył rozdzielacz 80 l. Zrobiłem tak samo. Teraz olej grzeje mi sie po 3 h pracy. Dodam że Najpierw olej idzie do rozdzielacza 80 l a później do ruskiej Hydraulik. Na  rozdzielaczu mam koło 200 bar ( inaczej nie podniosę worka ze zbożem 600 kg  )  a ruska ma ledwo 160 bar pom zagrzaniu 130 bar ( Nowy olej gl 4)
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj