ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jahooo    9281

Tak, były takie wersje, ja mam taki w swoim MTZ-50

Do parczewa dzwoniłeś ? Jak oni nie mają, to juz nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    23

Przeglądałem ich całą stronę i znalazłem tylko dźwignie łączącą wał z siłownikiem:

http://mtz.pl/mtz-belarus/3977-dzwignia-silownika-c-100-mtz-50-----504605024-b.html

Natomiast wału, Nr katalogowy: 50-4605023, nie znalazłem. Zadzwonie może sprowadzą zza wschodniej granicy.

Np. takie coś: https://melagrocom.com/product/val-povorotnyy-50-4605023-mtz-50-d-50-zadney-naveski/

Edytowano przez 4pakplus
ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    36

Panowie znalazłem ciekawy pług rumptstad rsp 2000 3 skiby obrotowy , waga 720 kg regulowana szerokość orki hydraulicznie. Zastanawiam się czy podejdzie taki do mego tsa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    976

Jaki koszt regeneracji wtryskiwacza? Dawno nie zaglądałem a pasowało by sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie mam pytanko ,jakie może być cisnienie w chlodnicy oleju w mtz 82,ja stawiam że nie duże  ,sprawdzał ktoś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45
Dnia 22.11.2021 o 08:27, michal1993 napisał:

https://www.olx.pl/d/oferta/lyzka-do-ladowacza-tur-mtz-pronar-belarus-CID757-IDLl4JV.html
Jak myślicie podejdzie do mojego MTZa 82? Ogólnie co myślicie o tym ładowaczu?

Powinien podejść , chodź 1025 ma inna obudowę sprzęgła, mocniejszą i ma 4 otwory pod tura np. Skrzynia też dłuższa, to dłuższe ma odciągi do tyłu . Obczaj go . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Dzięki za podpowiedź. Przemyślę temat, 200km drogi więc też to trochę odstrasza. Szukam, rozglądam się za czymś ciekawym ale typowo do MTZów to mało widzę w okolicy. Ten tur wydaje mi się mocno wystający do przodu  - też tak nie do końca mi się to widzi. Ale sama konstrukcja wydaje się bardzo fajna. Podstawa mocowania odciągi do tyłu.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Koledzy mam może głupie pytanie ale to moja pierwsza zima z mtz jak odpalać z ta świecą plomieniową i gdzie leje się ta naftę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2372

kolo kolektora ssącego masz pewnie taki metalowy zbiorniczek. u mnie to nigdy nie działało a tu na forum piszą ze to nie wiele daje wiec założyłem grzałkę bloku co i tobie polecam


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9281

Na samym wierzchu ten okrągły zbiorniczek z okrągłą pokrywką

mtz-82_49209_46_959465.jpg

 

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9281

Musi być zalane naftą (ON też może być, tylko jest gęstszy), uruchamiasz na pierwszym stopniu kluczyka, od tego jest ta kontrolka z żarnikiem na desce, jak się rozjarzy oczko, to świeca powinna dawać płomień, wtedy przekręcasz na drugi stopień stacyjkę, czyli załączasz rozrusznik

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Dzięki jahooo musze to jutro spróbować chociaż wydawało mi się do tej pory ze kluczyk jest na jeden stopień ale spróbuje tylko trochę przekręcić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9281
4 minuty temu, cabwie napisał:

Dzięki jahooo musze to jutro spróbować chociaż wydawało mi się do tej pory ze kluczyk jest na jeden stopień ale spróbuje tylko trochę przekręcić 

jak masz nowszy typ albo wymienioną stacyjkę, może nie byc grzania świecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    36

Ja mam osobny przycisk , plus żarnik za szkiełkiem który pokazuje kiedy świeca daje płomień. Rocznik 99 , aha stacyjka 2 stopniowa. Ale jak koledzy piszą lepiej zamontować grzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Mój jest 88 teraz w zimie musze pare rzeczy poprawić ale puki co to pasuje od czasu do czasu odpalić drogę odśnieżyć a widzę ze do tego zbiorniczka jest zrobiona nowa instalacja wiec może puki co jest sprawne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    36

Witam panowie. Czy ktoś ma namiary na dobry sklep z czę=ęsćiami do MTZ. Poszukuję licznika motogodzin / obrotomierza do modelu TS ze skrzynią synchronizowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    442
1 godzinę temu, pawel86lhr napisał:

Witam panowie. Czy ktoś ma namiary na dobry sklep z czę=ęsćiami do MTZ. Poszukuję licznika motogodzin / obrotomierza do modelu TS ze skrzynią synchronizowaną.

Jędrzejów , składnica typowo Mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

VERDE-

Sprzedaż hurtowa i detaliczna

filia Toruń:

filia Czarna Białostocka:

Filia:
87-100 Toruń, ul. Chrobrego 127

tel/fax: (56) 655-70-94

16-020 Czarna Białostocka, ul. Fabryczna 14

tel.: (56) 710 36 54

zawsze tam biorę jest też możliwość wysyłki kurierem ale ja mam blisko i z tego nie kożystałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    36

Dzięki w poniedziałek zadzwonię. Kurcze nie wiedziałem,  że ten licznik do TSa taki ciężko dostępny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj