ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kryroj    15
4 godziny temu, kowal1108 napisał:

Właśnie jestem po wymianie siłownika. Założyłem c 110 jest o niebo lepiej ale dalej opuszcza. Wina pewnie jest po stronie rozdzielacza pod siedzeniem. Widziałem na forum że go całkowicie usuwali. Też tak zrobię tylko muszę popatrzeć jak to wszystko podłączyć omijając go.

U mnie nie ma problemu z opuszczeniem podnośnika, tyle, że po orkach na zimę widać, że przecieka siłownik. Dzięki za odpowiedzi wszystkim :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ŻemPitek    24
58 minut temu, jahooo napisał:

EHR robił kolega z forum, znany specjalista. Ja dorobiłem tylko dodatkowe sterowanie elektrozaworem od pozycji pływającej

Czyżby Marian. Czy nadal robi te ehr-y?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Tak Marian. U mnie leżał gotowy moduł już chyba rok, aż się doczekał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
ŻemPitek napisał:

Czyżby Marian. Czy nadal robi te ehr-y?

Podobno już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
3 godziny temu, mani51 napisał:

Podobno już nie.

A szkoda jakby to była prawda ,ehr to duża wygoda ,tylko w mtz na elektrozaworze działa to dość upierdliwie ,ale i tak lepiej niżw oryginale 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morfek    49

Witam. Jak odpalę mtz i zaleje do niego zaleje do niego wody to wszystko jest ok ale jak zgaszę to woda ucieka z pompy wodnej przez taka dziurkę na dole. Czy to znaczy że pompa do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

bardziej do wymiany bo już rzadko wymienia się uszczelniacz wałka a często wymiana nic nie daje bo luz na łożyskach wałka lub wałek wytarty lub zardzewiały w miejscu styku z uszczelniaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Inna sprawa że ciężko w ogóle taki uszczelniacz kupić, bo to jest specjalny uszczelniacz do pomp wodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

no nie wiem, ostatnio kupowałem 2 zestawy, z łożyskami chyba ze 25zł wydałem na jedną pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja u siebie kupić nie mogłem a w jednym sklepie części do MTZ jest w opór. Gość mówił że może mi zamówić ale szkoda mojej roboty bo nie wiadomo czy uda mi się to złożyć. Do tego części wyszły by ponad 30zł a nowa pompa coś poniżej 90zł no i mnie namówił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

To jak dyskusja o zakupach to i ja mam pytanko - chciałbym kupić pulpit podnośnika tj tą blache z numerkami po której chodzą dźwignie po prawej stronie siedzenia. Przegrzebałem cały internet i nigdzie nie moge tego dostać. W ogóle jest problem z częściami blacharskimi np. elementów podłogi do kabiny. Jakby ktoś taki pulpit nowy w sklepie widział/miał to chętnie kupie wysyłkowo 🙂

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Od razu brać pompy wzmocnione na większych łożyskach , pompa pod dwa paski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Co do dwóch pasków to czy w zwyklym mtz 82 istnienie możliwość wymiany kola pasowego na wale na takie które  obsługuje dwa paski ? Na jednym alternator średnio chodzi przy dużym obciążeniu.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Podejrzewam że tak, ale bez odjeżdżania ramy się nie obejdzie . A nie masz przypadkiem zużytych kół pasowych ?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Pod tym kątem na to nie patrzyłem, mam alternator valeo 120A i jak paska nie pilnuję(nie napnę co jakiś czas) to przy włączonych wszystkich odbiornikach było widać uślizg po amperomierzu stąd moja myśl o podwójnym kole. Odjechać ramą to nie problem ja tam lubię grzebać w tych gratach.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Hej koledzy, mam dwa pytania

1. Czy do roboty hamulcy i wymiany czego tam trzeba (chodzi mi o jakieś oringi, simeringi) trzeba spuszczać olej ze skrzyni?

2. Jaka jest rożnica miedzy regulatorem 3 i 5 otworowym i czy te dwa miały jakieś podwarianty? 

Mam dzide z 2000 roku i chce te rzeczy przez zime porobić

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Co do hamulców to oleju nie trzeba spuszczać. Popatrz sobie jak masz wysoko osadzone hamulce na skrzyni, a na jakim poziomie jest wizjer/miarka. Z uszczelnień to tam są chyba oringi z tego co pamiętam, ale mogę się mylić.

Odnośnie regulatora to nie odpowiem, ale jeśli myślisz o jego wymianie to zastanów się dobrze czy aż tak Ci to potrzebne, bo ludzie którzy postanowili wyrzucić go( ja również) raczej nie żałują tego.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

@Lukasz3991 jak wyrzuciłeś regulator to jaki w zamian dałeś rozdzielacz? czy zostawiłeś rozdzielacz pod kierownicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Póki co wersja budżetowa i został rozdzielacz pod kierownicą i przełączony siłownik pod jedną sekcję z owego rozdzielacza + dławik jednostronnego działania. Kiedyś jak mnie bardzo wkur.. to albo założę nowy 2 sekcyjny i ten zostawię też albo założę nowy 3 sekcje, a starego wywalę. Szkoda wywalić bo dużo nie robię, a jest suchutki tyle, że po rozgrzaniu opuszcza.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
8 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Co do hamulców to oleju nie trzeba spuszczać. Popatrz sobie jak masz wysoko osadzone hamulce na skrzyni, a na jakim poziomie jest wizjer/miarka. Z uszczelnień to tam są chyba oringi z tego co pamiętam, ale mogę się mylić.

Odnośnie regulatora to nie odpowiem, ale jeśli myślisz o jego wymianie to zastanów się dobrze czy aż tak Ci to potrzebne, bo ludzie którzy postanowili wyrzucić go( ja również) raczej nie żałują tego.

Teraz mam na wpół wywalony 😉. Bo z rozdzielacza idzie prosto na siłownik a powrót jest przez regulator i mnie to wnerwia bo po pierwsze żeby dobrze podnosił to musze dzwignie regulatora blokować na podnoszenie a i przy opuszczaniu gruber straszne wali o ziemie aż traktor podskakuje. Podeślecie linka do tego dławika? U mnie rozdzielacz w dobrym stanie bo nie puszcza podnośnika. Taki już kupiłem i chce to poprawić. Jeszcze sie zastanowie czy to wywalić czy kupić nowy. A co do oleju to dzieki - daleko mieszkam od ciągnika a nie zwróciłem uwagi wcześniej na te poziomy a mam olej 75w140 i mi sie nie uśmiecha tego w zimie spuszczać a tym bardziej wlewać spowrotem 😉

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

U mnie jest w tej chwili tak: wajchą przy siedzeniu mogę tylko opuścić a wajchą przy kierownicy i opuszczam i podnoszę, przy czym gdy wajcha przy siedzeniu jest na opuszczanie to nie podniosę podnośnika wajchą przy kierownicy. W praktyce wygląda tak opuszczam wajche przy siedzeniu a jak chcę podnieść cofam i podnoszę przy kierownicy tak miałem od zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj