ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Ja też bardzo tym zapachem się nie przejmowałem bo na starej tarczy też było czasem czuc ale jak już dwa razy w tym roku regulowałem sprzęgło to chyba pora tam zajrzeć tym bardziej że mam tam jakiś wyciek oleju. Obstawiam wałek pośredni od napędu pompy, ale olej czarny to nie wiem czy też nie z silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam Panowie. Mam pytanie gdzie jest filtr oleju hydrauliki? Słyszałem że jest tam jakieś sito które jest gdzieś wkręcone i je się czyści. Czy to prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Filtr hydrauliki masz w zbiorniku oleju pod dużą pokrywką pod podszybiem kabiny. Starego typu szczelinowy a nowego papierowy. 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/serwis-czesci-osprzet/wymiana-oleju-w-hydraulice-mtz-a,35525.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak obiecałem, że zdam relacje po złożeniu i tak:
Założenie tej rurki niestety nie pomogło do wybijania tej dźwigni od podnośnika i dalej sam wybijam.
Może ktoś jeszcze wie co można by było zrobić?



Chcę jeszcze się dowiedzieć jak jest założony wspornik cięgła (łącznika centralnego), ponieważ z tego co udało mi się wywnioskować ze zdjęć to ten wspornik jest zamocowany na jednym bolcu i jakiejś śrubie wychodzącej z korpusu, a u mnie tam jest tylko dziura, wiec rozumiem, że musiałbym zdjąć cały korpus podnośnika aby tam włożyć tą śrubę czy jak, bo nie wiem jak to powinno być.


I jeszcze zastanawia mnie wciąż to gdzie powinny być podpięte te dźwignie z rozdzielacza pod siedzeniem?

gdzie powinna znajdować się blokada tylnych kół? bo przednie to wiem że w tej kolumnie serwomechanizmu.

Edytowano przez MrRolnik4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Do złożenia tej śruby musisz zdjąć cały korpus tylnego tuza , koszt wszystkich części około 200zl.sama śruba ze 40pare złotych .
blokada tylnych kół jest w serwo z przodu a rurka idzie do obudowy hamulców z lewej strony , przynajmniej w mtz80-82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i pokierowanie. A orientuje isę ktoś jeszcze może co do tej dźwigni przy regulatorze pod siedzeniem gdzie powinna być podłączona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

U mnie śmierdziało jak był spękany docisk, przy remoncie wymieniłem na CCCP razem z tarczą, ciągnie dobrze ale trzeba coś podregulować bo zgrzytają biegi.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Źle się te łapy w ruskim reguluje. Łożysko jakoś tak dziwnie lata, nie ma sprężyn jak np. 30-ja i znaleźć wymiar nawet z wzorcem ciężko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja dołożyłem dodatkową sprężynę cofającą łożysko bo tak to by nawet centymetr luzu nie wystarczył żeby palce go nie tykały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No przeszkadza to przy regulacji, bo pedał delikatnie opada. Ale czy tam jest sprężyna potrzebna na ogół?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W eksploatacji nie. Pedał i łożysko odciska sprężyna na zewnątrz i to wystarczy by był luz pomiędzy łożyskiem a łapami


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W moim staruszku jest troche luzów i przy skoku jałowym pedału sprzęgła 40-50 mm nie było szans żeby odciągnęło łożysko od dźwigienek. Widełki i tuleje łożyska wymieniłem ale jest luz na osi widełek i na sworzniach cięgna. Sprężyna jedynie kasuje te luzy, nie ma za zadanie wspomagać odbijania pedału bo to akurat dobrze wyregulowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Na tej blaszcze od siłownika która zabezpiecza uszczelniacz napisane jest 100u200 to u to jakaś ruska litera. To znaczy że mam siłownik c 100? Napewno średnica to 40mm. Musze kupić nowe tłoczysko bo tu gdzieś boleć zaczyna pękać. Pytałem w sklepie to powiedzielił ze średnica tłoczyska c100a c110 jest 40mm tylko długość inna i ten do c 100 kosztuje 90zl a do c 110 280zl. I sam już nie wiem jaki wstawiali w fabryce , mtz jest z 83roku. Siłownik skręcany na 4 szpilki. Podpowie ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Jeśli siłownik skręcany na 4 szpilki, to jest to c 100, w c 110 tłoczysko jest na pewno trochę dłuższe, ale średnicę to bym musiał zmierzyć przy jednym i drugim, żeby coś powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam w swoim tłoka 115 i tłoczysko pasuje z 100-ki. Średnicę 40 mm mają  wszystkie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Tak też mi powiedzieli w sklepie że 110 jest dłuższy ale żeby cena aż 3 razy większa? Pytam bo do sklepu mam 50km a pojadę przejazdem to chce kupić wszystkie części i wymienić. Komplety uszczelnień do siłownika polecacie te sklepowe czy coś innego szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś chciałem się spytać jak to jest ze wspomaganiem kierowniczym i z blokadą kół w MTZ. otóż pewien użytkownik forum podpowiedział mi że z kolumny serwo powinna iść rurka do tyłu w okolice hamulców (chodzi o to gdzie dokładnie i skąd powinna iść?)
Bo u mnie idzie taka rurka ale idzie do takiej przystawki koło silnika z której idzie przewód do wskaźnika ciśnienia oleju w silniku (wie ktoś może jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku?) i raz gdy dolałem olej do serwa to mi po przejażdżce wylatywał spod korka ten olej i również zauważyłem wzrost poziomu oleju w silniku i zastanawiam się czy to nie jest ta rurka tylko źle poprowadzona.
Ciekawi mnie jeszcze jak to jest gdy założy się wspomaganie z orbitrolem założonym z przodu kolumny to czy podczas skrętu gdy siłownik kreci kołami to czy ta dźwignia pod kolumną która dawniej kręciła za pomocą dwóch krótkich drążków nie wadzi o ten długi drążek?
i jak wygląda działanie blokady kół przy orbitrolu?
Słyszałem również o możliwości wywalenia kolumny i założenia orbitrola pod kierownicą, tylko zastanawia mnie jak wtedy działa blokada?
Proszę o odpowiedź  :) Chciałem również podziękować za wszystkie udzielone mi wcześniej rady, bardzo się przydały  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Powiem Ci tak. Dźwignię pod kolumną po założeniu wspomagania mam odciętą i nic o nic nie wadzi, natomiast blokada działa normalnie, o ile sprawny jest włącznik blokady, czy jak to się fachowo zwie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No racja, tylko zastanawia mnie jak dokładnie powinna iść ta rurka tam do tej blokady, bo szukałem informacji to się dowiedziałem mniej więcej dokąd ma przyjść ale nie wiem dokładnie gdzie to powinno być podłączone, i czy powinno być ta jedna rurka z kolumny podłączona pod silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rurka od blokady wychodzi z rozdzielacza na kolumnie, i idzie przed chłodnica w dół, po wsporniku, pod lewą półramą do siłownika przy lewym hamulcu.

Wąs kierowniczy pod serwokolumną w niczym nie przeszkadza zakładając dwa długie wąsy na zwrotnice i długi drążek poprzeczny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj