ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

karbex    91

Koledzy, pytanko. Chcę wymienić pompę hydrauliki bo moja się powoli kończy a paliwo drogie (przygazówki żeby podnieść 😉). Obecnie mam okrągłą i przeglądałem forum że niby okrągłe są najtrwalsze, ale pojawiły się narynku pompy master hydrosiła i niby one też powinny być trwałe - doradziecie coś? I jeszcze jedno - jak mam okrągłą to inna nsz 32 podejdzie? One mają wszystkie takie same rozmiary montażowe czy np. płaska różni się od okrągłej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Cześć mam problem czemu dżwignia  rozdzielacza jak podniesie nie odbija tylko wyje pompa tak samo tą koło siedzienia podniesie do góry i tez rzerzi                    i na jakiej zasadzie dziala ta przy siedzieniu ta kolo kierownicy powinna odpić a jak jest z ta obok podnieśie to jak jest to zrobione 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Na dniach biorę się za montaż tura do MTZa - macie jakieś wskazówki jak podłączyć hydraulikę tak żeby nie męczyć na próżno pompy i rozdzielacza?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanosho    1
5 godzin temu, michal1993 napisał:

Na dniach biorę się za montaż tura do MTZa - macie jakieś wskazówki jak podłączyć hydraulikę tak żeby nie męczyć na próżno pompy i rozdzielacza?

Rozdzielacz od tura jako pierwszy do pompy potem przez tuleję ciśnieniową do rozdzielacza od hydrauliki ciągnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

A rozdzielacz od tura o przepływie 45litrów nie będzie za mały na tego typu akcję?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

będzie za mały. 60l to absolutne minimum do pompy NSZ 32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Czym odkręcić piastę z pólosi? Powyginałem już wszystko, a to ani drgnie... Uszczelniacz trzeba wymienić.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461
Napisano (edytowany)
7 godzin temu, mani51 napisał:

będzie za mały. 60l to absolutne minimum do pompy NSZ 32.

Tak czułem... No nic, kolejny wydatek. Więc jak ktoś chętny to mam na sprzedanie rozdzielacz do tura, sterowany linkami, 45l przepływu. Włoska produkcja.

https://skraw-met-dystrybucja.pl/rozdzielacz-2-sekcyjny-80l-na-linki-zatrzask-p-356.html
ten się nada czy nie bardzo?

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Rozdzielacz-hydrauliczny-2-sekcyjny-80L-sterowany-linkami/15589

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Przepływ 80 L da radę. Co do jakości tego Skraw-Metu to nie wypowiem się bo nie miałem do czynienia z nim. Bułgar z drugiego linku jest spoko mam taki we wladku tylko 45L przepływ i 80 L w mtz. W Mtz chodzi już kilka lat i suchutki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Na rozdzielaczu od tura miałem napis Galtech Q45 i przyjąłem że to przepływ.. Ale czytam, że ten model to ma 60l przepływu, czyli może zostać :)


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jak ma 60 to może być. Co prawda na styk ale powinno być ok. Tylko żebyś kiedyś nie wpadł na pomysł zmiany pompy na większą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

A jakbym zrobił zasilenie  z powrotu oryginalnego rozdzielacza i podłączył ze dwa powroty z tego rozdzielacza od tura ( jeżeli te korki na nim to są dodatkowe powroty) ?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak chcesz wymieniać oryginalny rozdzielacz na nowy to możesz tak podłączyć. Tylko podstaw miskę pod ciągnik żeby chociaż olej uratować 😁 Ruski rozdzielacz nie ma kontynuacji ciśnienia i rozerwie ci tą aluminiową obudowę gdzie przykręca się rurkę powrotu jak tylko użyjesz rozdzielacza TURa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Taka sytuacja. Czyli zasilenie z pompy na rozdzielacz tura i potem przez tuleje ciśnieniowa zasilenie oryginalnego rozdzielacza i tyle? 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak, ewentualnie przez trójnik i dwa zawory albo jeden zawór trójdrożny. Wtedy będziesz kierował olej na rozdzielacz który chcesz używać a drugi musi być odcięty. A regulator pod siedzeniem masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Nie mam, tylko rozdzielacz pod kierownicą.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Nie polecam trójnika,  lepiej połączyć rozdzielacze za pomocą tulei ciśnieniowej. Na trójniku wolno tur chodził i przerobiłem jednak na szeregowe połączenie rozdzielaczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

ale jak daje się trójnik to trzeba dać dwa zawory przed każdym rozdzielaczem żeby odcinać ten nieużywany. Wtedy cały olej idzie na ten który chcemy i powinno wszystko działać. Tyle że to kłopotliwe takie kręcenie zaworami i najlepiej tak jak piszesz połączyć szeregowo jeśli tylko któryś rozdzielacz ma kontynuację ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
Dnia 14.05.2022 o 01:01, mani51 napisał:

ale jak daje się trójnik to trzeba dać dwa zawory przed każdym rozdzielaczem żeby odcinać ten nieużywany. Wtedy cały olej idzie na ten który chcemy i powinno wszystko działać. Tyle że to kłopotliwe takie kręcenie zaworami i najlepiej tak jak piszesz połączyć szeregowo jeśli tylko któryś rozdzielacz ma kontynuację ciśnienia.

Wiem kolego już wysłałem posta jak się doczytałem o tych zaworach :) można tak robić ale po co komplikować instalacje wtedy. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Tuleja ciśnieniowa taniej wychodzi jak pierd😇lenie się z zaworami, nierozumiem dlaczego ludzie tak bardzo boją się tych tulei ciśnieniowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Na krótszą metę podłączenie rozdzielacza od tura pod wyjścia hydrauliczne będzie dobrym wyjściem? Brak czasu na konkretne podłączenie a robota goni...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj