ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

michal1993    461

O 4 skibach to marzyć nawet nie mogę. Eberhardt 3x14" który jest w mojej galerii czasem potrafi dla MTZa być dobrym przeciwnikiem... Co do ilości skib to nie mam za bardzo pola do popisu, tylko podnośnik mnie zastanawia


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    23

Ryzyk Fizyk.

Zmienisz siłownik na C-110, albo C-125, albo dołożysz dwa siłowniki wspomagające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Po sąsiedzku MTZ 82TSA  sporo lat pracował z 4 skibowym obrotowym pługiem ( nie pamiętam jakim, może mi się przypomni).

Z udźwigiem nie miał problemu, miał dociążony przód. Tylko nie pamiętam jak wygląda podnośnik w TSA.

Uciąg wystarczał, ale to zależy od ziemi, bo w drugą stronę po sąsiedzku ziemia bardziej gliniasta i bez turbo 82SA ma co robić w starym zagonowym 4x30 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

U mnie tak było jak miałem felgi z gwiazdą. Kupiłem nowe, w9 z pronaru i  nie ma tego problemu.

  • Thanks 1

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
15 godzin temu, karbex napisał:

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

O dekiel co przekładnię przykrywa ? A mógłbyś wstawić fotkę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

U mnie to wyglada tak mam felgi gwiazdy i opony 320x85x20  ale tu opona raczej nie ma nic wspólnego przynajmniej na zdjęciu wydaje się ze to felga ociera nie zmieniałeś przy oponach felg? a może jakieś naprawy w przednim moście ?

IMG_2913.jpeg

IMG_2912.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Dzięki. U Ciebie sporo zapasu a u mnie to chyba jak z gruberem jeżdżę to się przód podnosi (ciężki tył) I wtedy to obciera. Mam trochę już luzy na tulejach w przodku i to też może mieć wpływ chyba. Ja nic nie grzebałem jeszcze i widzę że chyba przodka nikt jeszcze nie ruszał (jakkkolwiek by to nie zabrzmiało) 😉 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

W końcu wziąłem się za hydraulikę w MTZ. Plan jest  taki 3sekcyjny pod kierownicę, jednosekcyjny pod podnośnik i do tego tur na dżoja. I jak zawsze mam parę pytań do mądrzejszych: 1. przy podnośniku trzeba wstawić zawór dławiąco zwrotny czy taki będzie dobry? https://allegro.pl/oferta/zawor-dlawiaco-zwrotny-vrfu-90-1-2-50l-350bar-om-12795308957 a moze inny proszę o propozycje, na którym przewodzie go zamontować, podnoszącym czy opuszczającym? 2 czy w miejscu jak się spuszcza olej ze zbiornika (tu na dole po prawej) mogę dać powrót z rozdzielacza od tura? 3. Czy powrót z obu rozdzielaczy moge razem połączć i zamontowac w miejsce gdzie był powrót z oryginalnego pod kierownicą? Reszta pytań dojdzie w trakcie, proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.😉

20230520_181453.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233
Napisano (edytowany)

Mocujesz na powrocie oleju przy opuszczaniu, olej powraca przewodem, który tłoczy ciśnienie przy podnoszeniu

Ja mam oba powroty spięte razem na trójniku i powrót do zbiornika w orginalnym miejscu

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Czyli na przewodzie co daje ciśnienie na podnoszenie (prawym) tylko z dławikiem w drugą stronę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

na zaworze jest zaznaczony kierunek, w którym dławi, jak założysz odwrotnie, nic się nie stanie, po prostu kilka minut roboty zmienić kierunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1453
Napisano (edytowany)

Dławik o przepływie 40 litrów wystarczy? Rozdzielacz też 40 litrów do podnośnika? Bo główny rozdzielacz, do gniazd hydraulicznych 80 litrów? 

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

wystarczy, podnośnik i tak nie działa z pełna prędkością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

pompa jest chyba 32 rozdzielacz 80 i tu chodzi o to by się nie grzało, dławik 50l na podnośnik raczej powinien wystarczyć. A poza tym to ma przecież dławić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozdzielacz podnośnika musi też być 80l. Wszystkie rozdzielacze będziesz miał spięte szeregowo więc olej przez nie będzie szedł cały czas, czy będziesz używał rozdzielacza czy nie a pompa ma wydatek ponad 60l/min przy 2000obr/min silnika.. Dławik do siłownika wystarczy 50l bo tam olej będzie szedł tylko przy podnoszeniu i opuszczaniu. Mniejszego też nie ma co zakładać bo przy lekkich maszynach nawet na max rozkręconym podnośnik będzie wolno opadał.


Powroty z rozdzielaczy, od TUR a też, powinieneś dać wszystkie w miejsce starego bo inaczej olej nie będzie filtrowany. Najważniejszy jest powrót z ostatniego w szeregu rozdzielacza bo tam będzie szedł cały olej jak nie będzie żaden używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Rozdzielacze mam 80 badenosta łączone przez kontynuację tuleją ciśnieniową tylko ten od tura jest nieznany bo taki kupiłem z turem. Powroty z dwóch puszczam w miejsce starego, przewody na powrót będą dn16 , a od tura też pod filtr na górze zbiornika tylko drugiej strony tu obok wlewu oleju jest korek m24 i tam się wpinam. Tylko jest jeden myk rozdzielacz od tura nie ma sekcji pływającej i muszę zrobić wolny spływ to gdzie go podłączyć? poprzedni właściciel miał podłączone to właśnie z prawej strony na dole pod spust oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak jak napisałem, powrót z ostatniego rozdzielacza według mnie musi być puszczony w oryginalne miejsce bo tam będzie szło najwięcej oleju i będzie dobrze filtrowany. Reszta powrotów może być wpięta gdzie indziej bo tam będzie olej szedł sporadycznie. Więc jeśli rozdzielacz TURa nie będzie ostatnim z szeregu to może być wpięty w inne miejsce choć zalecam puszczenie tego również przez filtr. Podobnie wolny spływ, jak nie ma możliwości to może być w dowolne miejsce w zbiorniku wpięty z tym że od dołu w korek spustowy to tak średnio bo będzie syf z dna zbiornika mieszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

Jak cieknie, to coś trzeba, u mnie siedzi stalowa z oringiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

nie wiem czy cieknie bo dopiero składam i zastanawiam się czy coś dać w c330 w rozdzielaczu 40l nie mam podkładki na tulei i zastanawiam się czy jak dam to czy będzie dobrze jak te 2mm odejdzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj