ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

mani51    373

Jeśli siłowniki były by zamocowane identycznie czyli na takiej samej dźwigni to przy tym samym ciśnieniu jego mają udźwig 4x większy bo do wzoru dajemy kwadrat promienia tłoka. Ale zapewne są zamocowane inaczej i nie da się tak po prostu napisać ile większy jest udźwig. Trzeba by to przeliczać przynajmniej z grubsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, MariuszKlim napisał:

czyli ma dwa razy większą siłę podnoszenia, jak ja mam 50mm jednostronny?

100 mm w porownaniu do 50 mm to siła jest 4 razy większa a nie 2. Liczymy pole powierzchni na które działa ciśnienie hydrauliczne a że promień przy liczeniu pola jest w kwadracie to siła wzrasta x4.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Mylisz się, pozornie jest dwa razy więcej bo niby 50x2= 100 ale tak nie jest. Chodzi tu o pole powierzchni samego tłoka a wraz ze wzrostem średnicy bardzo przyrasta powierzchnia w porównaniu do mniejszego tłoka.

50mm przy ciśnieniu 200 bar ma siłę wypychania 4 tony
100 mm przy ciśnieniu 200 bar ma siłę wypychania 16 ton

Reasumując 4 razy mocniejsze siłowniki przy takim samym ciśnieniu.

Te siły wypychające są takie teoretyczne, gdyż nie uwzględniają punktów mocowania i tak dalej tylko samą siłę na siłowniku.

Tak na marginesie @Skoczek1994 100mm ma tłok czy cylinder po zewnętrznej stronie? Jeśli tłok to fest gruby. Chyba nawet w cyklopie jest 80mm tłok, ale pewien nie jestem a to już kawał dzika.

 

Sorki, że powieliłem poprzednie dwa posty, ale dopiero co je zobaczyłem. Dla okupienia win macie tu kalkulator 

https://sklep.dzwigi.net.pl/pl/kalkulator.html

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Też tak myślałem, że te 100mm jest po zewnątrz cylindra. To tłok ma pewnie 80-90 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Pewnie 80mm tłok bo to chyba tak dość standardowo. Zdziwiło mnie to 100mm tłoka bo podnoszenie tura trwałoby latami.

Reasumując masz cylinder 100mm, tłok najprawdopodobniej 80mm a tłoczysko 50mm.

 

W porównaniu do jednostronnego 50mm jest  tu 2.5 raza taka siła jak ktoś wczesniej pisał. 

  • Thanks 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Naprawiam przednią zwrotnicę w MTZcie i mam zagwostkę - pękła tuleja, ułamał się kołnierz. Miałem zamontowaną tuleję z cienkim kołnierzem i mam pytanie czy mogę założyć taką z grubym?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jeśli chcesz, to montuj, z czasem założysz drugą. Jakie masz wspomaganie?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Serwo. Co masz na myśli mówiąc że z czasem założę drugą? W sensie że podrobiony jest ten poziomy element też?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Czyli zostawić tak jak było z cienkim kołnierzem? Rozebralem wszystko i jak przypasuje tą tuleje w ten poziomy element w moście to jest luz- czyli tamten element też jest do wymiany?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

teoretycznie powinno to być nabite. Ale tuleja z grubym da radę. Tylko dobrze wyreguluj zazębienie.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

A nie będzie most stał krzywo bo z drugiej strony mam cienki kołnierz?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Hejka, właścicielem Mtz82 z 1999r jestem od prawie roku i do tej pory nie potrzebowałem terenowych biegów, ale wczoraj przyszła taka sytuacja i nagle zong bo nie potrafiłem ich znaleźć. Biegi są w tym roczniku po prawej stronie. Według schematu przełączenie między terenowymi a szosowymi to max w lewo i przód-tył wajchą. Kiedy teraz próbuję zmienić to do przodu wajcha nie chcę pójść, a do tyłu idzie na maxa, ale biegi terenowe nie chcą wskoczyć.... W tej skrzyni jest jakiś czujnik, schemat przechodzenia z terenowe na szosowe i odwrotnie ? Jest ktoś kto mi pomoże, bo nie ukrywam, myślałem, że po roku znam już wszystkie jego bolączki, a tutaj niespodzianka :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Może masz uwalony wodzik w skrzyni ?? albo luzy na mechaniźmie przełączanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Czyli bez rozdzierania się nie obejdzie ? Więc też od razu zapytam, czy ktoś kojarzy mechanik znającego się na mtz w okolicach Tarnowa/Rzeszowa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

zajrzyj po prawej stronie pod kabiną, jak mechanizm wygląda, czy nic nie wypadło, czy nie ma luzów albo przeróbek (po prawej stronie patrząc z kabiny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Jest luz na pewno pod kabiną, jak poruszam wybierakiem (? takie coś do czego jest przytwierdzona wajcha która jest w kabinie ) nawet jak stoi na biegu. I tutaj jest jeszcze moje pytanie. Jak mam ciągnik na biegach szosowych to nie mogę ich wbić po raz drugi, bo nie mogę w obecnej chwili pchnąć wajchy do przodu, bo jest opór, a biegi są na pewno szosowe bo jest bieg 9 no i widać po prędkości ciągnika ;) Oraz gdzieś zdążyłem przeczytać tutaj na forum jakiś wpis, że ktoś zmienia terenowe/szosowe i odwrotnie na rozruchu silnika bo jest jakiś czujnik który blokuje zmianę podczas odpalonego silnika ( wałek wom, czy pneumatykę tak uruchamiam, ale biegi też ? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Bieg 9 jest bez reduktora, nieważne, czy terenowe czy szosowe, zawsze jest "szybki"

Nic nie blokuje zmiany biegów, czujnik jaki może być, to od wstecznego lub od luzu, jeśli ciągnik posiada taką opcję, tzn że nie odpalisz "na biegu" tylko w położeniu neutralnym.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

9 jest na terenowych i szosowych. spróbuj jeszcze raz wbic terenowe wbij normalnie bieg jezeli nie rusza wbij ponownie terenowe. czesto tryby sie źle układają przy wbijaniu czuć charakterystyczny trzask. mam ten sam rocznik i u mnie jest tylko czujnik od położenia reduktor musi byc na luzie bo nie odpali u mnie zmostkowane


o masz Jahoo mnie wyprzedził


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Ale jeśli dam wajchę max do lewej i próbuję pchnąć do przodu, czyli w tym momencie chcę wejść na biegi szosowe to jest nie mogę tam wejść, natomiast na terenowe wajcha wchodzi bez problemu tak że wajcha dochodzi do siedzenia, ale tych biegów nie ma... Natomiast co do szosowych to nie powinno mi to też lekko wskoczyć jak na terenowe ? Jak próbuję pchnąć na szosowe to jest opór nie do przejścia.

Edytowano przez Kryroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zdarzało się że podrobiło się gniazdo kulki. Pomaga wymiana obudowy wodzików, nowe kulki i sprężynki. Tylko potem dobrze trafić tym pacem w dolny wodzik. Naprawa od góry bez rozpoławiania.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

czasem jest problem przerzucić szosowe terenowe jak skrzynia stoi. Ja wtedy włączam dowolny bieg, puszczam sprzęgło żeby ruszyć tryby w skrzyni i znowu próbuję wbić szosowe lub terenowe.


ale jak piszesz że dźwignia opiera się o siedzenie to pewnie są za duże luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Dzięki za odpowiedzi, postaram się to obejrzeć jak najszybciej będę mógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj