ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

slawek80    18

Tarczki nie mają raczej nic wspólnego z pochyleniem ciągnika... ja stawiałbym na łożysko na półosi

Pytanie do wieska , a czym się różnią tarcze blokady od hamulcowych w starych mtz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

No niby troche ma małego luzu na półosi ale olej na uszczelniaczu nic nie leci a słyszałem że jak łożysko ma mocne luzy to rozwali uszczelniacz. Myśle że łożysko by cały czas szarpało a to tylko szarpie jak jest pochylony na lewo i ciągnie w polu jakąś maszyne ale możliwe że coś może być z nim nie tak bo od nowości nic nie było tam robione. Jak blokada nie pomoże to odkręce pokrywe i je obejrze mam nadzieje oby tylko nie siadło wewnętrzne bo sporo będzie roboty. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

No i dziś rozebrałem blokade było w srodku troche gruzu z tarczy wszystko wywaliłem i jak pogoda się poprawi bo strasznie dolało w nocy to zobacze czy to było coś winne jeśli nie to zajrze do łożysk półosi. A i jeszcze mnie nie pokoi luz na tym trybie co się nakłada tarcze czy to normalne i dopuszczalne aby troche się ruszał jak się poszarpie reką ? Czy można ten luz jakoś zmiejszyć na podkładkach dystansowych czy trzeba wymieniać łożyska ? 

IMG_20191009_130709.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049
23 godziny temu, slawek80 napisał:

Tarczki nie mają raczej nic wspólnego z pochyleniem ciągnika... ja stawiałbym na łożysko na półosi

Pytanie do wieska , a czym się różnią tarcze blokady od hamulcowych w starych mtz?

 

ja to robiłem 20 lat temu ale wiem że nie było to obojętne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

to dokładnie te same tarcze, zwykle ludzie przekładają stare hamulcowe jak nie sa zaolejone, a tylko lekko podtarte, bo blokada nie jest az tak newralgiczna jak hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Dokładnie to są te same tarcze, w nowszych typach mtz hamulcowe są większe

 

Jakby ktoś miał do wymiany bębny i tarcze to polecam zmienić na rozmiar 205 , hamulce dużo lepiej działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358

najlepiej jakbyś pojechał go oglądać z kimś kto jeździ mtz on by ci powiedział czy wszystko chodzi ok a tak to jak w każdym ciagniku skrzynia nie może nadmiernie wyc jargotac wycieki niby można ogarnąć ale bez smykalki do tego to jest mordenga

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    46

Dzwoniłem i tak... Silnik jest świeżo po remoncie, ale skrzynia wymaga już naprawy bo zaczyna wyc jak jedzie się z gory tak mi powiedział właściciel. Hydraulika była robiona, zalozone są podobno jakieś rozdzielacze tzn przerobiona nie cieknie. 32 tys za ciągnik zaraz do rozpolowienia trochę dużo... Co myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak z TUR-em to cena raczej normalna. W skrzyni na 99% poluzowała nakrętka ataku - hałas przy hamowaniu silnikiem. Jak inne biegi nie wyskakują to raczej nic więcej do roboty nie będzie. Pytanie czemu ktoś zrobił remont silnika i sprzedaje? Czy wyszło coś czy remont zrobiony po łebkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Panowie mały problem z silnikiem MTZ D 240 kapitalny remont. Po pierwszym odpaleniu wyciek oleju pomiędzy głowica a blokiem z prawej strony przy filtrze powietrza. Uszczelka dokręcana na 180 nm wszystko planowane . Czy ma ktoś jakieś pomysły czy pomoże dokręcenie jeszcze głowicy czy raczej zwalanie wymiana uszczelki z tym że nie wiem co to się mogło stać z nia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Gdybyś poczytał wcześniej forum to wiedziałbyś, że dobrze jest tam włożyć oring bo sama uszczelka nie zawsze daje radę. Spróbuj dokręcić. Uda się to dobrze a nie to dopiero zdejmiesz głowicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Na forum szukałem ale z tym szukaniem to różnie bywa pomysł miałem przy składaniu dołożyć bo nie było jak rozbieralem a wiem że w sw 400 były ale stwierdziłem że może nie ma co poprawiać fabryki zobaczymy jutro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja dociągałem dwa razy głowicę po remoncie i za każdym razem śruby sporo poszły. Sprawdzałeś czy olej nie idzie spod szpilki kolektora wydechowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Zamiast od razu rwać głowicę trochę nim pojeździj, jest duża szansa że wyciek ustanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    46

Byłem oglądać tego mtza. Leje się ogólnie ze wszystkiego w środku kokpit rozwalony, tylnej szyby nie ma. Tur na górnej ramię spawany, a opony do wymiany. 32 to sporo za dużo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak chcesz coś w przyzwoitym stanie to patrz za podobną cenę bez ładowacza. No może w granicach 28 tyś bo za mniej to raczej nik Ci igły nie sprzeda.


Chyba, że chcesz to Ci mojego za 22 ożenie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

No opony też dużo robią w kosztach trzeba policzyć prawie 4 tys na komplet i to nie będzie jakiś szal. Pro po silnika jednak z uszczelki się leje sprawdzałem to z tą śruba od kolektora ale nie leje się i to porządnie śruby sprawdzałem dokręcone na 180 wszystkie pukały od razu pod kluczem teraz jedynie albo dać na 200 ale nie wiem co śruby na to albo zdejmować żeby podłożyć oring 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Raczej tak bo nie słabej firmy i w sumie mało używam ale i tak musiałem zwalić cała górę żeby sprawdzic śruby kupiłem uszczelkę oring zwale założę od nowa głowice tylko adaptacja od tura wszystko utrudnia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2358
mani51 napisał:

Jak chcesz coś w przyzwoitym stanie to patrz za podobną cenę bez ładowacza. No może w granicach 28 tyś bo za mniej to raczej nik Ci igły nie sprzeda.


Chyba, że chcesz to Ci mojego za 22 ożenie :-)

kurka wychodzi ze po 5 latach moj mtz jest wart więcej niz za niego zapłaciłem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj