ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

master20002    228

Panowie mam pytanie, czy mtz ma gdzies jeszcze bezpieczniki oprócz tych 12 małych i dwóch wiekszych pod szybą na desce? Cos pstryknęło i nie mam prądu na desce rozdzielczej, ani nie dochodzi do stacyjki. Na rozruszniku jest prąd i na altku też swieci próbówka. Gdzie szukać przyczyny?

Ma ktos w wersji pdf instrukcję do tego ciągnika i katalog częsci?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

12v


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Trza iść po kablach, może tylko się upalił. 

27.jpg

  • Like 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Nikt nie ma całego katalogu i instrukcji w pdf? Szukałem na chomiku to same wycinki instrukcji, albo po rosyjsku...


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Z góry dzięki


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Od rozrusznika idzie kabel do takiej puszki pod maską  , poruszaj tymi kablami przy tej puszce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem na etapie zdejmowania głowicy i mam takie pytanie, czy te nakrętki
http://allegro.pl/nakretka-gniazda-glowicy-mtz-belarus-i6273506777.html
które są wkręcone w gniazdo wtryskiwacza
, muszą być jako odpowiednio wkręcone na odpowiedniej wysokości?
Przypomnę, że MTZ bardzo słabo odpalał i zdiagnozowałem 2 lejące wtryski, ponieważ dwa cylindry były okropnie zaczadzone, chcę wymienić końcówki w zakładzie (wszystkie cztery)
Tylko zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy, czy to jest normalne, że tak jakby tuleja cylindra na pierwszym tłoku, jest jakby nie do końca wyszorowana, tak jakby tłok nie dochodził całkiem do góry, dodam, że moc dość ma, więc myślę, że to nie wina pierścieni (tak myślę)
Tłoki to w zasadzie nie wyglądają na zniszczone, tylko 2 tłoki zaczadzone a drugie dwa mokre i zauważyłem, że z tłoka pierwszego od kabiny w głowicy był tak jakby olej i nie wiem czy to może być powiązane z tym, że uszczelka pod głowicą była przedmuchana i dość zniszczona, czy to wina głowicy?
Czekam na odpowiedź, bo chcę go złożyć, a wolę coś o tym wiedzieć jak to powinno wyglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
To, że tłok nie dochodzi do góry, to normalne, pm tym możesz zbadać próg, czy jest duży czy mały. a co za nakrętki? Bo ja nie wiem.

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może źle to nazwałem, ale chodzi o te które podlinkowałem w ostatnim poście.
Tak w ogóle to skręciłem MTZ-a teraz czekam na wtryskiwacze podczas skręcania wydawało mi się tak jakby gwint w jednej szpilce (tej na środku) puszczał bo przy końcu jakoś niezbyt ciężko się kręciło, to nie przesadzałem z siłą dokręcania. Mam nadzieję, że wszystko będzie ładnie długo trzymać i może jak założę te wtryskiwacze op wymianie końcówek, to wreszcie może zacznie lepiej odpalać, bo szczerze mówiąc to nie widzę różnicy w odpalaniu go latem a w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Mam ostatnio problemy z netem. też kiedyś bałem się, że przeciągnę gwint ale ładnie dociągnęło. Z dobrą kolejnością prrzykreciles i na 200Nm? Tą nakrętkę widze pierwszy raz.

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na kolejność zwracałem uwagę, bo uważam, że to ma bardzo duże znaczenie. A ta nakrętka znajduje się u mnie w gnieździe wtryskiwacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Kolejność ma ogromne znaczenie, w miarę dokręcania poprzednie się luzują. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie woda z pierwszego gniazda tak lekko wysiąka, ale bardzo mało, więc chyba nie będę ruszał, póki nic tam się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panowie mam pytanie, przy zapalaniu rozlacza mi rozrusznik, w sensie zamialczy i pędzi jak szalony. Automat wymienialem i nic, akumulatory dobre. Gdzie szukać przyczyny?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Zobacz jak wygląda wieniec na  kole zamachowym ,u   mnie zęby już wydarte  i tez się tak dzieje , a wymieniłem cewkę rozrusznik ze dwa razy rozbieralem i nic .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

sprawdź przekaźnik rozrusznika bo lubią się kleić ( omiń przekaźnik złącz bodajże brązowy kabel z zielonym od rozrusznika ) przekaźnik znajduje się obok RB-1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Znajomy też ma problem, bo pali tylko na krótko. Można spokojnie pominąć to wszystko i zrobić prosto jak w 330?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koledze najwyraźniej bendix się cofa i tylko rozrusznik kręci lub w bendixie sprzęgło puszcza i obraca się sam wirnik mimo że zębatka jest zazębiona z wieńcem. Przekażnik nie ma tu nic do rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A na mój poprzedni post co myślisz?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

O ominięciu przekaźnika? Można spokojnie bo jest on tam tylko po to by działała blokada  rozrusznika na biegach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj