ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    118

Jak dobrze pamiętam, to wlałem 4-5l Hipol 15f i reszta Hipol 6. Zapomniałem ile tam weszło.

Chciałem wlać sam 15 ale mógłby się za słabo chlapać, a chodzi o to, żeby łożyska trybu przedniego napędu znów nie poleciały.

Dla potomnych:

1. W MTZ 50/550 itp. do wspomagania idzie pompa lewa NSZ10 4 frezy. Żeby włożyć na 6 frezów prawdopodobnie trzeba dołożyć przystawkę z trybem, bo samego trybu na 6 frezów nie znalazłem. Po wystrzale oleju i fontannie nie mogę domyć tego "pojazdu". 

Ponadto mam pompę NSZ10 fabryczną z zepsutym gwintem, a w drugiej parze gwintów są one nieużywane, da się jeszcze ją jakoś wykorzystać?

2. W MTZ 50/550 itp. półoś tylna nie wychodzi  na zewnątrz (jak ma to miejsce w 80/82 bez wyjęcia obudowy półosi. Na szczęście pomimo, że katalog podaje uszczelniacz 80-105-14, to zakładamy 80-105-10, jak w normalnym MTZ-cie.

  Trochę to ogarnięte, nie mogę się doczekać kolejnych awarii.

 

 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

w MTZ-50 na końcach półosi siedzi blokada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Masz jakieś zdjęcie? Półosie z 82 pasują?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Blokada nie ma nic do wyjęcia półosi. 550 to w większości podwozie z MTZ80, Jedynie pierwsze roczniki miały coś z 50, ale zazwyczaj blokada jest już hydrauliczna.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

U siebie nie rozbierałem, ale wiem, że z tą blokadą sa problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

półoś kończy się na elemencie 38. Tryb po prostu nie mieści się w obudowie. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmtz    55

Czy da radę wymienić oring w regulatorze pod siedzeniem bez spuszczania oleju? Bo cieknie mi strasznie z boku gdzie idą cięgła do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Wymieniałem u siebie węże i podkładki właśnie pod siedzeniem w regulatorze i oleju nie spuszczałem także u Ciebie też tak powinno być tylko wajcha od podnoszenia powinna być w pozycji 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

A co do wajchy w pozycji 0 to jeśli nie mam tej pozycji to walnięty jest regulator ? Podnośnik opuszcza max w dół oraz podnosi max w górę, ale nie mogę go dostosować do pozycji jaka mi pasuje w danym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Pozycja 0 to normalnie ani do góry ani w dół nie ruszasz ją też mam starszego chodzi o to żeby olej nie plecjał jak będziesz przy regulatorze grzebał.,trochę zawsze tam kapnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
LTZ55a napisał:

półoś kończy się na elemencie 38. Tryb po prostu nie mieści się w obudowie. 

Stare obudowy, były 'lepsze' pod względem grubości materiału. Nowsze za to ułatwiają serwis 😉


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy, czy żeby wymontować regulator siłowy to trzeba ściągać koło i wywalać zbiornik paliwa czy można w bardziej cywilizowany sposób to ogarnąć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15
Napisano (edytowany)

Mam pytanie.  Odkąd kupiliśmy MTZ82 z 99r to mamy problem z podnośnikiem a dokładniej to z brakiem pozycji neutralnej. Podnośnik działa tylko w pozycjach: na maxa do góry oraz na maxa do dołu, bez możliwości ustalenia pozycji którą chcę. Jeśli przykładowo dam wajchę do tyłu tak aby podniósł, to unosi on do samej góry, ale jeśli przesunę wajchę bliżej środka to po jakimś czasie zagotuje mi olej. Podnośnik trzyma idealnie, dla testu zostawiliśmy go na noc z Unią 4 zagonową i do rana nie opadł nic. Nie wiem gdzie dokładnie szukać, dzisiaj przegrzebałem chyba pół internetu, ale dalej nie widzę rozwiązania problemu. Winna jest wajcha która może jest niewyregulowana czy walnięty jest regulator ? Nie chcę kupować nowego regulatora jeśli ten jest dobry :) Mowa tutaj o sterowaniu podnośnikiem przy fotelu kierowcy ;) Nie testowaliśmy wajchy od hydrauliki przy kierownicy.

Edytowano przez Kryroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

u mnie tez w 99r wajcha przy kierownicy nie ma nic wspolnego z podnoszeniem tuza w starszych bylo to jakoś tam powiazane . wyciag regulator przeplukaj może pomoże . mi nie pomoglo i przerobilem na jednosekcyjny


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeżeli dźwignia przy siedzeniu będzie ustawiona w pozycji innej niż N, to ta przy kierownicy chyba ma prawo nie działać. @Kryroj Tą przy kierownicy testuj przy różnych ustawieniach tej przy siedzeniu. Pod siedzeniem złącz oś regulatora z cięgłem śledzącym położeniu TUZ-a, a regulację siły przekręcaj coraz więcej w tył.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Mi nie zależy na tym aby wajchą koło kierownicy obsługiwać podnośnik, ale tą przy siedzieniu. Dzisiaj ostatni dzień pracy MTZ to się weźmiemy za niego i zobaczymy co i jak. Właśnie dziwi mnie tylko ta jedna rzecz, że nie ma pozycji neutralnej, podnośnik dźwiga jak wściekły, ale nie mogę go dostosować do danej wysokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
azzadek    22

Panowie, jaka jest różnica w siłownikach C100 a C110? Chodzi mi o moc i wydajność udźwigu. Obecnie mam C100 ale szykuje się zakup nowych, cięższych maszyn (900kg do 1300kg). Ramiona podnośnika mam nowe z hakami 2kat. Maszyn jeszcze nie mam więc nie wiem, może C100 da radę, pytam po prostu "na zaś", czy zamiana na C110 wniesie coś dobrego i czy wiąże się z tym również wymiana pompy. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Około 20% większy udźwig przy tym samym ciśnieniu roboczym. Na cud nie licz, 1300kg jest do zaakceptowania tylko na idealnie równych polach, tak normalnie to 900-1100kg, inaczej nie ma sterowności. Nawet z balastem strach, bo najsłabszym elementem jest wtedy skrzynia pośrednia, a w zasadzie jej korpus. Poszukaj w ogłoszeniach, zdziwisz się, że w praktyce nie występuje na części zamienne jako używka.

Drugim słabym elementem jest mocowanie do skrzyni, jak będziesz wymieniał, zerknij, czy tulejki dobrze i ciasno siedzą i załóż nowe śruby. Generalnie C110 zakłada się, aby nie podkręcac ciśnienia roboczego ponad 160 bar, bo wtedy z rozdzielacza zaczyna się lać jak z zarżniętego prosiaka.  Różnica w cenie około 100zł w stosunku do C100. Na pewno hydraulika będzie mniej wysilona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

No to ile kosztuje c110? ja dwa lata temu założyłem siłowniki wspomagające za 1100zł i polecam. Podnośnik nie jest tak obciążony i mocowanie siłownika tak nie odpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj