ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

No to raczej wina hydrauliki. Wiemy doskonale jaka jest. Po wywaleniu ruskich rozdzielaczy i regulatorów chodzi jak złoto. W podnośniku monobloku słyszy się coraz częściej o takich przeróbkach bo i tam rozdzielacz ruski jakiś niewydarzony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

U mnie na samym tłoku 110 miał problem, żeby podnieść obrotówkę, ale miałem wtedy już zużyty rozdzielacz, jak dostał dwa wspomagające, to choćby i trzech stanęło na końcu pługa to i tak podniesie ;D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

Uziu pewnie mowisz o Spiotrze . Sam jestem pod wrazeniem co ten belarus znosi 4 obrotowa bodajze lemkena i rozstawiony chyba na 44 na skibe. Ze standarbowym obciazeniem predzej przod do gory by podniusl niz ten plug z ziemi oderwac 


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

;)

Do czwórki w obrocie to już potrzeba ciągnik a nie pyrdka co by o ile by go podniósł to by się w bruździe przewrócił 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

no daje mu popalic :D A co do mojego to tam sterowanie szło bezposrednio do tyłu, tam był rozdzielacz od podnosnika, pewnie juz pompa była licha bo na zimnym dzwiał ładnie, a na rozgrzanym podnosił gorzej jak c 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

tu na forum jest taki co 4 w obrocie belarem na stozku 4 ki obrotowe ciaga i dziwiga i mowi ze jest spoko :D

zobacz moj w galerii smiga aż miło ,przodu  nie podrywa ale wazy ok 800kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie
Czy MTZ 82 posiada coś takiego jak pompę skrzyni, czy smaruje się po prostu za pomocą podrywania oleju jak np. w C-360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Były wersje z pompą w skrzyni, na początku MTZ-82 a później się to nazywało MTZ-100 albo MTZ-102. Były to wersje skrzyni z przełączaniem biegów pod obciążeniem. Później skrzynie ze smarowaniem były w Pronarach 1025 i większych i MTZ-tach  po 90 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest możliwość sprawdzenia czy MTZ taką pompę posiada? Mój MTZ jest najprawdopodobniej z początkowych lat 80 i się zastanawiałem, tylko że u mnei nie ma raczej czegoś takiego jak przełączanie biegów pod obciążeniem (czy to wyglądało tak jak półbiegi? to automatyczne przełączanie?)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

agricultural-machinery-tractors-wheeled-

Charakterystyczny jest filtr oleju przy skrzyni , okienko wizjera poziomu oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dokładnie. Jak nie ma filtra przy skrzyni, to nie 100/102 tylko 80/82


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18
2 godziny temu, jahooo napisał:

Były wersje z pompą w skrzyni, na początku MTZ-82 a później się to nazywało MTZ-100 albo MTZ-102. Były to wersje skrzyni z przełączaniem biegów pod obciążeniem. Później skrzynie ze smarowaniem były w Pronarach 1025 i większych i MTZ-tach  po 90 roku

Nie słyszałem o skrzyniach biegów w mtz przełączanych pod obciążeniem... skrzynie w mtz-ach z silnikiem 100 km były właśnie z pompą hydrauliczną , która smarowała bardziej wysiloną skrzynię i była ona na 2 lewarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Były wersje skrzyń w MTZ-100 z przełączaniem po obciążeniem. Nie wiem, co to ma oznaczać, musiałbym przestudiować ten fragment książki o skrzyniach w MTZ. To jest ogólna książka napraw Kopyłowa i jest tam wersja skrzyni na pewno z półbiegiem pod obciążeniem, czyli bez sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.
A orientujecie się może czym byłoby dobrze zespawać pęknięcie na bloku (miejsce gdzie jest wkręcona śruba na zewnątrz jest widoczne pęknięcie) Myślałem nad zespawaniem po prostu elektrodami do żeliwa, ale może są jakieś lepsze sposoby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Daj zdjęcie pęknięcia.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

co to za model? występował w MTZ wzmacniacz czy to ściema z tym guzikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Co do pierwszego filmu - nienawidzę propagandy.

Do drugiego - Co to za pśtrycek?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Może ktoś dał pstryczek zamiast wajchować  lewarkiem na luz dla odpalenia ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tak sobie surfuje po internecie, powiedzcie, co sądzicie o tarczy sprzęgłowej za 70-100zł z mosiężnymi nitami z amortyzatorami gumowymi?    


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem jak tarcza ogółem ale patent z gumowymi amortyzatorami jest do niczego. Znajomemu który robi w lesie, okrągłe blachy w które są włożone amortyzatory poprzecinały te małe o które sie opierają i sprzęgło się rozleciało. Ja mam założoną tarę ze sprężynami. Zobaczymy. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ja mam taka już 2 lata i spokój , ale kosztował 270 zł

Tarcza.jpg

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

seweryn, jak miał gumowe nity, to się nie dziwię, że się rozleciało. xD

A cóż mi powiecie o tłokach z dodatkowym, piątym pierścieniem zgarniającym pod sworzniem? Dobre  do standardowego 82?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ogólnie odchodzi się od większej liczby pierścieni ( większe tarcie i zużycie cylindrów), ale ja mam taki zestaw założony , bo na szybko musiałem zrobić remont i nie było czasu na zamawianie co innego tylko wziąłem co w sklepie mieli i chodzi xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj