ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wsbil    29

- indyjski od 800zl bez panewek

- Ukraina z panewkami 1250zl

- oryginał 2070 zł bez panewek

 


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    355
Grzechooo napisał:

No jak taki Guru ruskiej myśli technicznej nie spotkał się z automatycznym załączaniem napędu? A no fakt nie napędu tylko blokady mostu i nie załączaniem tylko rozłączaniem🫡


michal1993 napisał:

Z felgami 11500zl

o kurna to pół ciągnika😵‍💫

Mowa była o automatycznym załączaniu przedniego napędu. Z samym mechanizmem spotkałam się osobiście bo u siebie go wyebałem przy okazji wymiany łożysk w przystawce. Chodzilo mi o to że nie kojarzę żeby ktoś tu korzystał z tego automatu więc nie ma co po nim płakać po wymianie opon na słuszne rozmiary. A z automatycznej blokady mostu sam korzystam bo jako tako jeszcze u mnie działa


wsbil napisał:

- indyjski od 800zl bez panewek

- Ukraina z panewkami 1250zl

- oryginał 2070 zł bez panewek

 

żebym miał pewnoś że ktoś mi w cenie orginału nie wciśnie indyjskiego to nawet bym się nie zastanawiał. Ostatnio kupowałem część do samochodu i zamówiłem oryginał a przyszła podróba w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający oczywiście zdziwiony. Jak im komentarz wystawiłem to co chwilę dzwonili z gratisami żebym go tylko usunął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    695
mani51 napisał:

A z automatycznej blokady mostu sam korzystam bo jako tako jeszcze u mnie działa

Ja korzystałem do momentu założenia napędu i jednego drążka bo nie ma jak podłączyć i bardzo nad tym ubolewam.


mani51 napisał:

Ostatnio kupowałem część do samochodu i zamówiłem oryginał a przyszła podróba w oryginalnym opakowaniu.

bo część oryginalna to nic innego jak zamiennik ze znaczkami i odwrotnie. Zdarzały mi się części dobrej marki ze zeszlifowanymi znakami oryginału. Fabryki samochodów nie mają swoich fabryk każdej części i korzystają z podwykonawców którzy pod swoją marka wypuszczają takie same produkty. I np. zestaw rozrządu do vw w którym znajdują się rolki firmy INA i pasek firmy Dayco czy też w oryginalnym opakowaniu filtrów vw są filtry z napisem vw produkowane przez filtrona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wsbil    29

Czy ktoś wymieniał samo koło atakujące zostawiajac stary talerz?

Bo patrzę w sklepach sprzedają wszystko oddzielnie, czasami są sprzedawane komplety. Do tej pory wymieniałem przeważnie komplet w innych przekładniach.

Mam do wymiany wałek głowny tylny i koło atakujące bo mam rozbity wieloklin.

Odnośnie zakupu części oryginalnych wszystko to loteria.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    355

Ja bym wymienił pojedynczo. To tylko MTZ. Tylko przy składaniu pamiętaj o tym żeby ustawić atak na odpowiedni wymiar od płaszczyzny obudowy skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29
2 godziny temu, mani51 napisał:

Ja bym wymienił pojedynczo. To tylko MTZ. Tylko przy składaniu pamiętaj o tym żeby ustawić atak na odpowiedni wymiar od płaszczyzny obudowy skrzyni

Doszedłem do wniosku ze za dużo zabawy z ewentualną rozbiórka i kupiłem oryginalny komplet z mtzparts. Zobaczymy jak przyjdzie. Odnośnie ustawienia mostu mam fajne zrzuty:

Screenshot_2023-04-13-18-46-00-783_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

Screenshot_2023-04-13-18-40-15-719_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Czy ktoś pamięta jaki rodzaj łożysk idzie w koło zębate reduktora? W katalogach jest oznaczone 212.

W dwóch hurtowniach twierdzą że powinno być walcowe nj212. A wyjąłem z swojej skrzyni kulkowe 6212, znajomy u siebie montował też 6212.

Screenshot_2023-04-17-08-43-44-696_org.mozilla.firefox.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7434

Zapewne są takie same rozmiarami i ktoś zamontował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    453

Może być tak że rosyjskie oznaczenie 212 to europejskie 6212. Przy remoncie skrzyni też to przerabiałem


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    7

ja w swoim na jesieni wymieniałem te łożyska bo się wysypały i były tam kulkowe i takie założyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Wymiary są te same.

Nj212 czy 6212.

Różnica jest taka że pierwsze jest walcowe a drugie kulkowe.

https://allegro.pl/oferta/lozysko-skrzyni-biegow-nj-212-mtz-belarus-gpz-13143515311

Kolejny przykład odnosnie jakie powinny być. Na mtzparts też sprzedają walcowe.

U mnie to bliżej skrzyni też było rozsypane. W ostatnim momencie tam zajrzałem.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    7434

Kulkowe lepiej znoszą boczne siły, walcowe wcale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Kolejne pytanie odnośnie łożysk.

Czy w zębatce napedzajacej przystawkę od napędu powinno być:

- 2 łozyska stozkowe 7306k

- 2 łozyska kulkowe skośne 7306b?


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    695

Pany dopadło i mnie alternator skończył swój żywot po 33latach pracy, jaki polecacie aby było szybko tanio i dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    7
Dnia 22.04.2023 o 10:37, Grzechooo napisał:

Pany dopadło i mnie alternator skończył swój żywot po 33latach pracy, jaki polecacie aby było szybko tanio i dobrze?

kup na szrocie od jakiegoś diesla, ja mam od astry F pasuje bez przerabiania mocowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Czy ktoś mi powie gdzie idzie drugi oring?

Tuleje bez rowka. W bloku miejsce na jeden oring. Blok d-50 początek numer 240......

IMG_20230504_094002_compress13.jpg

IMG_20230504_093906_compress18.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Napisano (edytowany)
Dnia 23.04.2023 o 21:28, Skowron16 napisał:

kup na szrocie od jakiegoś diesla, ja mam od astry F pasuje bez przerabiania mocowania

Nic podobnego uchwyt trzeba przerobić, oryginalny z MTZ jest za szeroki do alternatora z astry f 

Edytowano przez cabwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    7

znajomy ma lemkena na lekkiej ramie 4x40 do MTZ-a podnosi bez problemu ale na III klasie odkręca 4 korpus bo MTZ się  dusi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    19
Napisano (edytowany)

Ja podnosze Overuma 4 obrotowy pług MTZ-etem 82.

Jest rozstawiony na 4x40. Prędkość orki 5~6km\godzine.

Wydaje mi się, że z podnoszeniem\udźwigiem nie będziesz miał problemów. 

 

No ale umnie 4,5,6 klasa ziemi.

Edytowano przez 4pakplus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LukaszMTZ
      Witam. Mam trochę namieszane w hydraulice i grzeje mi się olej. W zależności od ciepła w powietrza po 3 h słabnie. Rano po ostygnięciu chodzi dobrze . Dodam że hydraulika w moim Mtz przeszła spore modyfikacji i było od samego początku problem.  Najpierw majster co przyjechał ją naprawiać stwierdził że trzeba zmienić regulator siłowy (założył po jego regeneracji nowszy z pokrętłem) ale i tak nie zamykał siłownika do końca. Później pompa zaczęła dawać olej do skrzyni ( majster założył nowsza  mniejsza o większej wydajności) Ale i tak coś było nie tak po pewnym czasie (majster założył nowy rozdzielacz ( ten z trzema 222 ). Później stwierdził że cieknie siłownik i wymienił na 110. Zostały dołożone siłowniki pomocnicze ( okazało się że są jednostronne) Jakoś chodziło to ale nadal nie mogłem zamknąć siłownika do końca brakowało z 3 cm.. Ostatnio kupiłem tura bez rozdzielacza. Najpierw Pan specjalista ze sklepu od hydrauliki namówił mnie na rozdzielacz 32 l  ( nie szło usiedzieć w kabinie) został przeniesiony na zewnątrz). Później kolega mnie uświadomił mnie    że on miał podobnmy problem  z grzaniem oleju i założył rozdzielacz 80 l. Zrobiłem tak samo. Teraz olej grzeje mi sie po 3 h pracy. Dodam że Najpierw olej idzie do rozdzielacza 80 l a później do ruskiej Hydraulik. Na  rozdzielaczu mam koło 200 bar ( inaczej nie podniosę worka ze zbożem 600 kg  )  a ruska ma ledwo 160 bar pom zagrzaniu 130 bar ( Nowy olej gl 4)
    • Przez Barbatoos
      Robiłem remont hydraulikiem w MTZ 82 z 1999 rok.
      Założony nowy rozdzielacz hydrosila, nowa pompa i nowy regulator, nowy olej i filtr 
      Po zamontowaniu wszystko fajnie działało przez jakieś 2ha orki. 
      W pewnym momencie podczas obrotu pługa dźwignią przy kierownicy usłyszałem jakiś trzask i dziwne terkotanie.
      Okazało się, że wywaliło mi olej na połączeniu zasilania pompa -rozdzielacz (tam przy rozdzielaczu).
      Wygląda jakby podczas pracy poluzowała się śruba.
      Dokręciłem i teraz jest ok, olej nie leję się ale od tej pory podczas ruszania dźwigienkami przy kierownicy rozdzielacz jest głośny - wcześniej wszystko cicho pracowało.
      Podpowie ktoś co to może jeszcze być?
    • Przez aniszek1
      Witam, zastanawiam się jaki wybrać zestaw naprawczy do MTZ-82? 2-olejowy Motordetal czy 2-olejowy Złotecki? Oba są w podobnej cenie. Ale który będzie lepszy?
      Na filmikach ruskich widzę, że większość stosuje Motordetal.  Złotecki to Polska firma ale czy ktoś stosował w mtz-ie ich zestawy naprawcze i może coś o nich powiedzieć?
    • Przez new_profil_luki21
      Koledzy 40mtg temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Powodem były: wydmuchiwanie płynu chłodniczego przez korek chłodnicy oraz problemy z odpalaniem. Rozrusznik nie miał siły obrócić wałem. Po ściągnięciu głowicy okazało się, że jedna z komór tłoka jest zalana wodą. Stąd problemy z odpaleniem. Przy naprawie zauważyłem że w miejscu przepalenia uszczelki jest wżer w bloku. Posmarowałem to miejsce klejem tzw. płynny metal i na to nałożyłem nową uszczelkę. Całość wytrzymała 40mtg i dziś znów identyczne problemy z odpalaniem. Co robić? Gdzie kupić dobrą grubą uszczelkę. Dotychczas kupowałem na allegro za parę groszy? 
    • Przez azzadek
      Mam pewien problem z mtz 82. Mianowicie we wrześniu miał robiony silnik tj. nowe tuleje, panewki, tłoki. Wczoraj zagrzał mi się do 120* bo okazało się że nie ma wody bo pojawiła się kompresja w chłodnicy i rozszczelniło mi wąż. Zdjąłem głowice i wymieniłem uszczelkę bo wyglądało że na 3 tłoku wydmuchana była. Założyłem, skręciłem i próbuje. Dalej to samo. Wali kompresją w chłodnice i dmucha wodę w kolektor. Brak wody w oleju oraz oleju w wodzie. Co to może być? Pęknięta głowica? Zatkany jakiś kanał wodny? Zła uszczelka?  Ciągnik potrzebny do oprysków i nie ma opcji oddać w tym tygodniu głowicy do sprawdzenia.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj