ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukasz3991    49

Ja z kolei kwadratem, ale jeśli ma odwornie podłączone zasilanie ze sprężarki i wyjście na butlę to wydaje się że to byłoby przyczyną nieprawudłowej pracy.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
Dnia 24.07.2021 o 09:05, Lukasz3991 napisał:

@farmtrac8244 na cięglę przy pedale hamulca od zaworu sterującego hamulcami? Nie ma to wpływu bo zawór przy butli sam przez siebie upuszcza powietrze. Dziwna sprawa bo jak ja kwadratem zrobiłem obrót i to chyba niecały to o bar się zmieniło. Jedynie nurtuje mnie po co jest śruba z nakrętką po przeciwległej stronie kwadratu.

 

Jeszcze takie głupie pytanie z mojej strony, ale czy kiedyś te hamulce dobrze działał? Zasadniczo chodzi mi o to czy masz zawory w dobrej kolejności podłączone i oczywiącie w dobre przyłącza.

 

Chcesz to Ci zdjęcie u siebie zrobię. Bo to aż dziw że nie puszcza. Chyba że uszkodzony.

Wcześniej działały ,podłączone jest dobrze. próbowaliśmy obrócić ale nic nie dało. Nowy kupiłem i chodzi jak powinien. Rozebrałem stary i co zauważyłem ,że jest jakby pęknięcie wewnątrz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    945

mam chyba zepsuty zawór bo nie chce zawór bezpieczeństwa działac jak go się reguluję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327
jahooo napisał:

ja regulowałem tą śrubą z kontrą

jest opcja, że masz zawór nie w tę stronę podłączony

ja na starym krecilem wssystkim co sie dało rozbieralem czyscilem smarowalem i nic az ze złości kawalek odszczypalo mi sie .kupilem nowy i wyregulowalem tym pokretlem u góry


Andpol napisał:

mam chyba zepsuty zawór bo nie chce zawór bezpieczeństwa działac jak go się reguluję?

dopiero co strone wczesniej opisalem co i jak


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    945

pronar 80 6 bieg wyskakuje czasami czy to oznacza poważną awarię i co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To może być wyrobiony wybierak i kulka nie trzyma ale może też być luz na łożysku albo wyrobione koła zębate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    945

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37
6 godzin temu, Andpol napisał:

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

taki średni koszt remontu skrzyni w mtz to tak 3-4tyś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    785
Andpol napisał:

pronar 80 6 bieg wyskakuje czasami czy to oznacza poważną awarię i co to może być?

Andpol napisał:

Wyskakuje też coraz częściej żółw i zając mechanik powiedział że są 2 skrzynie i jakby to rozebrać i sprawdzić to jaki byłby koszt +części? Wytrzyma do zimy 22ha do ciężkiej  roboty ma? Sianie nawozu i zboża oraz opryski Władek robi bo b.mało ropy pije.

To omijaj 6 i pracuj 5 lub 7 może jakoś do zimy wytrwasz. Jak żółw/zając wyskakuje to i tak obie skrzynie pewnie będą się kończyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Pytanie. Czy wałek pedału hamulca pozycja 23 wymienia się bezinwazyjnie? Ktoś coś wie? Na tym samym wałku chodzi pedał sprzęgła i jest od tamtej strony wytarty. Co zrobić? 

g1085-1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Koledze chyba chodziło o to czy w moście nic na tym wałku nie jest założone i czy nie spadnie po wysunięciu. Do mostu jeszcze nie zaglądałem ale jak patrzę na rysunki to nic tam na tym wałku raczej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nic nie spadnie. Wymieniałem go i jedynie koło przeszkadza. Polecam zrobić w pedale sprzęgła kalamitke przy okazji zrobić.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 10.05.2009 o 12:33, adamlupus napisał:

@jaro nie wiem co do tego ma Navara...

 

A wracając do tematu. Belarki nie mam, mam za to przyczepę samozbierającą. Gabarytowo jest nieporównywalna z prasą- większa, a co za tym idzie "trudniej" nią manewrować na polu...tak wynikałoby z twojego wnioskowania. Prawda? Więc powiem Ci, że nie praca nią i Belarusem nie sprawia większych problemów. I nie wiem o jakim "szarpaniu wajchą" mówisz :P

 

 

@jaro czy twoim zdaniem każdy inny ciągnik zrobi coś za mnie? podniesie podbieraki? "złamie" zaczep? włączy/wyłączy posów taśmy? zmieni bieg? :P ..i widzisz, takim bezpodstawnym "domniemaniem" tworzysz wokół Belarusa otoczkę niesławy :P

 

Pracuję na nim, i wiem, że ten ciągnik daje sobie radę w takich pracach. Co do pracy w nim- nie pamiętam juz jak tam MTZ miały z komfortem, ale myśle, że w Belarusach to wygląda znacznie lepiej. Pamiętaj, że to z jakim łukiem ciągnik bierze zakręt jest ograniczone przez to co ma podpięte- w przypadku przyczepy, belarki, beczki, jest to zaczep i przekaźnik WOM, więc nie sztuką jest brać ciasno zakręt i ładować się tylnim kołem na podczepioną maszynę.

 

@jaro mam prośbę: skonkretyzuj co Ci się nie podoba w ergonomii i komforcie Belarusa??? bo samo powtarzanie, że w Belarusie nie ma komfortu i ergonomii nie jest w zasadzie twierdzeniem do polemiki

A ja myślę ze ten kolega narzekający to nie bardzo ma pojęcie o manewrowaniu ciagnikiem bo jak będę chciał to będę się obracał MTZ-e-m wokół własnej osi kolego rozłącz hamulec przyhamuj jedno koło a zobaczysz ze zawrócisz w miejscu Tyle na temat skrętu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 7.03.2008 o 07:25, fobos napisał:

Nie pamiętam dokładnie jaki ma promień zawracania, ale z tego co się orientuję ma ten jednak wynik nieco gorszy na krzyżakach, w każdym razie jest wystarczający do możliwości mojego podwórka i to się liczy.:huh:

U mnie mtz-cik niedługo będzie miał drugie urodziny i do tej pory jestem z niego zadowolony i mam nadzieje że tak zostanie.

Panowie taka blaszka na pedale hamulca używajcie jeśli macie problem z zwrotnością będziecie zawracać wkoło własnej osi 😊 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Czy mogę podpiąć tura bezpośrednio z zasilania pompy i powrót zrobić do zbiornika z olejem? Teraz mam pod rozdzielacz ale jedna wajchę muszę mieć opuszczoną a planuje wywalić ten ruski rozdzielacz i reduktor a założyć inny dwusekcyjny. 1 sekcja do podnośnika druga do kipra. Czy muszę wziąć 3 sekcyjny i pod jedną sekcję podpiąć tura i wtedy sekcja musi być z zatrzaskiem żeby nie wracała dźwignia. Może być z zatrzaskiem i jednocześnie z funkcją pływająca czy nie zbyt się nada. wklejam link https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-3-sek-40l-funkcja-plywajaca-zatrzask-9266994333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Dziś dałem trójnik z pompy do oddzielnego rozdzielacza drugi wąż od trójnika do reduktora. Dziury w reduktorze z których wychodziły węże do siłownika zaślepiłem dałem prosto z dołożonego rozdzielacza do siłownika. Powrót tak samo trójnik i do zbiornika. Jak włączę wydatek w starym rozdzielaczu to dodatkowy dołożony rozdzielacz działa podnosi nie opuszcza ale za to tur przestał działać. Dopiero jak ruszę joystickiem i dodatkowym rozdzielaczem to wtedy dopiero tur podniesie. Co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozdzielaczy nie łączy się równolegle na trójnikach tylko jak już to szeregowo przez kontynuację ciśnienia. Na trójniku to tylko ruska hydraulika działa ale to zupełnie inna bajka. Musisz wszystko przerobić. Ja po raz kolejny nie będę tego tłumaczył bo jest to wiele razy opisywane na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Do tego rozdzielacz ma za mały przepływ proponuję min 80l. Sam mam w belrausie 120 l do tura kupiony kiedys okazyjnie. 

I tak jak kolega Mani51 pisze lepiej to połączyć szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Mógłby ktoś narysować jakiś schemat bo widziałem te wpisy ale nie za bardzo wiem o co chodzi... każdy rozdzielacz ma kontynuację ciśnienia?


A w tym regulatorze pod siedzeniem zaślepiam wszystkie dziury. Nie jest on mi już potrzebny wgl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Ja mam z oryginalnej ruskiej hydrauliki tylko pompę. Najpierw dałem zasilanie na rozdzielacz tura potem z kontynuacji ciśnienia zasilam rozdzielacz pod kierownica i na końcu na podnośnik. Regulator chyba nie będzie pracować w ten sposób a najlepiej to go wywal. Schematów tutaj takich jest mnóstwo poczytaj tematy o hydraulice w rusku. 

O ile dobrze pamiętam kontynuacja ciśnienia jest oznaczona literka T w rozdzielaczach ? Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Wkręcasz tam specjalną tuleje ciśnieniową.

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Jeśli kupię rozdzielacz dwusekcyjny i podłącze przez trójnik od zasilania pompy prosto do zasilania tura i drugi wąż do nowego dwusekcyjnego rozdzielacza to podnoszenie łap i wywrot będzie działał czy lepiej kupić rozdzielacz trzy sekcyjny z jedną sekcja z zamkiem i podłączyć tura pod sekcję z zamkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

z trójnikiem nie będzie działać - płyn pójdzie tam, gdzie mniejszy opór

rozdzielacze łączy się szeregowo, o ile sa do tego przystosowane, albo równolegle przez dzielnik strumienia

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Kontynuacja to N (next) a T to powrót (tank) Jeśli nie podłączamy kolejnego rozdzielacza to T i N można używać jako powrót do zbiornika, zależy gdzie wygodniej podpiąć. Jeśli podłączamy kolejny rozdzielacz to tylko do N przez tuleję ciśnieniową a T powrót do zbiornika. I uprzedzając pytanie powrót musi być z każdego rozdzielcza, nie można zaślepić T jeśli do N jest wpięty kolejny rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj