ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tomasz78    1029

to jak tym sterujesz ? obiema dźwigniami na raz czy kazda działa osobno?

oryginalnie jeżeli dźwignia przy siedzeniu jest w pozycji STOP to przy kierownicy nie zadziała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

jak przy siedzeniu jest ten pół księżyc z ząbkami to pod ząbkami jest taki klinik i wajcha też ma taki jak przeciągnę te wajchę za ten klinik na pół księżycu w dół do samej blachy pod siedzeniem to w tedy mogę sterować wajchą przy kierownicy a jak wajcha od drgań zacznie się podnosić do góry i dojdzie do tego klinika to bardzo wolno podnosi i nisko a jak bym złapał 1 ząbek to w ogóle nie uniosę pługa do góry wajcha przy kierownicy nie działa ( poje**** ) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
To niby w jakiej pozycji ma być przy siedzeniu żeby można było sterować rozdzielaczem pod kierownicą? W starszych układach z pięcioma rurkami przy regulatorze tylnym tuzem można sterować za pomocą rozdzielacza przy kierownicy właśnie tylko wtedy gdy dźwignia przy siedzeniu jest w pozycji stop o ile regulator nie jest uszkodzony. W nowszych układach z trzema rurkami przy regulatorze nie ma możliwości sterowania podnośnikiem za pomocą rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

poniżej pozycji stop na to wychodzi ... nie ma pływającej nie ma siłowej w sumie w tym tygodniu będę ogarniać temat więc na pewno będę się dopytywał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Ja piszę o prawidłowo działającym układzie. Jeśli rozdzielacz nie działa przy dźwigni obok siedzenia ustawionej w pozycji stop to układ nie działa prawidłowo. Trzeba przeregulować cięgna od regulatora a jak to nie pomoże to wymienić regulator na nowy a najlepiej wy...ć go i zapomnieć o nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
38 minut temu, mani51 napisał:

To niby w jakiej pozycji ma być przy siedzeniu żeby można było sterować rozdzielaczem pod kierownicą? W starszych układach z pięcioma rurkami przy regulatorze tylnym tuzem można sterować za pomocą rozdzielacza przy kierownicy właśnie tylko wtedy gdy dźwignia przy siedzeniu jest w pozycji stop o ile regulator nie jest uszkodzony. W nowszych układach z trzema rurkami przy regulatorze nie ma możliwości sterowania podnośnikiem za pomocą rozdzielacza.

dlatego  potrzebny bajpas  jak pisałem ,ale w nowym typie rozdzielacza  jest możliwość wspomagania podnośnika dźwignią rozdzielacza w pozycji unoszenie przy siedzeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Dnia 12.10.2018 o 08:12, LTZ55a napisał:

Panowie, na pewno coś poradzicie. MTZ ostatnio kuleje. Na małych obrotach (koł koł koł koł koł) puszcza lekki dymek. Natomiast wraz ze wzrostem obrotów silnika zwiększa się też częstotliwość tego typowego "koł koł koł koł koł", aż przy ok. 1800 obrotów słychać taki dźwięk, jak gdyby układ korbowo-tłokowy miał bicie, ale silnik spokojnie drży i żadnego bicia nie czuć. Coż może mu być?

Nie przeszkadza to w pracy, nie ma spadku mocy czy dymienia (oprócz małych obrotów). Chodzi tylko o ten nieprzyjemny dźwięk.

@zbyszekbrzuze @mani51 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

panowie, taki problem.. w mtz 82 ciezko sie kreci kierownica, tzn lekko jak sie jedzie skreca itd ale jak sie cofa np z przyczepa i trzeba w przeciwnym kierunku szybko odbic kierownica to jest problem i trzeba ciagle powoli na polsprzegle, tak samo jak jest zimny, to zdecydowanie mozna powiedziec ze ciezko, ale to chyba normalny objaw. Dodatkowo widze ze ramiona kierownicy jadac na wprost nie sa zawsze w tym samym miejscu, przepuszcza silownik skretu w srodku? czy to wina zuzytej pompy czy moze orbitrol cos szwankuje? porownuje do nowych traktorow gdzie mozna krecic palcem, u mnie trzeba zdecydowanie reka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

znaczy jak juz to siada bo to krecenie to z 5 lat napewno juz jest (od wtedy uzytkuje mtz) a jaka zalozyc o jakiej wydajnosci, jak rozpoznac czy mam lewa prawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Pompa ci nie siada, tylko masz w nim fabryczny ścierwomechanizm, który wymaga nadludzkich mięśni do cofania z przyczepą. Koła ci nie buksują przy 30 km/h?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

buksuja=podskakuja? moze delikatnie, ale mam obciazenie dodatkowe to moze sie inaczej zachowywac, tzn serwomechanizm jest tylko do rozlaczania napedu chyba? a za skrecanie odpowiada orbitrol, rok 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A.... bo ty masz orbitrol, rok 96. Ja myślałem że to co u mnie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zbysiu, czy Ty coś zrozumiałeś z mojego posta, w którym Cię oznaczyłem? Coś poradzisz?

Przyznaję, że dźwiękonaśladownictwo nie jest moją mocną stroną. :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Nie rozumiem, bo powinieneś przynieść akumulator i go odpalić i nagrać 😃

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, Bambi14 napisał:

znaczy jak juz to siada bo to krecenie to z 5 lat napewno juz jest (od wtedy uzytkuje mtz) a jaka zalozyc o jakiej wydajnosci, jak rozpoznac czy mam lewa prawa?

Nsz10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Jeśli chcesz mieć lekkie skręcanie na wolnych obrotach, lepiej załóż NSZ 14. W tym modelu pompa wspomagania jest LEWA.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam nsz 10 i nawet na wolnych sie lekko kreci :D ale pompa nowa poki co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ale w Pronarze jest większy siłownik i orbitrol niż w takim MTZ

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969
nie wiem czy jest większy ale była fabrycznie chyba 10 czy 14, na 16 na wolnych obrotach kręciło się lekko bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj