ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

agromatik    1029

e szyby (szukaj)- linki komercyjne portal od pewnego czasu blokuje.

Edytowano przez agromatik
  • Like 1

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

oke udało się metodą prób i błędów załatwić szybę ( bartesko ) ale jest większy problem poprzedni właściciel poprzestawiał kola od opryskiwacza i teraz przednie już obróciłem bo były  tarcze przekręcone a tylne  właśnie zdejmuje też  były obrucone lewa na prawą  stronę i teraz  miał bym taką  proźbę jeśli ktoś  kto ma normalny rozstaw  taki  do prac polowych  mógł by mi zmierzyć  ile jest od zewnętrznego brzegu  piasty do  do końca  pół osi  bo nie wiem czy to też nie było przestawiane :)

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Czy to normalne w 820, że jak jadę pustym ciągnikiem biegiem 9 pełny gaz pod górkę to puszcza dyma i śmierdzi  spalenizną? 

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Co zabawne, u mnie jadąc jak mówisz, czuć pieczone domowe ciasteczka. Chociaż po wymianie tarczy jakby trochę mniej. Mam na docisku delikatne "rozstępy" i myślę, że przez to ten "zapach".


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

390 godzin i sprzęgło się kończy?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Może masz gdzieś wyciek np przy kolektorze spod pokrywy zaworów i jak silnik dostanie po d to zaczyna wypalać. Zapach sprzęgła jest dosyć charakterystyczny, nie da się go pomylić z palonym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

A ja mam takie pytanie. Znajomy dla którego wymiana żarówki jest jak operacja na otwartym sercu, poprosił mnie żeby mu trochę ogarnąć hamulce. Pojechałem wczoraj lekko podciągnąłem, i jazda próbna. Lewe koło działa zero jedynkowo. Albo wcale, albo od razu blokada do tego łapie tuż przy podłodze. Prawe natomiast niby coś tam hamuje ale bardzo słabo, do tego pedał stawia straszny opór. Żeby go wcisnąć do połowy to trzeba się dobrze rękami za fotel zaprzeć.  Nie myślałem że ma taki bałagan, ale jakos trzeba to ogarnąć. Pytanie co tu niedomaga. Tarcze napewno do wymiany bo jak twierdzi, siedzą oryginalne z 1989r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

A da sie jakoś sprawdzić bez rozbierania czy to faktycznie sprzęgło może sie ślizgać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Zapnij go do drzewa i próbuj czy zdusisz silnik jak puścisz całkiem sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

no i dobra dla innych którzy kiedyś może bd  szukać w google :) ustawiłem koła na 5 cm od czoła piasty do czoła półosi rozstaw od osi koła do osi będzie 1500cm  rozmiar koła 15.5r38  ogólnie odnośnie szyby to większość kabin polskiej produkcji jest zaopatrywana w firmie glashart Kuźmina wielkopolskiego. 

odnośnie  mtz to  szukał bym jakiegoś  tura w rozsądnych pieniądzach w obrębie 100 km od płocka jak coś  ktoś  to piszcie 
 

Ps. na pewno jeszcze bd tu wiele razy bo to świeży nabytek :P  a jeszcze muszę poprawić światła 

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Napisz mi pw dam ci namiar na tura okolice Mińsk maz 

 Może ktoś chętny obejrzeć mojego rusłana;-)

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Znajomy mówił że jak na 9 czuć taki smród to trzeba dociągnąć jakieś łapki na sprzęgle? Odkręcałem ten dekielek od spodu czy przez ten otwór da się coś zrobić ? Jak te łapki wyglądają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To powiedz znajomemu żeby sobie klepki dociągnął :-)

Musiałbyś nie mieć żadnego skoku jałowego pedału sprzęgła żeby się ślizgało, a wtedy wystarczy popuścić na cięgnie. Łapki to się reguluje jak sprzęgło szarpie przy ruszaniu a jak już się uprzesz żeby regulować skok jałowy na łapkach to w przypadku ślizgania trzeba by je odsunąć od łożyska więc na pewno nie "dociągnąć"

Chcesz to właź pod ruska i sprawdź luz między łożyskiem a łapkami - powinien być 3 mm, jak jest inny, ale równy na każdej to reguluj cięgnem a śrub na łapkach nie ruszaj.

Sprzęgło jak ślizga to raczej tarcza do wymiany, ewentualnie docisk kompletny albo sama tarcza docisku i sprężyny.

Edytowano przez mani51
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

To w sumie u mnie nie szarpie nic przy ruszaniu, skok jałowy pedału sprzęgła też jest dobry. Tylko ten ostry smród palonej gumy na wyższych biegach pod górkę zwłaszcza 9 mnie zaniepokoił. Zresztą tak od nowości jest tylko nie zwracałem uwagi wcześniej. Ciągnik ma dopiero 383 godziny. Także nie wiem czy wziąć jakiegoś mechanika żeby mi to sprawdził czy dać spokój? Z 5 razy też wyskoczył mi bieg na polu pod górkę ale nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego. 

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak jest tak od nowości to czemu czekałeś aż do teraz? Pewnie już po gwarancji? 

Ustawienie dźwigienek sprawdzić zawsze możesz bo to nic nie kosztuje ale wątpię żeby cokolwiek pomogło. 

Co do tego

52 minuty temu, rbit napisał:

Z 5 razy też wyskoczył mi bieg na polu pod górkę

 

Dnia 20.06.2018 o 07:42, rbit napisał:

390 godzin i 

biegi wyskakują?

To się na pewno samo nie naprawi - czeka Cię wyrwanie skrzyni i wymiana co najmniej kilku łożysk. I nie ma to nic wspólnego ze smrodem spalonego sprzęgła.

Dobrą sztukę widzę trafiłeś :-)

Ja bym jeździł dopóki nie stanie się to uciążliwe.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Zapach gumy, a może oleju na kolektorze wydechowym, albo jakiś wąż dotyka do kolektora i przy większym obciążeniu kiedy ten się nagrzewa zaczyna śmierdzieć...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Jak to właśnie sprawdzić przez ten dekielek od spodu czy tam jest 3 mm na łapkach? Jak tą szczelinę zobaczyć przez ten dekielek bo nie kumam jak i że da radę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Kawałek drutu przyspawaj blaszkę 3mm patrz od dołu i spróbuj włożyć ją między łapkę a łożysko ,potem obracaj silnik sprawdź wszystkie łapki ,ja użyłem starej elektrody długość wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko musi lekko wchodzić bo jak będziesz pchał na siłę to nawet blachę 10 mm wepchniesz :-)

Ja to bardziej starałem się patrzeć w którym momencie łożysko dotyka łapki jak wciskałem sprzęgło i jak na oko łapały wszystkie w tym samym miejscu, nie ważne czy nisko czy wysoko to odpalałem i patrzyłem czy po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła łożysko stawało. Jak nie, albo wydawało mi się że za nisko bierze to wtedy cięgnem doregulowałem i z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

a panowie propo tego odpowietrzenia mostu ma ktoś jakiś namiar na fotki jak to zrobić bo czytalem troche tu na agro foto ale nic z tego nie łapie .. :)

 

Edytowano przez arkady12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

czego nie łapiesz ?odpowietrzniki przytykaja sie na gęstym oleju takim jak zalewany jest rusek , zalej przekładnie zwykłym hipolem i i nic nie musisz kombinować,

mi sie lało z przekładni planetarnych i mostu  zmieniłem olej i śmiga bez wycieków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj