ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

agromatik    1029

Przed wymianą pompy podnieś przód odłącz siłownik i sprawdź czy przypadkiem nie zatarła się któraś ze zwrotnic.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Zwrotnice smaruje regularnie - mam kalamitki. Objaw jest taki że jak sie wolno kręci kierownicą to sie lekko kręci, a jak szybko to jest opór. Wydaje mi sie że jakby zatarta była zwrotnica to by sie wogóle ciężko kręciło. Najbardziej wnerwia na uwrociach bo sie gaz puszcza, biegi zmienia i sie chce obracać szybko kierownicą a tu limit obrotów bo jak szybciej to opór. Nic zmienie na 14tke i zobacze. Wziołbym i 16tke bo tyle samo kosztuje tylko że sie boje że bedzie olej lub pompe grzało. 

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy - mogłby sie ktoś podzielić schematem elektrycznym do mtz 82 ? Duża kabina, nowa deska. Musze poprawić instalacje bo poprzednik poobchodził stacyjke i jeszcze inne pierdoły a ze schematem byłoby łatwiej. Jak ktoś by sie podzielił to dajcie znać na priv to podeśle adres e-mail

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinguru    5

Panowie ratujcie!Założyłem podnośnik do big bagów,spiąłem hydraulike,podniosłem big bag ale nie da się go powoli opuścić,big bag spada samoczynnie.Jaka może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

czym go podnosisz, podnośnikiem czy hydraulika zew. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Jeśli dobrze rozumiem to jest to pewnie podnosnik z własnym siłownikiem nie wiem czemu ci się tak dzieje bo raczej nie powinno chyba jedyne wyjście to założyć zawor dlawiacy na powrocie do traktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

zamień przewody na wyjściach z ciągnika - może się poprawi, pewnie sekcja jest wyrobiona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
Napisano (edytowany)

Albo uszczelnienie w samym siłowniku od podnośnika big bagów 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Problem w tym że kolega tak opisał problem że nie wiadomo o co chodzi 🙂. Czy nie można delikatnie opóścić big baga (tu by pomogł zawór tak jak pisze arkady) czy jak podniesie to sie sam opuszcza - tu sekcja albo siłownik - napisz kolego więcej szczegółów to będzie łatwiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinguru    5

Tak,podnośnik jest wyposażony w siłownik a chodzi o to że nie da rady opuścić big baga powoli tylko wystarczy zacząć opuszczać a on spada całą mocą.tak samo dzieje się po podpięciu do gniazd w tyle do przyczep jak i w przodzie od tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Na tym siłowniku nie masz czasem jakiegoś zamka hydraulicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231
Napisano (edytowany)

bez regulatora przepływu nic nie zdziałasz, rozdzielacz MTZ tak ma, ewentualnie w przewodzie od ładowacza na stronie opuszczania załóż blaszkę z dławikiem 0,8 czy 1mm albo większą w zależności od potrzeb

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nawet rozdzielaczem MTZta da się powoli opuścić. Jest to trudniejsze niż jakimś bardziej cywilizowanym ale da się.


Ja miałem przedniego TUZa podpiętego pod ruski rozdzielacz i jakoś nie było problemów żeby podnosić czy opuszczać z odpowiednią prędkością. Tu albo kolega ma coś nie tak z podłączeniem siłownika albo źle operuje rozdzielaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, jahooo napisał:

bez regulatora przepływu nic nie zdziałasz, rozdzielacz MTZ tak ma, ewentualnie w przewodzie od ładowacza na stronie opuszczania załóż blaszkę z dławikiem 0,8 czy 1mm albo większą w zależności od potrzeb

Blaszke z dławikiem może założyć ale na zasilaniu (choć w sumie to też powrót 😉) Przy opuszczaniu olej wraca tym samym przewodem co podczas podnoszenia ale taki dławik bedzie też spowalniał podnoszenie i obciążał pompe. Lepszy zawór dławiąco-zwrotny na zasilaniu.

Pozdrawiam

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Jak się ma wprawę, to idzie, gorzej, jak mechanizm mało używany i trzeba użyć siły do przestawienia zamków w rozdzielaczu, wtedy robi się mało precyzyjny. Rozdzielacze są różne, jak nie masz zatrzasków na sekcjach hydrauliki zewnętrznej, to można operować prezycyjnie, a jak masz, to już gorzej, zwłaszca, że w starczych egzemplarzach były którsze dźwignie sterujące i trzeba użyć większej siły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

https://allegro.pl/oferta/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-w-1-strone-3-8-30l-8515548068?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe+Części+do+maszyn+budowlanych&gclid=CjwKCAiAsOmABhAwEiwAEBR0Zkof-s9lQNor-gKZ0sxCKRkyCBvAv4i9Jmfm6AI4JmegtU7mgnElThoCgIQQAvD_BwE

 

Załóż coś takiego na wyjście w ciagniku które odpowiada za podnoszenie. Wtedy podnosił będzie z normalną prędkością, a opuszczał z taką szybkością jak wyregulujesz pokrętłem.

 

Zrób sobie zestaw  wtyczka-dławik-gniazdo i wtedy podpinasz pod istniejące w ciągniku i zakładasz jak Ci tylko potrze lub wpiąć w obwód na stałe.  Minus rozwiązania taki ze jak wyregulujesz opadanie pod ciężarem to na pusto będzie wolniej opadał niż byś to mial pod ciężarem. Sam taki zastosowałem na podnośnik tyle, że o średnicy 1/2. Uprzedzam, że trzeba założyć dobrą stroną.

Te które są symetryczne są dwustronnego dzialania i będą blokowaly podnoszenie.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Też mam taki na podnośniku, trzeba pamiętać o zmianie regulacji, przy siewniku zapomniałem na pierwszym kawałku i mam parę łysych początków pasa, bo opadał wolniej siewnik niz pług :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Do TUZa to ma sens bo sobie wyregulujesz do danej maszyny a przy takim podnośniku jak ustawi wolne opadanie z bagiem to na pusto uśnie zanim opadnie chyba że ma siłownik dwustronny i wymusi. Trzeba opanować obsługę rozdzielacza i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Najgorzej jak olej zimny potem już spoko opada


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Mam problem może ktoś podpowie. Mam wspomaganie założone na orbitrol siłownik c 50 już ok 10lat. Ciągnik chodzi w turze.Pare razy do roku urywa mi się sworzeń od siłownika ten przy podstawie. Co może być za przyczyna wiadomo ciężary dziwga codziennie ładuje paszowoz ale tak jakby ukrecala się ta nakrętka co się dokręca sworzeń...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

a masz tam na sztywno, czy z podkładkami ? jak masz tam luz, to będzie występować ścinanie sworznia, a jak nie ma podkładek i zabezpieczenia, to odkręca się nakrętka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

No niby dokręcane na sztywno ale zabezpieczenia nie dałem moze tak być że po czasie się luzuje i sworzeń się ścina...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj