ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

To w miarę cena. W brew pozorom nie ma tam dużo roboty i ktoś kto to robił już to mu sprawnie pójdzie ale jak nie bardzo się czujesz w takich naprawach i nie masz sprzętu to lepiej te 2 tyś dać i mieć zrobione porządnie oczywiście jak mechanik porządny. Ja 12 lat temu dałem 1200 za robotę a ostatnio sam się wziąłem i ogarnąłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Ja też robiłem sam skrzynię synchro. Koszt części ok 1500 tysia. Dużej filozofii nie ma w tych skrzyniach. Ale fakt jak nie masz możliwości i sprzętu może lepiej komuś zlecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Ja robiłem rok temu to wyszło mi koło 3 tys same części bez roboty bo sami z kolegą robiliśmy ale doszło parę pierdół nie związane ze skrzynią.I tez skrzynia w 100% nie była zakładana nowa około 70% poszło nowych części reszta została  ale już nie pamiętam co dokładnie było  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

jakby ktoś chciał przerabiac czujnik temperatury z mtz do innego ciagnika to nie polecam obudowa jest bardzo cienka i u mnie pękła


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

panowie pojawił mi się wyciek w tym miejscu co zaznaczyłem na zdjęciu mogę to dokręcić nic mi sie tam nie poprzestawia w pompie

pompa-wtryskowa-mtz-82_l_de48fe396ec2da9879a6b8ec0f0299d7.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

To na pewno wyciek z pompy, a nie z przewodów ? W tym miejscu wyciek z pompy jest mało prawdopodobny moim zdaniem, zwłaszcza po jakimś czasie eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

już tu ktoś opisywał podobny przypadek. Pod tymi króćcami są zaworki zwrotne sekcji. Popuść rurki i te blokady i spróbuj je dokręcić, nic się tam nie ustawia. Te blokady są tylko po to żeby się nie ruszyły króćce jak odkręcasz czy zakręcasz rurki.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

U mnie też się tam pojawił wyciek. Co ciekawe cykliczne nawet to jest. Dokręcone zabezpieczone i po jakimś czasie to samo. Potem poprawił, ale i tak się w końcu pojawiło.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wytrzymały :). Tutaj uratował operatora przed miną:

 

https://wrp.pl/ciagnik-mtz-wjezdza-na-rosyjska-mine-co-sie-dzieje-video/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy - rozpracowałem niedogrzewanie się silnika w naszych mtztach 🙂

Mam nową obudowę termostatu a i tak bez żaluzji zagrzać go do 80 stopni to było nie możliwe. 

Poprawiłem ruskiego inżyniera i:

1. Wstawiłem termostat chłodnicy oleju od skrzyni dsg z VW :) pasuje praktycznie niż przeróbek (koszt nowego 70 zł).

2. Uszczelniłem termostat płynu - dobrze tam wsadzić oring żeby go docisnąć do obudowy bo bez tego on dużo przepuszcza. Ja złożyłem na dirko bo nie miałem takiego oringu.

I teraz najciekawsze - traktor wchodzi na 85 stopni po przejechaniu 2 km luzem lub 100 metrów z gruberem. Teraz to działa jak w normalnym ciągniku i na pełnym otwarciu żaluzji. Temperatura otoczenia ok. 0 stopni. Jestem zrypiście zadowolony bo mnie to strasznie wkurzało 😀

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Jak to jest z oryginalnymi rozrusznikami do MTZa i T-25 - pasują zamiennie? Czasem się widzi w opisach że jest pasuje ale numery katalogowe tego chyba nie potwierdzają.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
karbex napisał:

Poprawiłem ruskiego inżyniera i: 1. Wstawiłem termostat chłodnicy oleju od skrzyni dsg z VW  pasuje praktycznie niż przeróbek (koszt nowego 70 zł).

Ciekawy patent. Termostat na zasilaniu chłodnicy czy na powrocie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949
18 godzin temu, michal1993 napisał:

Jak to jest z oryginalnymi rozrusznikami do MTZa i T-25 - pasują zamiennie? Czasem się widzi w opisach że jest pasuje ale numery katalogowe tego chyba nie potwierdzają.

W MTZ I T-25 mam założone szybkoobrotowe i wszystko pasuje a oryginalne na złom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Ciekawy patent. Termostat na zasilaniu chłodnicy czy na powrocie?

Na zasilaniu. Na powrocie pewnie nigdy by się nie otworzył bo dostawałby olej po schłodzeniu. Ja to wstawiłem w miejsce złączki gumowej która jest na wejściu do chłodnicy oleju. Trzeba tylko trochę stalowy przewód popodginać i pasuje. Teraz to naprawdę zarypiście to działa i ciągnik w kilka chwil ma 80 st. Termostat płynu mam 87 a oleju 75 stopni. Ale ważne też żeby termostat płynu był szczelny bo u mnie latał po obudowie i pomimo montażu termostatu na chłodnicy oleju miał problem ze złapaniem temperatury.

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Wyrwało mi mocowanie siłownika podnośnika z mostu, i teraz pytanie do obeznanych w temacie czeka mnie wymiana obudowy mostu czy da się to jakoś obejść? Nagwintowanie pewnie będzie ciężkie do ogarnięcia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

kolego Skoczek1994 u mnie 2 razy wyrwało to mocowanie raz przez to że śruby sie poluzowały i wyciągły sie do góry a drugim razem urwało wszystkie śruby.

Spokojnie to nagwintujesz i będzie trzymać przez 30lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

@Y635 Dzięki za odpowiedź, jutro będę z tym walczył może uda się coś wykombinować, wydaje mi się że u mnie też śruby się poluzowały bo mają gwint naderwany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

u nie to wyrwało jak ciągałem rozrzutnik na zaczepie tym który zakłada się na ramiona podnośnika, przejazdy przez granice szarpnięcia i to zrobiło robote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
karbex napisał:

Na zasilaniu. Na powrocie pewnie nigdy by się nie otworzył bo dostawałby olej po schłodzeniu. Ja to wstawiłem w miejsce złączki gumowej która jest na wejściu do chłodnicy oleju.

A on jest całkowicie zamknięty czy ma minimalny przepływ cały czas a jak wzrośnie temperatura to otwiera się bardziej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Ma przepływ. Jak w niego dmuchałem to szło powietrze - inaczej bym nie zakładał bo tam by nigdy ciepły olej nie dotarł :)

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

No to lux. Ja już mam termostat ogarnięty. Założony mam od jakiejś toyoty na 75°C. Jak jest ciepło i robię w polu to 75 do 80 max trzyma tylko ten olej go mocno chłodzi jak jest zimno. Już dawno myślałem nad jakimś wymiennikiem ciepła przy filtrze zamiast chłodnicy ale ten Twój patent jest bez porównania tańszy i prostszy do zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No jest. Ja się z tym bujałem że 2 lata - nawet na forum pytałem. Ale znalazłem ten termostat i sobie myślę a co tam. Kawałek gumowego przewodu i siedem dych to zaryzykuje. Teraz jest bajka i ogrzewanie działa i nie ma bujania się z tą żaluzją. Teraz to działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj