ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

seweryn20    825

No to chciałem wiedzieć. Więc... odłączasz przewody od siłownika przy kolumnie i te przewody musisz wpiąć do siłownika przy osi który założysz. I tyle. Ślimaka w środku, wycinek koła zostawiasz tak jak jest bo on jest potrzebny do sterowania rozdzielaczem, zostawiasz połączenie na dwa drążki jak było z wąsem serwokolumny bo jest to potrzebne do działania rozdzielacza.  Stary siłownik przy kolumnie zostawiasz, otwory do niego muszą być drożne by wpadało i wypadało nimi powietrze aby działała blokada automatyczna. Jeśli ją potrzebujesz.   Jeli próby wyjdą pozytywnie rozbierasz ten siłownik i tylko sam tłok wywalasz, zostawiasz tłoczysko, składasz go z powrotem, w otwory wciśnij kawałek szmatki by brudu nie  zasysało. Tyle.  Powinno działać i to całkiem dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Absolutnie nic nie szlifuj on jest potrzebny żeby działał rozdzielacz w serwokolumnie. Tylko sam siłownik podłączasz jak ci napisałem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Daj sobie spokój. Największy problem to ten pseudorozdzielacz. Będzie się lżej kręcić ale jego czas reakcji jest taki że na szosie do rowu wjedziesz. Sąsiad ma i przeklina że oszczędził na orbitrolu a jeździ niewiele i całe szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luzów takich nie ma koła są sztywniej,   trochę lepiej będzie chodzić. Ogólnie jak nie będzie zadowolony wystarczy  orbitrol założyć. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, a co do tego jak to będzie działać, to myślę, że na pewno lepiej niż teraz, bo zamierzam również kupić pompę zastanawiam się pomiędzy NSZ 14 a 16 ale chyba 14 wybiorę. Stara pompa najprawdopodobniej nie działa i przepuszcza olej do silnika, bo jak doleję do serwa to mi w silniku przybywa, a jakość jazdy to taka że koła chodzą na lewo i prawo, a żeby utrzymać koła do prostej jazdy, to trzeba się trochę wysilić, bo kierownicę na siłę zabiera. Jeszcze raz dzięki Seweryn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, bo od wczoraj kierownicą się kręci na przemian lekko - ciężko, co pół obrotu się zmienia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W większości mam już wszystko zamówione co będę potrzebował, tylko nie wiem jak zrobić mocowanie do siłownika, jak kupiłem MTZ-a to był w nim ten siłownik umocowany w taki sposób, że do osi był przykręcony taki płaskownik a do niego przyspawany bolec na który wsuwało się ucho siłownika, jednak bolec się urwał i teraz mam pewne obawy, czy jak go przyspawie to czy mi się znowu nie urwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak dla mnie to jedyne rozsądne rozwiązanie.

 

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Dodatkowo zapraszam do obejrzenia zdjęć z tej strony tematu: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/30563-wspomaganie-na-orbitrol-mtz-82/?page=19

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja miałem siłownik przy osi wpięty w oryginalny rozdzielacz i ponad rok tak jeździłem. Gdyby mi się nie trafił używany orbitrol to dalej by tak było. Jak dla mnie po drodze lepiej jeździło się na rozdzielaczu. Po założeniu orbitrola wcale lżej się nie kręci. Trzeba tylko zmierzyć ciśnienie na rozdzielaczu bo u mnie było za małe.

Przy okazji - upchnie się jeden drążek na tych krótkich wąsach czy trzeba je wymienić na długie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No i jakich rozmiarów siłownik zastosować?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do jednego drążka muszą być długie wąsy bo na krótkich koliduje z wałem na pewno i zdaje się  nadlewem na sworzeń osi.

Do 10-ki pompy na pewno 50 mm, do 14 czy 16-ki może pokusił bym sie o 63. Tylko że gdyby zakładał orbitrol trzeba pamiętać że ma być 160cm3.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tutaj znajdziecie ciekawą lekturę na temat podawania mocy ciągnika przez producentów - kiedyś i teraz.

Biorąc pod uwagę powyższy artykuł, stwierdzam, iż np. MTZ 50 na silniku D-60 posiada moc wg restrykcyjnych norm GOST (jak w np. starym MTZ) równą 60 KM, a wg norm SAE (łagodne, amerykańskie normy) równą 70 KM.

Przy czym warto wspomnieć, że w systemie GOST, MTZ-y na silnikach z serii D-240 mają tolerancję +3.7 kW.

Podsumowując, wszystkie MTZ-y mają zaniżoną moc katalogową.

To taka ciekawostka dla dociekliwych.

5403ade45e6af694e76f60af30254ce4_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Tak, tylko że Belarus bardzo często podawał jako katalogową moc MAKSYMALNĄ, a inni producenci NOMINALNĄ.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żeby to stwierdzić trzeba by osobiście ciągniki na hamowania sprawdzać. Faktem jest za to że choć by moc 80/82 różne źródła różną podają. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No to MTZ Belarus, ale nie MTZ. Przed 95 z pewnością zaniżali moc.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
W instrukcji starego typu napisane było moc 75-80km

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W jakim modelu? Tutaj np. jest podane, jak powiedziałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
18 godzin temu, LTZ55a napisał:

 

Biorąc pod uwagę powyższy artykuł, stwierdzam, iż np. MTZ 50 na silniku D-60 posiada moc wg restrykcyjnych norm GOST (jak w np. starym MTZ) równą 60 KM, a wg norm SAE (łagodne, amerykańskie normy) równą 70 KM.

Przy czym warto wspomnieć, że w systemie GOST, MTZ-y na silnikach z serii D-240 mają tolerancję +3.7 kW.

 

 

5403ade45e6af694e76f60af30254ce4_orig.jp

Ta tolerancja to  sztywna nie jest i wynika raczej z różnic faktycznych mierzonych już na ciągnikach a nie samego systemu pomiaru. Ogólnie specjalnie bym sobie tego do serca nie brał, sugerował się mocami jakie są podawane obecnie i różnic dochodzących do dziesięciu koni się nie spodziewał  a jedynie kilku wynikających raczej z różnic pomiędzy nowymi ciągnikami. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W SAE może wyjść 10KM różnicy, ale myślę, że przy ok. 100 KM, jak tam napisali w artykule. SAE bierze pod uwagę pomiar w warunkach laboratoryjny bez jakiegokolwiek obciążenia, nawet wentylatora, więc takie dziwadła mogą wychodzić.

 

Jeszcze Zbyszek powiedz, jaki model miał 75-80 KM - to już z ciekawości tylko pytam, czy MTZ 50?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież mtz 50 ma w zależności od danych 40-44 kW (44-60 koni) Skąd ponad 70?

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Z filmu, na którym jest ukazana stara instrukcja do MTZ50, MTZ50L wynika że pomiędzy 60 a 70 KM

Jakby mnie ktoś spytał, ile koni ma 50 czy 550, to nie wiedziałbym, co powiedzieć.

W dokumentach od 550 mam wpisane 48,00kW, co daje 65,26 KM.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

Pytanie do znawcow mtz -ów  czy zwykly waz do olejow do 16 MPA wytrzyma na polaczeniu chlodnicy oleju silnikowego  producent wolbrom? 


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

16 MPa to już wąż hydrauliczny ze stalowym zbrojeniem Jeśli taki masz na myśli to wytrzyma tylko czy dasz radę go założyć? nie wiem czy go nałożysz na rurkę a jak weźmiesz luźniejszy to zwykłą opaską nie ściśniesz. 

Jeśli masz na myśli najzwyklejszy olejowy zbrojony nitką to u mnie wytrzymywały góra rok. Teraz dorwałem stary oryginalny wąż który tam powinien być i na razie drugi rok spokój. Jest sporo grubszy od tych z Wolbromia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj