ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

mani51    373

Mi jak Władka przyłapało na panewkach to jeden czop musiałem polerować z resztek panewki papierem ściernym. Na razie już chyba trzeci rok chodzi ale ciśnienie mu spadło. Tyle, że on teraz nic ciężkiego nie robi. Sprawdzałeś drożność kanału olejowego w tym czopie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

No właśnie nie sprawdzałem teraz zamierzam to zrobić a podpowiedź jak najlepiej to zrobić mam swoją koncepcje ale zawsze ktoś mądrzejszy sie może wypowiedzieć 😎

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

mam kolejny problem z mtz, zaczal mi sie grzac, termostat sie otwiera, chlodnica wydaje sie byc czysta, ma ze 4 lata, gruberowalem na 1700-1800 obr (jak co roku) i sie zagotowal, pozniej na 2000-2100obr i bylo tak na styk, jak gdzies mial wiekszy opor to znow zaczynalo gotowac.. zeszle lata latalem sobie na 6 polbieg na 1700obr i lapal 70 stopni, a teraz gotuje, jakies pomysly? chlodnica cala goraca, i na dole i u gory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pudło    54
8 godzin temu, Bambi14 napisał:

chlodnica wydaje sie byc czysta

Ja bym wolał być pewny że jest , i olejowa też . Poza tym skoro na wyższych obrotach jest lepiej to coś nie tak może być z pompą wody lub z drożnością kanałów chłodzących

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Chłodnica. Mnie też wydawało się że jest czysta w środek za tym ustrojstwem od wspomagania był zabrudzony że 0 prześwitu. Nieraz olej tam kapnie i się wszystko zalepia. Godzinę myłem myjką (tylko z głową).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

Witam Panowie.

Czy olej se wspomagania może sie przedostać jakoś do silnika bo od jakiegoś  czasu ubywa mi oleju w serwo żadnego wycieku nie ma,ale za to przybyło mi oleju w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    22
1 godzinę temu, hoodoowca napisał:

Witam mam pytanie rusek poci się olejem spod kolektora wydechowego co to może oznaczać.

U mnie też się poci od tego co jest najbliżej filtra powietrza, ale narazie to olewam. Zreszta już tak od nowości.

12 minut temu, Y635 napisał:

Witam Panowie.

Czy olej se wspomagania może sie przedostać jakoś do silnika bo od jakiegoś  czasu ubywa mi oleju w serwo żadnego wycieku nie ma,ale za to przybyło mi oleju w silniku

Może się przedostać. Prawdopodobnie pompa padła. Jak przybywa w silniku to w hydraulice ubywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

pompa do wspomagania ma około 1 miesiaca

 

Są tam jakieś uszczelniacze czy coś. Pierwszy raz mi sie coś takiego stało

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Teraz takie części robią. Ja mam pytanie wymieniłem korbowód bo złapało na panewce był problem pisałem o tym wcześniej teraz po skręceniu wszystkiego po ustawieniu zaworów coś lekko stuka u góry w silniku  w czym rzecz? Nie jest to mocny stuk ale niepokoi wie ktoś coś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Jedna z moich myśli właśnie taka była że za długi korbowód no ale czyżby by tak było? Chcę robić pod rzepak i niewiem co robić z tym czy olać czy jechać 

Jedna z moich myśli właśnie taka była że za długi korbowód no ale czyżby by tak było? Chcę robić pod rzepak i niewiem co robić z tym czy olać czy jechać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Witam. wszystkich agrofotowiczów :) Rozglądam się za Mtz82 (główny koń pociągowy na 12ha). Obecnie mam na oku mtz z 1991r oraz z 1995r za podobne pieniądze. Jakie są różnice między starszą a nowszą wersją ? Bo wygladowo to podobny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Felgi różne no i zobacz czy wspomaganie na orbitolu czy na serwie. Jak na serwie to albo przeróbka albo sobie go daruj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

To znowu ja. Przepraszam, jeśli to nie jest związane z tematem, ale interesuje mnie jedna rzecz. Kiedy tak naprawdę skończyła się produkcja mtz-82 i 82 turbo a zaczęto produkować te "nowe mtz" 820/892 ? A jeśli sie mylę to ktos moze mi rozpisać lata produkcji poszczególnych mtz-ów do 2000r ?

Edit. Już nieaktualne. Od dzisiaj dołączyłem do grona posiadaczy mtz 82.

Edytowano przez Kryroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Przepraszam, że piszę post pod postem, ale chciałbym uzyskać w miarę szybką odpowiedź. Kupiłem mtz 82 99r. i jak chce go zapalić to raz załapie od razu a innym razem muszę podpompować paliwo, żeby załapał. Po odpaleniu pracuje równo, bez żadnych przerw. Kwestią jest zapowietrzenie układu paliwa, czy wada jest w innej części ciągnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Najprawdopodobniej zapowietrza się ( 99%) proponował bym po kolei poodkręcać wszystkie przewody np przy pompie jeśli będzie dalej się dalej zapowietrzać to potem przy filtrze na koniec przy zbiorniku wystarczy mała nieszczelność i będzie tak robić każdy układ paliwowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryroj    15

Problem został po części rozwiązany. Wymieniłem pompkę zasilającą bo stara nie utrzymywała paliwa + odpowietrzyłem układ i na razie ciągnik pali. Teraz staram się wyeliminować luzy na orbitrolu ( Dokładnie to wymieniłem jeden sworzeń bo był wytarty + muszę wymienić jabłka (?) w  siłowniku lub ewentualnie jak nie da się wymienic to zakupię nowy siłownik ). I dokupiłem jeszcze do mtz 82 wspornik centralny cięgna ( chyba taka nazwa jak się nie mylę ). I ktoś może mi powiedzieć jak to przymocować do tylnego korpusu ? Bo obecnie mam w tamtym miejscu dużą dziurę w której nie mam pojęcia jak przykręcić/przymocować ten wspornik.  Ktoś mocował i wie może co i jak w tym mtz82 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Musisz odkręcić cały plecak z uchwytami do łap. Jest tam 5 śrub ale też musisz wyjąć sworzeń od siłownika podnoszenia. Dokupić specjalną śrubę z nakrętką. Śruba ma duży płaski łepek wkładasz ją przez to dziurą wtedy przykręcasz plecak i wszystko a na koniec nakrętką przykręcasz uchwyt i zrobione :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj