ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Lukasz3991    49

Ja z kolei kwadratem, ale jeśli ma odwornie podłączone zasilanie ze sprężarki i wyjście na butlę to wydaje się że to byłoby przyczyną nieprawudłowej pracy.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
Dnia 24.07.2021 o 09:05, Lukasz3991 napisał:

@farmtrac8244 na cięglę przy pedale hamulca od zaworu sterującego hamulcami? Nie ma to wpływu bo zawór przy butli sam przez siebie upuszcza powietrze. Dziwna sprawa bo jak ja kwadratem zrobiłem obrót i to chyba niecały to o bar się zmieniło. Jedynie nurtuje mnie po co jest śruba z nakrętką po przeciwległej stronie kwadratu.

 

Jeszcze takie głupie pytanie z mojej strony, ale czy kiedyś te hamulce dobrze działał? Zasadniczo chodzi mi o to czy masz zawory w dobrej kolejności podłączone i oczywiącie w dobre przyłącza.

 

Chcesz to Ci zdjęcie u siebie zrobię. Bo to aż dziw że nie puszcza. Chyba że uszkodzony.

Wcześniej działały ,podłączone jest dobrze. próbowaliśmy obrócić ale nic nie dało. Nowy kupiłem i chodzi jak powinien. Rozebrałem stary i co zauważyłem ,że jest jakby pęknięcie wewnątrz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949

mam chyba zepsuty zawór bo nie chce zawór bezpieczeństwa działac jak go się reguluję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352
jahooo napisał:

ja regulowałem tą śrubą z kontrą

jest opcja, że masz zawór nie w tę stronę podłączony

ja na starym krecilem wssystkim co sie dało rozbieralem czyscilem smarowalem i nic az ze złości kawalek odszczypalo mi sie .kupilem nowy i wyregulowalem tym pokretlem u góry


Andpol napisał:

mam chyba zepsuty zawór bo nie chce zawór bezpieczeństwa działac jak go się reguluję?

dopiero co strone wczesniej opisalem co i jak


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949

pronar 80 6 bieg wyskakuje czasami czy to oznacza poważną awarię i co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To może być wyrobiony wybierak i kulka nie trzyma ale może też być luz na łożysku albo wyrobione koła zębate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37
6 godzin temu, Andpol napisał:

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

taki średni koszt remontu skrzyni w mtz to tak 3-4tyś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
Andpol napisał:

pronar 80 6 bieg wyskakuje czasami czy to oznacza poważną awarię i co to może być?

Andpol napisał:

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

To omijaj 6 i pracuj 5 lub 7 może jakoś do zimy wytrwasz. Jak żółw/zając wyskakuje to i tak obie skrzynie pewnie będą się kończyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Pytanie. Czy wałek pedału hamulca pozycja 23 wymienia się bezinwazyjnie? Ktoś coś wie? Na tym samym wałku chodzi pedał sprzęgła i jest od tamtej strony wytarty. Co zrobić? 

g1085-1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Koledze chyba chodziło o to czy w moście nic na tym wałku nie jest założone i czy nie spadnie po wysunięciu. Do mostu jeszcze nie zaglądałem ale jak patrzę na rysunki to nic tam na tym wałku raczej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nic nie spadnie. Wymieniałem go i jedynie koło przeszkadza. Polecam zrobić w pedale sprzęgła kalamitke przy okazji zrobić.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 10.05.2009 o 12:33, adamlupus napisał:

@jaro nie wiem co do tego ma Navara...

 

A wracając do tematu. Belarki nie mam, mam za to przyczepę samozbierającą. Gabarytowo jest nieporównywalna z prasą- większa, a co za tym idzie "trudniej" nią manewrować na polu...tak wynikałoby z twojego wnioskowania. Prawda? Więc powiem Ci, że nie praca nią i Belarusem nie sprawia większych problemów. I nie wiem o jakim "szarpaniu wajchą" mówisz :P

 

 

@jaro czy twoim zdaniem każdy inny ciągnik zrobi coś za mnie? podniesie podbieraki? "złamie" zaczep? włączy/wyłączy posów taśmy? zmieni bieg? :P ..i widzisz, takim bezpodstawnym "domniemaniem" tworzysz wokół Belarusa otoczkę niesławy :P

 

Pracuję na nim, i wiem, że ten ciągnik daje sobie radę w takich pracach. Co do pracy w nim- nie pamiętam juz jak tam MTZ miały z komfortem, ale myśle, że w Belarusach to wygląda znacznie lepiej. Pamiętaj, że to z jakim łukiem ciągnik bierze zakręt jest ograniczone przez to co ma podpięte- w przypadku przyczepy, belarki, beczki, jest to zaczep i przekaźnik WOM, więc nie sztuką jest brać ciasno zakręt i ładować się tylnim kołem na podczepioną maszynę.

 

@jaro mam prośbę: skonkretyzuj co Ci się nie podoba w ergonomii i komforcie Belarusa??? bo samo powtarzanie, że w Belarusie nie ma komfortu i ergonomii nie jest w zasadzie twierdzeniem do polemiki

A ja myślę ze ten kolega narzekający to nie bardzo ma pojęcie o manewrowaniu ciagnikiem bo jak będę chciał to będę się obracał MTZ-e-m wokół własnej osi kolego rozłącz hamulec przyhamuj jedno koło a zobaczysz ze zawrócisz w miejscu Tyle na temat skrętu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 7.03.2008 o 07:25, fobos napisał:

Nie pamiętam dokładnie jaki ma promień zawracania, ale z tego co się orientuję ma ten jednak wynik nieco gorszy na krzyżakach, w każdym razie jest wystarczający do możliwości mojego podwórka i to się liczy.:huh:

U mnie mtz-cik niedługo będzie miał drugie urodziny i do tej pory jestem z niego zadowolony i mam nadzieje że tak zostanie.

Panowie taka blaszka na pedale hamulca używajcie jeśli macie problem z zwrotnością będziecie zawracać wkoło własnej osi 😊 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Czy mogę podpiąć tura bezpośrednio z zasilania pompy i powrót zrobić do zbiornika z olejem? Teraz mam pod rozdzielacz ale jedna wajchę muszę mieć opuszczoną a planuje wywalić ten ruski rozdzielacz i reduktor a założyć inny dwusekcyjny. 1 sekcja do podnośnika druga do kipra. Czy muszę wziąć 3 sekcyjny i pod jedną sekcję podpiąć tura i wtedy sekcja musi być z zatrzaskiem żeby nie wracała dźwignia. Może być z zatrzaskiem i jednocześnie z funkcją pływająca czy nie zbyt się nada. wklejam link https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-3-sek-40l-funkcja-plywajaca-zatrzask-9266994333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Dziś dałem trójnik z pompy do oddzielnego rozdzielacza drugi wąż od trójnika do reduktora. Dziury w reduktorze z których wychodziły węże do siłownika zaślepiłem dałem prosto z dołożonego rozdzielacza do siłownika. Powrót tak samo trójnik i do zbiornika. Jak włączę wydatek w starym rozdzielaczu to dodatkowy dołożony rozdzielacz działa podnosi nie opuszcza ale za to tur przestał działać. Dopiero jak ruszę joystickiem i dodatkowym rozdzielaczem to wtedy dopiero tur podniesie. Co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozdzielaczy nie łączy się równolegle na trójnikach tylko jak już to szeregowo przez kontynuację ciśnienia. Na trójniku to tylko ruska hydraulika działa ale to zupełnie inna bajka. Musisz wszystko przerobić. Ja po raz kolejny nie będę tego tłumaczył bo jest to wiele razy opisywane na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Do tego rozdzielacz ma za mały przepływ proponuję min 80l. Sam mam w belrausie 120 l do tura kupiony kiedys okazyjnie. 

I tak jak kolega Mani51 pisze lepiej to połączyć szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Mógłby ktoś narysować jakiś schemat bo widziałem te wpisy ale nie za bardzo wiem o co chodzi... każdy rozdzielacz ma kontynuację ciśnienia?


A w tym regulatorze pod siedzeniem zaślepiam wszystkie dziury. Nie jest on mi już potrzebny wgl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Ja mam z oryginalnej ruskiej hydrauliki tylko pompę. Najpierw dałem zasilanie na rozdzielacz tura potem z kontynuacji ciśnienia zasilam rozdzielacz pod kierownica i na końcu na podnośnik. Regulator chyba nie będzie pracować w ten sposób a najlepiej to go wywal. Schematów tutaj takich jest mnóstwo poczytaj tematy o hydraulice w rusku. 

O ile dobrze pamiętam kontynuacja ciśnienia jest oznaczona literka T w rozdzielaczach ? Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Wkręcasz tam specjalną tuleje ciśnieniową.

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Jeśli kupię rozdzielacz dwusekcyjny i podłącze przez trójnik od zasilania pompy prosto do zasilania tura i drugi wąż do nowego dwusekcyjnego rozdzielacza to podnoszenie łap i wywrot będzie działał czy lepiej kupić rozdzielacz trzy sekcyjny z jedną sekcja z zamkiem i podłączyć tura pod sekcję z zamkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

z trójnikiem nie będzie działać - płyn pójdzie tam, gdzie mniejszy opór

rozdzielacze łączy się szeregowo, o ile sa do tego przystosowane, albo równolegle przez dzielnik strumienia

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Kontynuacja to N (next) a T to powrót (tank) Jeśli nie podłączamy kolejnego rozdzielacza to T i N można używać jako powrót do zbiornika, zależy gdzie wygodniej podpiąć. Jeśli podłączamy kolejny rozdzielacz to tylko do N przez tuleję ciśnieniową a T powrót do zbiornika. I uprzedzając pytanie powrót musi być z każdego rozdzielcza, nie można zaślepić T jeśli do N jest wpięty kolejny rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj