ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

galan99    7577

Nie ma rozdzielacza siłowego  wywalony działa tylko na samym rozdzielaczu koło kierownicy .

Zapewne pora na wymianę rozdzielacza ? lub mus wstawić dodatkową rurkę  do powrotu do zbiornika .

Edytowano przez galan99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko pytanie było czy przypadkiem nie masz tego dodatkowego rozdzielacza z pokrętłem pod kierownicą a nie o regulator pod siedzeniem.


Dodatkowa rurka przelewu zapobiega tylko gotowaniu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577
15 minut temu, mani51 napisał:

Tylko pytanie było czy przypadkiem nie masz tego dodatkowego rozdzielacza z pokrętłem pod kierownicą a nie o regulator pod siedzeniem.

 

Dodatkowa rurka przelewu zapobiega tylko gotowaniu oleju.

 

Nie ma  dodatkowego rozdzielacza pod kierownicą .

Edytowano przez galan99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A są w ogóle 4 pozycje dźwigni? Sprawdź przewody od rozdzielacza do siłownika. Może się któryś przytkał. Nie masz jakiegoś zaworu dławiącego? Przeważnie trzeba taki założyć jak się wyrzuca regulator spod siedzenia. Może jest źle założony albo za bardzo przykręcony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577

Sprawdzę jeszcze przewód od siłownika patrząc od tyłu to ten 2 od błotnika  bo pękł jeden wymieniłem ale jakiś taki cienki może za małą ma przepustowość  , bo siłownik nowy ma dopiero rok . Można pomylić przewody na siłowniku zasilający i powrót ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577

Nie krzyżują się , 

Zacznę od nowa jak było .

Jak został kupiony traktor MTZ to pod broną talerzową opadał a jak się rozgrzał olej to i wcale nie podniósł , trzeba było czekać aż się schłodzi , wymieniłem siłownik 110 pomogło dużo bo trzyma teraz . Ale jest coś takiego jak stanę pod górę i chcąc podnieść bronę talerzową to jest problem nie chce , jak doda się gazu to pompa aż zaczyna dymić , czy to wina pompy już zużyta . ( czy pod górę czy  w dół jest problem z podniesieniem , co dalej jak  do podnoszenia to tak skacze to podnoszenie szarpie nie równo miernie jak by brakowało ciśnienia . trzeba zapewne wywalić pompę rozdzielacz nowe przewody .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Masz rozdzielacz pod siedzeniem ? Bo coś czuję, że to on jest winny, skoro tylko pod górę a normalnie szarpie. Jak jest brudny to się zacina i daje takie efekty

Edytowano przez jahooo
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2355

pasowało by powierzyć cisnienie na zimnym gorącym i jak dymi może zawor nie puszcza może za małe cisnienie wystarczy regulacja

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Czytałeś poprzednie posty kolegi? Pisał że nie ma regulatora. Jak regulator wywalony a przelew z rozdzielacza nie zrobiony to pewnie olej się gotuje i pieni i dlatego słabo podnosi po rozgrzaniu i szarpie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577

Nie ma przelewu z rozdzielacza i to może być cała przyczyna problemu , 

Jak zrobić ten przelew jakieś fota skąd wyprowadzić  gdzie podpiąć . 

Jak zimny to podniesie bez problemu ale jak rozgrzany jest problem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Czytałem, sam pytałem o rozdzielacz dociążenia, ale tego pod siedzeniem nie załapałem że nie ma

To może być to, bo normalnie nic się nie zacina, co najwyżej słychac jak przelewowy puszcza gorący olej i nie ma siły podniesć

Masz jakies nietypowe zaślepki przy rozdzielaczu pod kierownica ?

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
galan99 napisał:

Jak zrobić ten przelew jakieś fota skąd wyprowadzić  gdzie podpiąć.

Po zdjęciu prawego boczku na rozdzielaczu po prawej stronie będą zaślepione dwa duże otwory a pod nimi jeden mały. Odkręć ten mały korek i zobacz ile pod nim jest otworów. Jeśli jeden centralnie to musisz zrobić przelew. Jeśli dwa, jeden centralnie a drugi pod nim pod skosem to przelewu robić nie trzeba. Można ten otworek wykonać samemu ale bezpieczniej podpiąć kawałek wężyka i poprowadzić go do zbiornika oleju. Znajomy miał w korku spustowym zbiornika wkręcaną śrubę i tam podpiął wężyk a ja dospawałem króciec do rurki powrotu z rozdzielacza. Wężyk wystarczy zwykły olejoodporny skręcany na opaski bo tam ciśnienia nie ma prawie wcale.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7577
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Po zdjęciu prawego boczku na rozdzielaczu po prawej stronie będą zaślepione dwa duże otwory a pod nimi jeden mały. Odkręć ten mały korek i zobacz ile pod nim jest otworów. Jeśli jeden centralnie to musisz zrobić przelew. Jeśli dwa, jeden centralnie a drugi pod nim pod skosem to przelewu robić nie trzeba. Można ten otworek wykonać samemu ale bezpieczniej podpiąć kawałek wężyka i poprowadzić go do zbiornika oleju. Znajomy miał w korku spustowym zbiornika wkręcaną śrubę i tam podpiął wężyk a ja dospawałem króciec do rurki powrotu z rozdzielacza. Wężyk wystarczy zwykły olejoodporny skręcany na opaski bo tam ciśnienia nie ma prawie wcale.

Dzięki wszystkim za radę ale człowiek zawsze się uczy tak z prawej strony jest wyprowadzony przewód , w tym rzecz że ten przewód został podpięty do małej banieczki taki filtr i zapchało syfem i już wszystko się  wyjaśniło i działa już dobrze .

Wszystkim bardzo dziękuję za porady teraz już jestem troszku zapoznany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Ja będę to wkrótce wszystko wywalał i robił "normalny" rozdzielacz na joy plus EHR od kolegi z forum. Jak zrobię, wrzucę fotki

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Panowie mam taki problem z moim mtz gdy jade z plugiem pochylony na prawo to jedzie się normalnie oraz gdy jade po prostym terenie to zeż normalnie się jedzie ale gdy się ciągnikiem nachyle na lewą strone to zaczyna coś szarpać tak jak by w tylnym moście i to cały czas do kiedy się nie wyprostuje traktorem na równym terenie. Dodam że szarpie tylko gdy jade z maszyną nachylony na lewą strone podczas pracy w polu natomiast gdy jade na pusto to przestaje szarpać. Będe wdzięczny za jakieś odpowiedzi co może być że tak się dzieje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Może ci się blokada załącza samoczynnie ?

Pisze z własnego doświadczenia, gośc tak załatwił traktor, bo blokada załączała się samoczynnie, mechanizm różnicowy się rozpadł

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Też myślałem o blokadzie niby mam odłączony wężyk i nie działa wogóle ale dokładnie nie znam jej działania bo mało wiele traktor się nachyli na lewo i strasznie zaczyna szarpać być może coś się samoczynnie załącza. Czy da się blokade jeszcze jakoś rozłączyć czy wywalić aby wogóle nie blokowała ? poza odłączeniem wężyka ? Bo jeszcze nigdy tam nie zaglądałem do tego bębna z lewej strony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Pod pokrywą są dodatkowe tarczki, które dociśnięte do siebie blokują mechanizm różnicowy. Akurat tego elementu jeszcze w całości nie rozbierałem w MTZ-82. U siebie mam starszy typ blokady, mechaniczny na pedał i tam po prostu zapadką spina się obie półosie razem

Może te tarczki ci się zatarły i w pochyleniu na lewo opór jest taki, że blokuje mechanizm, nie wiem. To się dość łatwo demontuje zeby tam zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Jak nie ma wężyka nie ma oleju który poprzez mębrane ściska  tarcze i załacza podobnie jak hamulec  który działa podobnie z tym tylko że mechanicznie przy pomocy rozpieraka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Ok jutro to rozkręce i zobacze co się dzieje. Czy te tarczki można całkowicie wywalić i tak jeżdzić bez nich ? i czy trzeba będzie wyjmować wałek blokady aby je wywalić ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Jak odkręcisz ten baniak który jest przykręcony na takich długich szpilkach to wszystko zrozumiesz ja to robiłem dzięki bogu bardzo dawno temu  ale wiem że to nie jest skomplikowane tylko nie pomyl tarcz hamulcowych z blokadą przy składani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj