ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robi57362    2327

kutfa właśnie ta podkładka mi przeszkadzała a nie wiedziałem że to tylko podkładka 😪


kutfa wlasnie ta podkładka mi przeszkadzała a nie wiedziałem ze ta podkładka 😪


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie za stanowiło Cię jak by tą oś tam włożyli gdyby był na niej odlew? 🤔🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327

tłumaczylem sobie to tak że włożyli i przyspawali ale ni jak mi się to kupy nie trzymalo bo ciezko bylo by to wycentrowac


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinguru    5

Jak wyciągnąć orbitrol spod kierownicy?Mam wyciągnięty rozdzielacz,kolumnę kierowniczą,i cały ten mechanizm z cięgnami od kupra.Zostal mi tylko orbitrol i krzyżaki i nie mam pojęcia jak się za to zabrać bo nie widać tam żadnych śrub do odkręcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327
marcinguru napisał:

Jak wyciągnąć orbitrol spod kierownicy?Mam wyciągnięty rozdzielacz,kolumnę kierowniczą,i cały ten mechanizm z cięgnami od kupra.Zostal mi tylko orbitrol i krzyżaki i nie mam pojęcia jak się za to zabrać bo nie widać tam żadnych śrub do odkręcenia.

tak jak grzecho pisze. jak będziesz kupowal nowe czesci to odrazu sprawdź czy nie mają większych luzów jak stare bo u mnie tak bylo


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    933

Jaki polecacie rozrusznik szybkoobrotowy do MTZ 82? Ciągnik palony codziennie do obsługi bydła. Warto brać te wzmocnione czym się różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327

mam za 300 zl BiG juz trzy lata kreci u mnie palony przynajmniej co drugi dzień


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

Pany taka sytuacja: kupiłem sobie maszt z widlaka podczepiłem do mtz i chciałem podnieść hydrauliką do góry widły to zaczął mi iść cały widlak (podnosił tuzem) dopiero po poruszaniu parę razy poszedł siłownik tak jakby coś mieszało się w rozdzielaczu. Wogóle jak hydraulika ma jakiś opór podnosi mi tuza. Czy to oznaka że rozdzielacz już kaput?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

Jak myślisz pchać się dalej w ruski czy zainwestować w normalny rozdzielacz z sekcjami pływającymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Ruski rozdzielacz sam w sobie nie jest zły, ma tylko taką wadę, że ciężko chodzi i jest mało precyzyjny w operowaniu, zwłaszcza hydrauliką zewnętrzną.

Ja zmieniłem na sterowany linkami z tyłu ciągnika, wyjścia na hydraulikę zewnętrzną są bezpośrednio z rozdzielacza jak w MF serii 30xx

Do pracy z rozsiewaczem nie jest potrzebna jakaś wielka precyzja, ale już poziomowanie ramion w opryskiwaczu lepiej wychodzi teraz, po zmianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

Wolałbym przystosować normalny rozdzielacz w miejsce oryginalnego tak aby współpracował z oryginalnymi wajchami, wtedy byłby ład i porządek. Do tego jakby dać 3 sekcje pod kierownice i jednosekcyjny obok siedzenia to zyskuję parę wyjść hydraulicznych bo nie wyobrażam sobie wymiany pod kierownicą a zostawienia pod siedzeniem. Tylko zeby to zrobić estetycznie. @sybiuszek24 wymieniałeś na nowy ruski rozdzielacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Ja mam w swoim nowy 3 sekcyjny rozdzielacz na linki, dźwignie umiejscowiłem w oryginalnym miejscu jak były w starym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

czyli wywaliłeś te trzy dźwignie i dałeś dżojstik? Jaki rozdzielacz zakładałeś 80l+sekcje pływające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Tak dałem bułgara 80 l/min na linki. Oryginalne dźwignie wywaliłem i w ich miejscu zamontowałem dźwigienki na linki później zrobię zdjęcie pokażę jak to u mnie wygląda. Rozdzielacz tak posiada sekcje pływające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
23 godziny temu, Grzechooo napisał:

Pany taka sytuacja: kupiłem sobie maszt z widlaka podczepiłem do mtz i chciałem podnieść hydrauliką do góry widły to zaczął mi iść cały widlak (podnosił tuzem) dopiero po poruszaniu parę razy poszedł siłownik tak jakby coś mieszało się w rozdzielaczu. Wogóle jak hydraulika ma jakiś opór podnosi mi tuza. Czy to oznaka że rozdzielacz już kaput?

Grzechoo, a masz regulator pod siedzeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

No to regulator Ci miesza. Jak chcesz coś podnosić hydrauliką zewnętrzną to pchnij minimalnie dźwignię regulatora do przodu, wtedy nie powinien tuz się podnosić. Albo regulacja potrzebna albo już się regulator kończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No właśnie dlatego zapytałem 🙂. Dodatkowo ustaw dźwigienkę w regulatorze na pozycję neutralny (o ile masz teraz na innej)  i wtedy zobacz.

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

W tym rzecz że jak dam dźwignie regulatora do przodu to hydraulika zewnętrzna wcale nie rusza. Musi być regulator calkiem do tyłu. To już mam od jakiegoś czasu i hydraulika aż się prosi o modernizację. Denerwuje mnie też sam regulator bo opuszczam przy siedzeniu a podnosze przy kierownicy, ojciec operował tylko tym przy kierownicy ale to nie wygodne sięgać bardzo do przodu opuszczać tuz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

To regulator Ci cuduje a nie rozdzielacz przy kierownicy. Grzechoo, ustaw koniecznie dzwigienkę regulatora na pozycję neutralną i sprawdź czy suwak ten z lewej stronie regulatora nie jest przycięty tj odchylony dzwigienką po puszczeniu wraca na swoje miejsce. Jeśli Ci nie podnosi regulatorem to masz prawdopodobnie cięgiełko do podciągnięcia lub tulejka prowadząca cięgiełko jest wyrobiona lub inne luzy na sterowaniu. Jak dajesz dźwignie na maks do tyłu to nie domyka zaworu przelewowego i dlatego nie podnosi. Sprawdź czy ten suwak po lewej jest ustawiony na pozycję neutralną się nie zacina i podciągnij cięgiełko to będziemy dalej myśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785

Regulator od nowości nie podnosił tylko opuszczał, suwaka jeżeli to ten co jest przy dźwigni to go nie ma... Jak będę miał chwilę to pozaglądam do tego regulatora. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj