ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawek80    18

Kto by Cię karcił , dobry sposób bo początku wtrysku zamknięte są oba zawory (suw pracy), ja robię podobnie tylko , że patrzę na popychacze , a nie odkręcam rurek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Wracając do tematu pierścieni, to ja się przekonałem, że zestawy 3 pierścieniowe są lepsze pod względem odpalania. Ja zrobiłem sobie na takich (od D260 turbo) i mam rozrusznik oryginalny, w głowicy sam wymieniałem 2 zawory, wszystkie gumki i dotarłem wszystko, pompy wtryskowej nie robiłem. Kolega zakupił zestawy też z Motordetalu z 4 pierścieniami (standardowy TS) oddawaliśmy głowicę do regeneracji, pompa nie była robiona, rozrusznik szybkoobrotowy. Mój w dzisiejszych temperaturach pali po 3 obrotach, jego po 3 próbach.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A te zestawy miały tę samą komorę spalania? W mtz jest 3 rodzaje stopni sprężania 15:1, 16:1 i 17:1. Chyba d-260 mają 17:1 , a D-245 mają 16:1 i może tu być pies pogrzebany , ale mogę się mylić

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A co daje powłoka teflonowa na ścianie tłoka?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
D260 są w 2 odmianach, ja mam akurat zwykłe komory, mierzyłem ich pojemność i wyszło to samo co w 82. A co do czarnego pokrycia, to jest to warstwa o lepszym oddawaniu ciepła do tulei i zmniejsza też tarcie. Na razie jeden sezon nie świadczy o jakości. Poprzednie komplety były jakieś najtańsze wsadzone przez poprzedniego właściciela, to tak się wybiły rowki, że nawet w Jumzie po 30 latach nie było czegoś takiego.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Wam dzięki, a tylko niech mi jeszcze ktoś podpowie, gdzie rusza się sprzęgłem 9chodzi o obrócenie wału silnika, chyba że w MTZ-cie jest inny sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozrusznik najlepiej wykręcić dwa kable i trzy śruby.  Ale można i kluczem za nakrętkę na wale od strony chłodnicy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Skoro komory są różne to czy jest jakoś to oznaczone na tłoku? Jak robiłem uszczelkę to przy okazji wymieniłem tłoki i pierścienie bo jeden pierścień był pęknięty i rowek rozbity. Teraz mam wrażenie, że gorzej odpala na zimnym. U mnie były tłoki na 5 pierścieni i takie założyłem, oleju praktycznie nie bierze a znajomemu po remoncie silnika tzn wymiany całych kompletów na 4 pierścienie i głowicy olej znika i to sporo z tego co mówił.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Zapomniałem wspomnieć że ja mam krótkie tuleje. Wszystko zależy jakie zestawy ten znajomy kupił, Producentów jest masa, jakieś niedoróbki, zamek pierścieni za luźny, za szeroki rowek. Trochę tego przerzuciłem, każdy sklep sprowadza co innego. Do MTZ nie opłaca się brać zamienników tylko oryginał. Teraz mi się nie chce szukać instrukcji, ale było opisane jakie są dopuszczalne luzy.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ogólnie tuleje też mam do wymiany bo progi już czuć ale jak pomierzyłem luz na nowych pierścieniach to zmieściłem się na styk. Pewnie bym tuleje zmienił ale nie było czasu na poważne docieranie. Seweryn gdzieś podawał luzy na zamkach dla nowych i starych tulei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I już ci mówię.  Pierścienie wymienić gdy luz w zamku przekracza 4 mm a luz w rowku tłoka 0,4 mm.

Po założeniu nowych pierścieni luz na zamku nie powinien przekraczać 1,2 mm. Jęśli jest większy do wymiany tuleja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Gość zrobił kapitalkę w MTZ i mu olej pobiera. Przez docieranie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Przyczyn może być kilka.

Robił głowicę ?

Słabe zestawy naprawcze (tuleja będzie się dłużej docierać albo wcale)

Odwrotnie założone pierścienie olejowe

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Wiem, że zestawy naprawcze nowe, wcześniej oleju nie brał, robił to dobry mechanik, który z resztą powiedział, że po dotarciu samo przejdzie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

U mnie przez jakiś czas też poddymiał na dotarciu, na niebiesko. Przeszło. Ale oleju od wymiany do wymiany nie ubywało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze bardzo często się tu o wszystko dopytuję, ale dużo mi to pomaga i teraz mam kolejną sprawę.
Nie dawno pytałem się o montaż orbitrola w MTZ-cie, nie ukrywam, że koszty wole ograniczyć do minimum, bo to nie jedna rzecz którą chcę zrobić w nim i przeglądając sobie tematy natknąłem się na taki sposób, podpięcia się pod siłownik zamontowany w dole przy osi (siłownik mam). Jego podpięcie nie wydaje się trudne, ale nie wiem jak do końca podpiąć pod to przewody hydrauliczne, bo nie widzę u siebie aby tam były jakieś gwinty czy coś pod tym rozdzielaczem.
Druga sprawa to czy nie wadzi ten ślimak gdy kołami skręca siłownik? czy się jakoś nie blokują lub nie niszczą na wzajem?
I czy ten stary siłownik w kolumnie zostaje czy trzeba go wymontować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Najlepiej wymontować, wtedy nie ogranicza ruchu.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeśli chcesz mieć automatyczną blokadę to siłownik zostaw, a wałek musisz zamontować stoczony bez ślimaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, to tego ślimaka zeszlifuję, i powinno być dobrze, a w tym rozdzielaczu są jakieś gwinty do podłączenia tych przewodów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zaraz zaraz.... To chcesz założyć  orbitrol i siłownik przy osi do niego czy założyć tylko siłownik przy osi a wykorzystać do jego sterowania rozdzielacz w kolumnie?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siłownik przy osi i wykorzystać oryginalny rozdzielacz w kolumnie, wydaje mi się, że to rozwiązanie powinno być tańsze i wcale nie dużo gorsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj