ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robi57362    2350

kutfa właśnie ta podkładka mi przeszkadzała a nie wiedziałem że to tylko podkładka 😪


kutfa wlasnie ta podkładka mi przeszkadzała a nie wiedziałem ze ta podkładka 😪


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie za stanowiło Cię jak by tą oś tam włożyli gdyby był na niej odlew? 🤔🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

tłumaczylem sobie to tak że włożyli i przyspawali ale ni jak mi się to kupy nie trzymalo bo ciezko bylo by to wycentrowac


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinguru    5

Jak wyciągnąć orbitrol spod kierownicy?Mam wyciągnięty rozdzielacz,kolumnę kierowniczą,i cały ten mechanizm z cięgnami od kupra.Zostal mi tylko orbitrol i krzyżaki i nie mam pojęcia jak się za to zabrać bo nie widać tam żadnych śrub do odkręcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350
marcinguru napisał:

Jak wyciągnąć orbitrol spod kierownicy?Mam wyciągnięty rozdzielacz,kolumnę kierowniczą,i cały ten mechanizm z cięgnami od kupra.Zostal mi tylko orbitrol i krzyżaki i nie mam pojęcia jak się za to zabrać bo nie widać tam żadnych śrub do odkręcenia.

tak jak grzecho pisze. jak będziesz kupowal nowe czesci to odrazu sprawdź czy nie mają większych luzów jak stare bo u mnie tak bylo


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Jaki polecacie rozrusznik szybkoobrotowy do MTZ 82? Ciągnik palony codziennie do obsługi bydła. Warto brać te wzmocnione czym się różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

mam za 300 zl BiG juz trzy lata kreci u mnie palony przynajmniej co drugi dzień


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Pany taka sytuacja: kupiłem sobie maszt z widlaka podczepiłem do mtz i chciałem podnieść hydrauliką do góry widły to zaczął mi iść cały widlak (podnosił tuzem) dopiero po poruszaniu parę razy poszedł siłownik tak jakby coś mieszało się w rozdzielaczu. Wogóle jak hydraulika ma jakiś opór podnosi mi tuza. Czy to oznaka że rozdzielacz już kaput?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Jak myślisz pchać się dalej w ruski czy zainwestować w normalny rozdzielacz z sekcjami pływającymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Ruski rozdzielacz sam w sobie nie jest zły, ma tylko taką wadę, że ciężko chodzi i jest mało precyzyjny w operowaniu, zwłaszcza hydrauliką zewnętrzną.

Ja zmieniłem na sterowany linkami z tyłu ciągnika, wyjścia na hydraulikę zewnętrzną są bezpośrednio z rozdzielacza jak w MF serii 30xx

Do pracy z rozsiewaczem nie jest potrzebna jakaś wielka precyzja, ale już poziomowanie ramion w opryskiwaczu lepiej wychodzi teraz, po zmianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Wolałbym przystosować normalny rozdzielacz w miejsce oryginalnego tak aby współpracował z oryginalnymi wajchami, wtedy byłby ład i porządek. Do tego jakby dać 3 sekcje pod kierownice i jednosekcyjny obok siedzenia to zyskuję parę wyjść hydraulicznych bo nie wyobrażam sobie wymiany pod kierownicą a zostawienia pod siedzeniem. Tylko zeby to zrobić estetycznie. @sybiuszek24 wymieniałeś na nowy ruski rozdzielacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Ja mam w swoim nowy 3 sekcyjny rozdzielacz na linki, dźwignie umiejscowiłem w oryginalnym miejscu jak były w starym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

czyli wywaliłeś te trzy dźwignie i dałeś dżojstik? Jaki rozdzielacz zakładałeś 80l+sekcje pływające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Tak dałem bułgara 80 l/min na linki. Oryginalne dźwignie wywaliłem i w ich miejscu zamontowałem dźwigienki na linki później zrobię zdjęcie pokażę jak to u mnie wygląda. Rozdzielacz tak posiada sekcje pływające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
23 godziny temu, Grzechooo napisał:

Pany taka sytuacja: kupiłem sobie maszt z widlaka podczepiłem do mtz i chciałem podnieść hydrauliką do góry widły to zaczął mi iść cały widlak (podnosił tuzem) dopiero po poruszaniu parę razy poszedł siłownik tak jakby coś mieszało się w rozdzielaczu. Wogóle jak hydraulika ma jakiś opór podnosi mi tuza. Czy to oznaka że rozdzielacz już kaput?

Grzechoo, a masz regulator pod siedzeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

No to regulator Ci miesza. Jak chcesz coś podnosić hydrauliką zewnętrzną to pchnij minimalnie dźwignię regulatora do przodu, wtedy nie powinien tuz się podnosić. Albo regulacja potrzebna albo już się regulator kończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No właśnie dlatego zapytałem 🙂. Dodatkowo ustaw dźwigienkę w regulatorze na pozycję neutralny (o ile masz teraz na innej)  i wtedy zobacz.

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

W tym rzecz że jak dam dźwignie regulatora do przodu to hydraulika zewnętrzna wcale nie rusza. Musi być regulator calkiem do tyłu. To już mam od jakiegoś czasu i hydraulika aż się prosi o modernizację. Denerwuje mnie też sam regulator bo opuszczam przy siedzeniu a podnosze przy kierownicy, ojciec operował tylko tym przy kierownicy ale to nie wygodne sięgać bardzo do przodu opuszczać tuz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

To regulator Ci cuduje a nie rozdzielacz przy kierownicy. Grzechoo, ustaw koniecznie dzwigienkę regulatora na pozycję neutralną i sprawdź czy suwak ten z lewej stronie regulatora nie jest przycięty tj odchylony dzwigienką po puszczeniu wraca na swoje miejsce. Jeśli Ci nie podnosi regulatorem to masz prawdopodobnie cięgiełko do podciągnięcia lub tulejka prowadząca cięgiełko jest wyrobiona lub inne luzy na sterowaniu. Jak dajesz dźwignie na maks do tyłu to nie domyka zaworu przelewowego i dlatego nie podnosi. Sprawdź czy ten suwak po lewej jest ustawiony na pozycję neutralną się nie zacina i podciągnij cięgiełko to będziemy dalej myśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Regulator od nowości nie podnosił tylko opuszczał, suwaka jeżeli to ten co jest przy dźwigni to go nie ma... Jak będę miał chwilę to pozaglądam do tego regulatora. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj