ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    118

Pewnie świateł nie używa. :D


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

witam. mógłby mi ktos powiedziec do czego sa 2 kabelki czerwony i zolty z prawej strony ciagnika wychodza z tej samej oslony co do swiatel przednich u mnie byly zawiazane obok altka. na zczerwonym jest caly czas plus a na zoltym nie ma nic . klakson to nie jest chyba bo po nacisnieciu przycisku nic sie nie zmienia a wylacznik mam nowy. ciagnik to mtz 82 z 99r i jeszcze jedno gdzie byl oryginalnie klakson bo nie mam nawet kabli

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Klakson w ruskich powinien być sterowany minusem, a plus stały. Klakson podłącz pomiędzy nie i sprawdź.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
klakson jest montowany na przodzie kolumny układu kierowniczego.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352
podlaczylem i nie dziala pewnie kabel gdzies urwany. wielkie dzieki zbyszek a wiesz moze co zasilaja dwie rozetki (nie wiem czy tak to nazywa sie fachowo) zaraz za siedzeniem po prawej i lewej stronie?

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352
ok dzieki juz to chyba ogarnąłem. przepraszam za grad pytan bo mam kolejne a mianowicie odnosnie tego klaksonu podlaczylem pod wyzej wspomniane przezemnie kable i po nacisnieciu przycisku dziwnie pyka jeden przekaznik (po odkreceniu lewego boczku jest przykrecony do blachy kilka ten najbardziej z przodu) a klakson nie dziala co moze być nie tak ? jeszcze ten klakson i wszystka elektryka bedzie dzialac a dzialalo juz tylko podswietlenie tablicy

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Brązowy i żółty są od klaksony jeśli nic nie było przerabiane. Żółty idzie do włącznika pod kierownicą a brązowy do bezpieczników. Tyka ci przekaźnik kierunkowskazów on powinien być pierwszy od lewej. Coś masz pokręcone.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
8 godzin temu, sybiuszek24 napisał:

Witam podeślę ktoś ładną fotkę gdzie zmienić prędkość wom?

pod traktorem choć nie wszystkie posiadają zmiane 

CAM00134.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Dzięki za odpowiedź znalazłem już wcześniej tylko problem że na 1000 wom chodzi a na 500 nie.Jak przełączam to czuć że załącza ale nie kręci się wom.Jak narazie nie mam spiny aby to mieć ale lubię wszystko działające wiec pytam.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wyłącz sinik, włącz wom koło fotela, niech ktoś z tyłu kręci za wałek a ty próbuj włączyć. Nie uda się to trzeba by tam zajrzeć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pokrywkę trzeba pod skrzynią odkręcić tą zaraz obok przełącznika. Nie ma innej możliwości.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fabianek123    13

czy w mtz82 z przednim napedem wspomaganie  orbitrol lepiej zostawić na 2 drążki czy lepszejszy jest ten jeden co w zestawie? co przemawia za tym albo za tym  kiedy jest większy skręt itd...  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Skręt taki sam w obu przypadkach. Na dwóch drążkach większe luzy, szybciej się pojawiają ale jest blokada automatyczna. Na jednym drążku długo, długo nie zobaczysz luzów,  koła prowadzą się jak by sztywniej, nie ma blokady automatycznej ale można ją łatwo zrobić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tutaj obejrzyjcie filmik, który chyba od połowy ukazuje piękno i funkcjonalność MTZ 52.

Ku przestrodze, żebyście swoich nie zaniedbywali.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Zrobi z niego cacko, mi się podobają jego samochody po ojcu, charakter jak mojego ojca, nie sprzeda a postawi w krzaki niech stoi.
  • Haha 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Ma ktoś może z was uszkodzony zbiornik paliwa z wlewem od MTZ 82 lub zna jego wymiary? Chcę go zaadaptować do innego ciągnika a nawet nowe są w bardzo przystepnej cenie. Nawet pojemność jednego zbiornika będzie coś mówiła 

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Długi na 750, szeroki na 380 i wysoki na 270. Mniej więcej mogłem się dupnąć i na pewno nie jest mniejszy a najwyżej  większy do około 20 mm. 

  • Thanks 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Dzięki! Nie pokładałem dużych nadziei że ktoś będzie wiedział ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He... szkoda że nie widziałeś miny spacerujących ulicą ludzi którzy zobaczyli mnie w samych majtkach na placu z metrem i kartką w ręce :P

  • Like 1
  • Haha 3

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj