ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Lukasz3991    49

Szybkie pytanie. Kupiłem nową sprężarkę i jest lekko inna. Stara nie miała wyjścia na przewód smarujący nowa natomiast ma. Gdzie macie podłączony w silniku smarowanie od niej. Znalazłem niby jeden korek, ale nie jestem pewien tego tematu. Jakby ktoś podrzucił zdjęcie byłoby super.

Tutaj daje link do sprężarki. https://allegro.pl/oferta/agro-mar-sprezarka-powietrza-mtz-82-820-oryginal-9922256012

Tutaj przewód smarowania który muszę podpiąć https://allegro.pl/oferta/agro-mar-przewod-smarowania-sprezarki-mtz-belarus-9919644798

 

Jeszcze jedno pytanie - oryginalnych rurek sprężarka > butla u mnie brak. Czy wąż od hydrauliki siłowej wytrzyma i zda egzamin? Nie tyle chodzi mi o wytrzymałość na ciśnienie tylko ewentualna temperaturę. 

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Sam nie mam sprężarki przy silniku, ale myślałem o zakupie. Smarowana jest z korka pod pompą wtryskową. Jak ją uruchomisz, to daj znać czy warto było.

  • Thanks 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Kup taki jak w przyczepach do hamulców idzie i będzie git. Oryginalnie jest tam metalowy i dopiero przy samej butli jest kawałek gumowego. Tak nawiasem mówiąc to nie wyobrażam sobie jazdy z przyczepą bez hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ale ja mam sprężarkę przy skrzyni i sprawny układ pneumatyczny, nie mówię że wcale nie mam. ☺️


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Z tymi hamulcami to u mnie taka opcja jest - pola mam dosłownie za stodołą, do najdalszej łąki jadę może kilometr przez wioskę. Piachu, nawozów i innych materiałów nie wożę także wypraw nie ma przyczepami do pobliskich miasteczek i tak człowiek to zawsze odkładał. Teraz kupiłem sprężarkę, zawory, siłowniki i wszystko ogarniam żeby w razie draki nie było sraki. Dodam jeszcze, że jest u mnie płasko także jak nawet masz te 6ton na przyczepie to nie czujesz dosłownie tego przy sprawnych hamulcach ciągnika. Na koniec dodam, że mimo jeżdżenia bez sprawnej pneumatyki jak najbardziej uważam, że powinno się to mieć dobre i używać, ale jak widzę ludzi jeżdżących bez świateł w przyczepach/ciągnikach/kombajnach to mnie dopiero krew zalewa, aż się proszą żeby w nich przypierdzielić.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Jak masz sprężarkę przy skrzyni, to dobrze pompuje na 9 biegu ? bo u mnie jakoś słabo, na innych OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Nie wiedziałem że przy skrzyni też były sprężarki. Tak apro po hamulców, miałem kiedyś taki przypadek: pola też mam blisko ale po asfaltowej drodze jeżdżę, ja akurat kosiłem pszenicę a ojciec mi ją woził i jak wyjeżdżał z pola to urwał się sworzeń od zaczepu, pełna przyczepa się odczepiła ale staneła w miejscu bo hamulec zadziałał po urwaniu przewodu powietrza. Jakby nie hamulce to wszystko leżałoby w rowie. Taka mała przestroga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Sprężarki przy skrzyni były montowane w ciągnikach z silnikiem D65, bo tam nie ma możliwości instalacji sprężarki przy silniku ze względu na inną pokrywę rozrządu.

Na moich górkach ciąganie przyczep bez hamulców to prośba o kłopoty, chyba że ciągnik 4x4 i masa ciągnika = masa przyczepy z ładunkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Krótko mówiąc wszystko jest dobrze jak jest dobrze. U mnie przez te dwadzieścia kilka lat nie pamiętam żadnej akcji w okolicy, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Ja mam z pola 15-16km do magazynu i nie opłaca mi się ciągać jednej przyczepy, a ciągnięcie dwóch bez hamulców to samobójstwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Gniazda macie założone oryginalnie z tyłu na dole po prawo przy tej ramce od kabiny czy jakieś inne cywilizowane miejsca? Zostało mi gniazdo zamontować i cięgno od zaworu, ale miejsce gniazda jest fenomenalne.

 

Latacie z jedną butlą od powietrza czy dwoma? Ja miałem dwie przy ciągniku, a gość w sklepie mówi że robią z jedną.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy jak już gadacie o hamulcach to jakie tarcze hamulcowe byście polecili do 82 - nie jestem biegły w mechanice ale moje chyba pasowałoby wymienić bo cosik licho traktor hamuje  😂😂😂

20201204_193228.jpg

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228
23 minuty temu, karbex napisał:

Koledzy jak już gadacie o hamulcach to jakie tarcze hamulcowe byście polecili do 82 - nie jestem biegły w mechanice ale moje chyba pasowałoby wymienić bo cosik licho traktor hamuje  😂😂😂

20201204_193228.jpg

panie, nawet nie draśnięte, ani ryski - zakładać, obserwować :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
25 minut temu, jahooo napisał:

panie, nawet nie draśnięte, ani ryski - zakładać, obserwować :D

Mam dużą kabine bo jakbym miał w sportowej to bym pomyślał że tak ma być - kabina sportowa i tarcze wentylowane jak w Porsche 😉

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, hemi napisał:

Polskie firmy Komfort

Dzięki kolego - widze że cena tych tarcz " nie chińska "😉 - także wygladają na porządne (mam świadomość że cena jakości nie czyni choć zwykle idzie w parze) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Sprężarka przy skrzyni pompuje dobrze tylko na wysokich obrotach i przy puszczonym sprzęgle. Ale w jeździe powietrza nigdy mi nie zabrakło.

Gniazdo mam na prawym błotniku z boku, nie wiem czy oryginalne.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Fabrycznie był 552 tylko ma zmieniony silnik na normalny. Te modele nie miały żółwia/zająca.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

No wiem że te mniejsze nie miały bo kolega ma właśnie takiego ale nie zaglągałem nigdy gdzie ma sprężarkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tu gdzie 82 ma dekiel po lewej stronie na skrzyni, te mają sprężarkę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy - jeszcze jedno pytanie - mam rozebrane te hamulce i po prawej stronie na półosi mam troche za duży luz wzdłużny. To sie reguluje podkładkami dystansowymi pod kołnierzem tylko żeby wyjąć po jednej to ten kołnierz musze troche wysunąć. Macie na to jakiś patent? Młotek i przecinak czy jest na to jakiś bardziej cywilizowany sposób 😉?

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj