ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    106

Jak dobrze pamiętam, to wlałem 4-5l Hipol 15f i reszta Hipol 6. Zapomniałem ile tam weszło.

Chciałem wlać sam 15 ale mógłby się za słabo chlapać, a chodzi o to, żeby łożyska trybu przedniego napędu znów nie poleciały.

Dla potomnych:

1. W MTZ 50/550 itp. do wspomagania idzie pompa lewa NSZ10 4 frezy. Żeby włożyć na 6 frezów prawdopodobnie trzeba dołożyć przystawkę z trybem, bo samego trybu na 6 frezów nie znalazłem. Po wystrzale oleju i fontannie nie mogę domyć tego "pojazdu". 

Ponadto mam pompę NSZ10 fabryczną z zepsutym gwintem, a w drugiej parze gwintów są one nieużywane, da się jeszcze ją jakoś wykorzystać?

2. W MTZ 50/550 itp. półoś tylna nie wychodzi  na zewnątrz (jak ma to miejsce w 80/82 bez wyjęcia obudowy półosi. Na szczęście pomimo, że katalog podaje uszczelniacz 80-105-14, to zakładamy 80-105-10, jak w normalnym MTZ-cie.

  Trochę to ogarnięte, nie mogę się doczekać kolejnych awarii.

 

 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1453

w MTZ-50 na końcach półosi siedzi blokada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Masz jakieś zdjęcie? Półosie z 82 pasują?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    274

Blokada nie ma nic do wyjęcia półosi. 550 to w większości podwozie z MTZ80, Jedynie pierwsze roczniki miały coś z 50, ale zazwyczaj blokada jest już hydrauliczna.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1453

U siebie nie rozbierałem, ale wiem, że z tą blokadą sa problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

półoś kończy się na elemencie 38. Tryb po prostu nie mieści się w obudowie. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmtz    46

Czy da radę wymienić oring w regulatorze pod siedzeniem bez spuszczania oleju? Bo cieknie mi strasznie z boku gdzie idą cięgła do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    8

Wymieniałem u siebie węże i podkładki właśnie pod siedzeniem w regulatorze i oleju nie spuszczałem także u Ciebie też tak powinno być tylko wajcha od podnoszenia powinna być w pozycji 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    8

A co do wajchy w pozycji 0 to jeśli nie mam tej pozycji to walnięty jest regulator ? Podnośnik opuszcza max w dół oraz podnosi max w górę, ale nie mogę go dostosować do pozycji jaka mi pasuje w danym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmtz    46

Pozycja 0 czyli? Całkiem do dołu? Jak coś to mam starszy typ Mtz-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    8

Pozycja 0 to normalnie ani do góry ani w dół nie ruszasz ją też mam starszego chodzi o to żeby olej nie plecjał jak będziesz przy regulatorze grzebał.,trochę zawsze tam kapnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    274
LTZ55a napisał:

półoś kończy się na elemencie 38. Tryb po prostu nie mieści się w obudowie. 

Stare obudowy, były 'lepsze' pod względem grubości materiału. Nowsze za to ułatwiają serwis 😉


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    14

Koledzy, czy żeby wymontować regulator siłowy to trzeba ściągać koło i wywalać zbiornik paliwa czy można w bardziej cywilizowany sposób to ogarnąć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    8

Koła ściągać nie trzeba a zbiornik jedynie poluzować i lekko w bok przesunąć. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    8
Napisano (edytowany)

Mam pytanie.  Odkąd kupiliśmy MTZ82 z 99r to mamy problem z podnośnikiem a dokładniej to z brakiem pozycji neutralnej. Podnośnik działa tylko w pozycjach: na maxa do góry oraz na maxa do dołu, bez możliwości ustalenia pozycji którą chcę. Jeśli przykładowo dam wajchę do tyłu tak aby podniósł, to unosi on do samej góry, ale jeśli przesunę wajchę bliżej środka to po jakimś czasie zagotuje mi olej. Podnośnik trzyma idealnie, dla testu zostawiliśmy go na noc z Unią 4 zagonową i do rana nie opadł nic. Nie wiem gdzie dokładnie szukać, dzisiaj przegrzebałem chyba pół internetu, ale dalej nie widzę rozwiązania problemu. Winna jest wajcha która może jest niewyregulowana czy walnięty jest regulator ? Nie chcę kupować nowego regulatora jeśli ten jest dobry :) Mowa tutaj o sterowaniu podnośnikiem przy fotelu kierowcy ;) Nie testowaliśmy wajchy od hydrauliki przy kierownicy.

Edytowano przez Kryroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    866

u mnie tez w 99r wajcha przy kierownicy nie ma nic wspolnego z podnoszeniem tuza w starszych bylo to jakoś tam powiazane . wyciag regulator przeplukaj może pomoże . mi nie pomoglo i przerobilem na jednosekcyjny


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Jeżeli dźwignia przy siedzeniu będzie ustawiona w pozycji innej niż N, to ta przy kierownicy chyba ma prawo nie działać. @Kryroj Tą przy kierownicy testuj przy różnych ustawieniach tej przy siedzeniu. Pod siedzeniem złącz oś regulatora z cięgłem śledzącym położeniu TUZ-a, a regulację siły przekręcaj coraz więcej w tył.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    8

Mi nie zależy na tym aby wajchą koło kierownicy obsługiwać podnośnik, ale tą przy siedzieniu. Dzisiaj ostatni dzień pracy MTZ to się weźmiemy za niego i zobaczymy co i jak. Właśnie dziwi mnie tylko ta jedna rzecz, że nie ma pozycji neutralnej, podnośnik dźwiga jak wściekły, ale nie mogę go dostosować do danej wysokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
azzadek    11

Panowie, jaka jest różnica w siłownikach C100 a C110? Chodzi mi o moc i wydajność udźwigu. Obecnie mam C100 ale szykuje się zakup nowych, cięższych maszyn (900kg do 1300kg). Ramiona podnośnika mam nowe z hakami 2kat. Maszyn jeszcze nie mam więc nie wiem, może C100 da radę, pytam po prostu "na zaś", czy zamiana na C110 wniesie coś dobrego i czy wiąże się z tym również wymiana pompy. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1453

Około 20% większy udźwig przy tym samym ciśnieniu roboczym. Na cud nie licz, 1300kg jest do zaakceptowania tylko na idealnie równych polach, tak normalnie to 900-1100kg, inaczej nie ma sterowności. Nawet z balastem strach, bo najsłabszym elementem jest wtedy skrzynia pośrednia, a w zasadzie jej korpus. Poszukaj w ogłoszeniach, zdziwisz się, że w praktyce nie występuje na części zamienne jako używka.

Drugim słabym elementem jest mocowanie do skrzyni, jak będziesz wymieniał, zerknij, czy tulejki dobrze i ciasno siedzą i załóż nowe śruby. Generalnie C110 zakłada się, aby nie podkręcac ciśnienia roboczego ponad 160 bar, bo wtedy z rozdzielacza zaczyna się lać jak z zarżniętego prosiaka.  Różnica w cenie około 100zł w stosunku do C100. Na pewno hydraulika będzie mniej wysilona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    102

No to ile kosztuje c110? ja dwa lata temu założyłem siłowniki wspomagające za 1100zł i polecam. Podnośnik nie jest tak obciążony i mocowanie siłownika tak nie odpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Komdziu506
      Witam wszystkich. Piszę do was bo mam problem z podnisnikiem w mtzcie:) Otóż ciągnik kupiony był z 6 lat temu i od momentu zakupu nie działa ani regolacja siłowa ani pozycyjna tzn. Podnosi tą dźwignią przy siedzeniu ale nie chce opuścić w regulatorze znienialem ręczni pozycje i nic nie dało. I mam do was pytanie czy rozdzielacz pod kierownicą może nie współpracować z tym regulatorem ponieważ był zmieniony na nowy zaeaz po zakupie ciągnika? Z góry dziękuję
    • Przez arni251
      Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez darkowe1
      Witam dziś pracowałem jumzem dostał trochę po garach i zaczęło coś zegotac w okolicy docisku jak ścianę sprzęgło jest cicho jak puszczam sprzęgło i ciągnik stoi na wolnych obrotach rechocze tam jak w stawie 
    • Przez panmino
      Czołem,
      szukam kogoś, kto mógłby mi pomóc zmotać hydrauliczne sprzęgło takie, jak w 1221B.2 (ciągnik do jazdy  tyłem, z dwoma kierownicami, jakby kto nie wiedział  )
      Chodzi o kilka fotek przyłączy hydraulicznych, albo oględziny
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj