ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michal1993    461

Przy tej cenie wsporników to myślę że gotowiec lepszy


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

No kupić wsporniki, dźwignię siłowniki i przewody to uzbiera się kupka, a w gotowym zestawie będziesz miał nawet śruby.  A jeszcze jedno, ukosnice musiałem zmienić bo ta z korbka nie mieściła się przy podnoszeniu na maxa.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Dobrze że mówisz... czyli trzeba będzie skrócić silowniki jednak. Tej ukosnicy z korbką nie odpuszczę. Nową kupiłem na jesieni 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Z skrzyni biegów/ mostu zlałem około 60l oleju. Oleju w układzie podnośnika było za mało, więc wychodzi na to że przedostaje się do skrzyni. Oprócz pompy jest inne miejsce gdzie się może przedostawać? Wymiana samego uszczelniacza pompy jest możliwa?


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
michal1993 napisał:

Dobrze że mówisz... czyli trzeba będzie skrócić silowniki jednak. Tej ukosnicy z korbką nie odpuszczę. Nową kupiłem na jesieni 

Ale wtedy niżej będzie podnosił. Zawsze możesz jeszcze dolny wspornik przerobić jeżeli aż tak bardzo potrzebna Ci tą korbka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Potrzebna, nie po to kupowałem oryginalną za ponad 400zł żeby teraz wywalać. Wysokość podnoszenia taka jak teraz jest dobra.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
7 godzin temu, wsbil napisał:

Z skrzyni biegów/ mostu zlałem około 60l oleju. Oleju w układzie podnośnika było za mało, więc wychodzi na to że przedostaje się do skrzyni. Oprócz pompy jest inne miejsce gdzie się może przedostawać? Wymiana samego uszczelniacza pompy jest możliwa?

Tak raczej tylko przez pompę hydrauliki może olej przedostać się do skrzyni. Uszczelniacz da radę wymienić bez problemu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Grzechooo napisał:

wszystko z gotowych elementów składałem, ale teraz chyba lepiej cały komplet kupić. https://allegro.pl/oferta/wspornik-wspomagania-tyl-mtz-f504605020-13053211245


tu masz gotowca za 1500 taniej chyba nie znajdziesz.


https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-podnosnika-tyl-mtz-belarus-13205283508

te najtańsze zestawy to syf. Nie dość że dają za długie siłowniki to jeszcze są one bez tłoków. Już tu jeden na forum trafił taki zestaw. Poskładał i zadowolony bo mu szybkość podnoszenia się prawie nie zmieniła. To mu napisałem że podejrzane i okazało się że siłowniki z zewnątrz wyglądały jak dwustronne a po rozebraniu okazało się że są bez tłoków i działają jak nurnikowe 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

To jakiej długości powinny być siłowniki? A w tych siłownikach nie jest czasem skok 19.5?🤔 zawsze można kupić zestaw za 2500zł🫣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Gdzieś na jakiejś grupie fb ludziska pisali ze powinny być 18 czy 16 cm siłowniki nie dam sobie uciąć głowy za to :D Mianowicie te gotowe zestawy i tak trzeba przerabiać zwlaszcza siłowniki 

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

A nie podratuje sytuacji przełożenie ramion wyżej o ząb na wieloklinie ( a w ramach korekcji wydłużyć wieszaki) ? 

Czy można zamontować tylko w jednej pozycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Tak źle i tak niedobrze. Czyli jak zawsze, te wszystkie zestawy plug&play to tylko bajki. A ten zestaw z Agrocoli jako tako się nadaje? Siłowniki dobre do przeróbki?

 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2357
MF675ursus napisał:

Z tego co wiem, przełożenie o "jeden ząbek" powoduje kolizję z bakiem 

nie wiem czy u mnie były oryginalne założone ale o zabek przełożyłem i jest jeszcze sporo miejsca


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Ja sobie ze 4-5lat temu sam składałem zestaw, normalne siłowniki c50 od wspomagania kierownicy i nic nie skracałem tylko wymieniłem ukosnicę z korbka na śrubę rzymską i jest git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Już mi się nie chce tego setny raz tłumaczyć. Siłowników nie trzeba przerabiać bo są dostępne takie jak trzeba. Wystarczy z zestawu kupić tylko mocowania, pozakładać i zmierzyć. Znajomy jak zakładał to u niego wyszło że idealny jest siłownik o skoku 160mm i kilka osób tu i na FB już to potwierdziło. Tylko jeszcze trzeba dobrać o odpowiedniej długości po złożeniu bo są różne i spokojnie coś się dopasuje. Siłowniki o skoku 200 mm są za długie po złożeniu więc podnośnik nie opadnie do końca a jak się ktoś zapomni i użyje jeszcze docisku to główny siłownik może wypchnąć cały plecak podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

dobra ok, a do siłowników macie podpięte po dwa przewody czy po jednym i odpowietrznik? Ja mam podpięty wąż tylko na podnoszenie i nie widzę opcji żeby plecak wyrywać a na 99% mam założone siłowniki 20cm. A może same mocowania dolne odwrotnie zakładacie, one nie są symetryczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Ustawiłem na ramionach tak żeby pasowały i złożyłem bez skracania siłowników, ramiona mieszczą się na styk przy zbiornikach. Siłownik ma jeden  wąż i odpowietrznik. Chodzi to od blisko roku i nic się nie dzieje, brałem z agricoli bo wielu chwaliło ten sklep ale robiłem u nich zakupy ze trzy razy i mam mieszane odczucia. Tanio wcale nie jest jakość taka jak wszędzie, a obsługa na telefonie mało ogarnięta w kwestiach technicznych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Wymieniłem przednie opony i felgi na szersze i zmieniła się szerokość ciągnika. Dlatego mam pytanie jak ustawić szerokość ciągnika, tzn. ta sama szerokość ma być wewnątrz kół tak? Z przodu i z tyłu ta sama szerokość między kołami na dole, od protektora do protektora, tak? Zauważyłem, że u mnie jedna strona z tyłu jest 1,5cm wężej niż druga - poprzedni właściciel tak zrobił bo zrobił czy tak ma być?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jakiś ciągnik miał z jakiegoś powodu nierówny rozstaw z fabryki i pamiętam, że było to jakoś uzasadnione.  Może to MTZ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Co do tyłu to sprawdź sobie czy przypadkiem piasta sama się nie przesuwa. U mnie przesunęła się o 5cm. Powinno być po równo z obu stron. Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy przodem a tyłem to np do orki zaleca się żeby przód był szerzej o 5 cm od tyłu mierząc wewnątrz. W MTZ z siłownikiem przy osi rozstaw kół zmienia się skokowo bo trzeba jednocześnie przekładać sworzeń siłownika i tak dobrać rozstaw żeby skręt w prawo i lewo był jednakowy. Czasem są pługi które nie mają regulacji szerokości pierwszej skiby i wtedy jedyne wyjście to zmiana rozstawu kół w ciągniku. Znajomy tak miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Dziękuję. Tył jest tak odkąd go mam czyli 8 lat - nic się nie przesuwa, jest 1,5cm węższy z prawej strony. Po dodaniu tego rozstaw z tyłu licząc od bieżnika do bieżnika będzie 120,5cm. Przód mam teraz wewnątrz na 136cm i siłownik pozwala mi zwęzić go o ok.11cm (jeżeli otwory w podstawie siłownika są w odległości 5,5cm) więc uzyskałbym 125cm wewnątrz z przodu i ok 120cm wewnątrz z tyłu, mierząc do bieżnika czyli wręcz książkowo, tak?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Pamiętaj że przód ustawia się tak żeby przy kołach ustawionych prosto siłownik był wysunięty nie równe 10cm tylko 11cm. Wtedy skręt jest równy w obie strony. Ja ustawiłem na 10 bo nie wiedziałem i tak już kilka lat jeżdżę i jakoś nie chce mi się tego zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj