ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Miałem swojego czasu na dysku ale ten dysk szlag trafił i przepadły. A fajne to było.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228
Dnia 11.03.2018 o 07:58, seweryn20 napisał:

Licząc od lewej 8,16,16,8,8,8.

No to pięknie, u mnie są dużo wyższe, potrafi czasem przy paleniu spalić 25-30 A w tym pierwszym i czwarty czasem pali...


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A to cos nie tak. ja miałem same ósemki pozakładane i latało to. Zrobiło mi się zwarcie na obrysówce pługa, wytopiło jedną skrzynkę i założyłem dwie nowe na wsuwane bezpieczniki. Ale mam jeszcze coś porąbane bo mierząc napięcie prawego i lewego  mijania jest na nich tylko 6V. Gdzieś źle żarówki podłączone  chyba pod maską.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
U mnie było małe napięcie przez zawiasy maski, pociągnąłem kabelki z każdej lampy i podłączyłem do kolektora ssącego i teraz mam światła prawie tak dobre jak w moim T25.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ja polecam używkę oryginał. Ta wygląda jakoś dziwnie i jest dziwnie tania...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

A faktycznie zajrzałem na alledrogo to oryginał kosztuje 900zl:-( ,

U mnie jest luz pod łożyskiem tym z zewnątrz co tym można zrobić ,da się coś wykombinować ? Aby na razie nie kupować nowej osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

  Można spróbować osadzić na kleju do łożysk często udaje się uratować i to na długo chyba że na prawdę dźwigasz dużo na podnośniku to może to nieuciągnąć. Punktowanie sie nie sprawdza. Ewentualnie napawać i tokarka ale nie wiem czy najlepszy nie był by tig do tego żeby półosi za bardzo nie przegrzewać. I nie wiem jak odbije się to na jej wytrzymałości.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Jedną zmoletowałem i się udało a z tej  strony nadal jest luz może powtórzyć i dać klej ? Dźwigać nie będę dużo 450kg talerzuwke i jednosiowy rozrzutnik , jaby wytrzymał sezon około 100mth, był bym zadowolony? A ze spawaniem sam myślę że może być różnie cóż kupie klej i się pobawię 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Molet możesz spróbować zrobić trzyma na o wiele większej powierzchni niż punkty. Klejem dziury wypełnić i pewnie pochodzi jeszcze długo.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Akurat TIG jest jedną z metod wprowadzających największą ilość ciepła co w przypadku takiej osi może spowodować jej pęknięcie. Ja proponowałbym MAG albo elektrodę i obowiązkowo podgrzać do spawania ze 150°C żeby za szybko nie stygło po spawaniu. Nie wspominając, że przy tej grubości elementu zrobienie obróbki cieplnej po spawaniu nie było by przesadą choć tu zdania są podzielone bo jedni twierdzą, że ważna jest grubość elementu a drudzy, że tylko grubość spoiny (napoiny). Zaszkodzić by nie zaszkodziło szczególnie, że nie jest to jakaś najzwyklejsza węglówka a akurat w miejscu łożyska zewnętrznego oś jest najbardziej obciążona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spawać na małym prądem, kłaść cienką spoinę, spawać na raty  a tigiem rozgrzejesz mniej niż inną metodą.  Półautomat żeby zrobił cienką spoinę musisz spawać gorące, gruba spoina dłużej trzyma ciepło które przenika w materiał,  Osobiście spawał bym tylko tigiem.  A i tak może pokręcić.  Do obróbki mechanicznej wystarczyła by tokarka, gdyby miał obrabiać cieplnie, odprężać to napawanie przekroczyło by chyba koszt półosi. Ale gdyby trafiło to na mnie... wymienił bym półoś a nie  kombinował.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Też bym wolał nową założyć ,ale w tym sezonie już wyczerpałem środki na ruska , najwyżej stać mnie na tą najtańszą oś , i teraz tak ,co lepiej kupić podróbe czy kombinować aby wytrzymał do następnej zimy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kombinuj żeby ta wytrzymała tym bardziej jeśli masz możliwość zrobić molet. Może się okazać że pojeździsz na niej kilka lat. Spawać nie spawaj nie ma sensu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Z używek nic nie ma? Podjedź na jakieś złomowisko, zapytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

U mnie w okolicy niema ruska na części,  a i ja nie mam zaufania do części z rozbiórki, może być takie samo jak  moje.wiec tylko kłopotu można sobie narobić , spróbuję zmotelowac i klejem , przetoczyć tak dużego wału nie dam rady( za małą maszynę mam ) ale moletką zrobię , a tak poza nawiasem te wały to oba pasuje nowe kupić ale nie tym roku,   a  dlaczego pisałem wyżej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U nas na złomowisku już kilka MTZ tów było. Jeden nawet chyba w dużej budzie bo chociaż kabiny już nie było to dźwignię od sprzęgła miał wciskaną jak w samochodzie. Z tego co ostatnio widziałem to została z niego tylko skrzynia pośrednia ze zbiornikiem hydrauliki a jeszcze nie dawno był cały dyfer z kołami i skrzynia.

U znajomego jest łożysko do półosi przyspawane. Pewnie ktoś go na handel przygotował a on już tak ósmy rok chodzi i ciąga taki sam agregat uprawowo siewny jak mój. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U nas w Mazowieckim nigdy nie było MTZ-a na złomie, ale znam kolesia, co ma kilka wyglądających na gotowe do rozbiórki.

Mani jak te sprzęgło szło? Inaczej niż tu?

przedluzona_dzwignia_biegow_w_mtz_l_69b74513b4847df5dca6c906353b53d7.jpg

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

W moim mtz jest takie sprzęgło jak na zdjęciu co wstawił ltz55a i nawet wygodnie sie jezdzi po całym dniu nawet noga nie boli bo jest nisko od podłogi i wciska sie je tak do przodu. Jak kiedyś orałem u znajomych belarusem 820 to dosłownie nogi nie czułem ale to może tylko kwestia przyzwyczajenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W LTZ miałem wciskane w podłogę, jak w większości MTZ-ów. Wydaje mi się, że to jest wygodniejsze, bo odpychasz je od siebie. A jeszcze jak przesmarujesz wszystko, to luksus.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj