ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

jahooo    2565

trzeba zerwać pokrywę i popatrzeć, czy wodziki OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    0
Dnia 5.09.2021 o 07:11, cabwie napisał:

Ale u mnie jak poszarpiesz wałem to jest luz na parę milimetrów chyba ze tam jest łożysko stożkowe i popuściła się nakrętka 

No tak to jest stożkowe wiec może jestem uratowany 😊

No to się udało popuściła się śruba wymieniłem uszczelniacz założyłem uszczelkę na wał odkręciłem śrubę i jest narazie git 😊

1 minutę temu, cabwie napisał:

No to się udało popuściła się śruba wymieniłem uszczelniacz założyłem uszczelkę na wał odkręciłem śrubę i jest narazie git 😊

Dokręciłem miało być 😊nakrętkę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    272

Skoro wyskakuje reduktor to trzeba się dostać do pokrywy z dźwignią od niego i ocenić czy nie ma za dużych luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    659
2 godziny temu, Andpol napisał:

Gdzie zajrzeć 

zacznij od połączenia dźwigni reduktora z przesówką. Tuż nad pokrywą jest łączenie tuleją i kołkiem. Luz skutkuje niedokładnym przebiciem na przekładni i jego wyskakiwaniem podczas pracy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz2507    19

Witam.

Dzwignia regulatora nie utrzymuje stalego polozenia podczas pracy, opuszcza sie na nierownosciach nizej. Ogladalem jak to jest zrobione w belarusie 820, dziala to duzo lepiej i precyzyjniej. Sa tam 2 sprezyny ktore nie wiem po co sluza.

Zalaczylem zdj jak to wyglada u mnie i nie mam zadnych sprezyn.

20210916_172144.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    6

Przegrzebałem tematy i nic nie znalazłem o remoncie zawieszenia osi w mtz82, mam luz na sworzniach i trzeba się szykować do remontu. Czy wystarczy wymienić sworznie i tuleje, czy są tam jakieś podkładki dystansowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    301

Zależy jaki masz luz. Ja u siebie zmieniałem z pchanej osi na oś napędową to dawałem podkładki dystansowe. Ogólnie lekko nie będzie musisz albo zrobić albo gdzieś kupić ściągacz żeby zdemontować sworzeń. Sworzeń ma w środku gwint dużej średnicy chyba 36 ale nie pamiętam dokładnie. Sworzeń nie jest na wylot tylko jest dzielony na dwie części zakładane jedna od przodu druga od tyłu. Raczej bez rozjechania całym wózkiem tego nie zrobisz bo nie wyciągniesz sworznia do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    6

Właśnie widziałem że w środku sworznia jest gwint, kupię je i sprawdzę jaki on jest, tulei chyba w rusku chyba się nie rozwierca, może jakieś smarowanie się dorobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    301

ogólnie te tuleje są wymienne ale one są tak twarde że raczej sworzeń się wytarł a nie tujeja. Ja u siebie regenerowałem otwory w moście bo tam miałem wywalone, ale ciężko znaleźć fachowca żeby się tego chciał podjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pawelek01111111
      Podnośnik w moim belarusie po rozgrzaniu oleju opada zwłaszcza z ciężkimi maszynami. Lecz nawet na pusto gdy zgaszę miejac go na górze rano jest na dole  gdzie szukać przyczyny?
    • Przez rbit
      Czy tak ma być, że na rozgrzanym oleju na jałowych obrotach ciśnienie spada do ok. 1,2 bara a przy obrotach na biegach dochodzi max. tak do 3,5 bara? Jakoś od nowości nie zwracałem na to uwagi szczególnej, ale wydaje mi się, że na początku było więcej na minimalnych obrotach. Ciągnik ma dopiero zrobione 670 godzin a ma już 8 lat więc dużo nie robi a przebojów różnych z nim miałem od nowości. Nie wiem też czy to może głupie z mojej strony, ale jeśli przy tak małych przebiegach rocznie ostatnie dwa razy wymieniałem olej raz na 2 lata - nie wiem czy nie wrócić do rocznej wymiany? Na bagnecie patrzyłem to wcale nie jest jak smoła tylko brązowawy. Czy przy tym bąku/filtrze są jakieś śruby regulujące ciśnienie oleju - patrzyłem to są jakieś 3 na korpusie filtra u dołu, ale dostęp do nich jakiś dziwny jest. Czy w tym bąku może się coś zepsuć co ma wpływ na ciśnienie i jak to poznać?  Gdzie tam dokładnie w 820 jest pompa wspomagania układu kierowniczego bo świeci mi się już od dłuższego czasu kontrolka - czy ja trzeba wymienić?
    • Przez darkowe1
      Witam mam problem chyba z rozdzielaczem . Sam podnosi podnośnik nieważne w jakiej jest pozycji . Macie jakieś pomysły ? 
    • Przez aniszek1
      Wszystko zaczęło się od tego, że podczas pracy wywaliło mi uszczelkę na przewodzie zasilającym rozdzielacz, lecącym od pompy - ten przewód po prawej stronie pompy hydraulicznej ( teraz wiem, że tam powinien być tylko o-ring )  Więc spuściłem olej odkręciłem przewód i dorobiłem uszczelkę, jako że jest tam mało miejsca nie przyglądałem się za bardzo co i jak uznałem że jak była uszczelka to znaczy ze powinna być tam więc wszystko skręciłem. Było ok. Ciągnik cały dzień pracował bez problemu - pompa cicho chodziła. Na sam koniec dnia tylko przy podnoszeniu unoszeniu pługa rozdzielacz/pompa zaczęła głośno pracować normalnie jakby mieliło tryby przy neutralnej pozycji i opuszczaniu pompa cicho chodziła. Gdy zjechałem do domu zobaczyłem, że znów wywaliło tą uszczelkę a w zbiorniku zostało tylko 7l oleju. Znów  spuściłem olej, odkręciłem przewód od pompy i wtedy kapnąłem się po zobaczeniu w instrukcji, że tam musi być tylko o-ring - ciągnik mam od niedawna i poprzedni właściciel geniusz tak to skręcił - bez komentarza...
      A więc dobra, kupiłem o-ring i jako że starego oleju było mało, nie wiedziałem jaki to olej, poza tym był jakiś dziwny jakby przepalony, postanowiłem wymienić go. Czytając fora postanowiłem zalać hydraulikę milvusem takim jaki zalecają w instrukcji. Stary cięgnik słabe uszczelnienia więc chyba dobry wybór. Mam taki sam olej we wspomaganiu i jest ok.  Założyłem oring skręciłem wszystko i wlałem z 16 litrów. Odpaliłem cięgnik chwilę pochodził siłownik góra dół, sprawdziłem czy nic nie cieknie - było ok. Więc zapiąłem maszynę i pojechałem orać. Zrobiłem kilka kółek i znów i pompa/rozdzielacz znów przy podnoszeniu zaczęła głośno chodzić.  Ale podnośnik normalnie podnosił.
      Pytanie dlaczego tak ta pompa trzeszczy? Za mało płynu? pompa na śmietnik? Co może być przyczyną?
       
    • Przez karol19920
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z wydmuchiwaniem uszczelki pod nasadą kolektora ssącego. Wczoraj dmuchnelo mi ją po raz drugi. Nasadę sprawdziłem i splanowalem także krzywa nie powinna być. Miał ktoś podobne przypadki? Gdzie jest coś nie tak? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj