ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

no bo mnie to właśnie martwi, że w kabinie ta ,,podłoga" nie jest zdejmowana  i może być kiepskie dojście i pewnie albo się będę z tym męczył żeby się tam dostać albo będę musiał faktycznie kabinę zdjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

W małej kabinie podłoga jest demontowana z przodu i część pod siedzeniem, popatrz dobrze. Kabinę wystarczy odkręcić z poduszek i podwiesić ciut wyżej i ze zbiornikami nie ma problemu. Instalacja jakby co podłączana jest fabrycznie na 2 szybkozłączach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za radę :D  a z instalacja to nie mam się co martwić bo ciągnik, był w stanie nieużytku a ja go powoli przywracam do siebie (ważne że już coś robi) a instalacja to niby działa ale na pewno nie tylne światła :P Jak będę miał czas to pokombinuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W małej ktoś mówił, że trzeba podnieść lewym tyłem, ale nie wiem jak to rozwiązał.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja wiem czy trzeba kupić jak się musi , ja wybrałem mtz z powodu ceny samego ciągnika jego mocy i tanich części zamiennych na 20 ha spokojnie wystarczy a robotę zrobi ta samą co ciągnik z zachodu tylko ile tam graty kosztują
,nie ma porównania z komfortem ale czego tu wymagać jak konstrukcja pamięta lata 50 albo 60 , mi akurat ten ciągnik pasuje można było tylko może w lepszym szczeciu kupić ale się ogarnie powoli i będzie się robić, dodam że zrobił sto godzin i tylko pasek pękł od chłodnicy nic więcej wiadomo jakieś rzeczy robiłem po zakupie ale to w każdym nabytkiem się wiąże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam że MTZ to całkiem dobry ciągnik z powodu nie małej mocy, małego spalania, tanich części i ogólnie dostępnych. Robotę robi, a na komfort idzie też coś poradzić jak się w C-360 da zrobić cuda w komforcie  to w MTZ-cie też jest to na pewno możliwe.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Mam i to i to, znaczy się c360 , to w mtz można radia posłuchać silnik o wiele ciszej pracuje skrzyni prawie nie słychać tylko na reduktorze żółw zając trochę słychać tryby ,a jakby miał wszystkie drzwi i tylna szybe to całkiem cicho powinno być ,po mału się go wyciszy i będzie lalka ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Ja mam MTZ 82 rocznik 1987. Od 6 lat, w sumie przerobił ponad 250ha z mulczerem i rotacyjną w upałach, że się woda wygotowała i dawał radę. Tylko Wom nie daje rady przy ciężkich robotach, poza tym świetny ciągnik. W przyszłym roku planuję zakup nowszego i mocniejszego -1025. Za te pieniądze trudno o lepszy ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

MTZ może dla kogoś nie jest jakimiś super ciągnikiem ale jest dość tani w eksploatacji silnik twardy wiadomo może trochę toporny ale idzie przywyknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja zawsze zwalam małą, to tylko godzina roboty a ile wygodniej


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

panmino

bierz MTZ 102 najlepiej z zachodu, (pierwsze wydania 1025( most stożkowy, naprawde miękki przód robi robotę, mój MTZ lewą stronę przedniego mostu nigdy nie miał robioną, jak ktoś dobrze skręci jest to bardzo trwałe, i materiały ribili na zachód o wiele lepsze, a lewą stronę napędu robiłem 4 razy

https://sprzedajemy.pl/belarus-102-jak-mtz-1025-bodzentyn-e30984-nr39621847

 

jedynie lepszy most krzyżakowy jest do tura, bo u mnie w okolicy wszystkim pękały tuleje na przednim moście ale też zakłaali jakieś grubsze od TSa

jestem ciekaw jak ma rozwiązane smarowanie skrzyni ten 102 pewnie ma jakąś mikropompe jak polskie ursusy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Zrzucenie małej kabiny to około 45 minut do godziny, podnosisz do góry i masz do wszystkiego dostęp. Z dużą kabiną jest trudniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Też nie ma problemu. Cztery albo pięć kostek, dwie rury nagrzewnicy,linka blokady i żaluzji, pedały, cięgna womu, ręcznego hamulca, gazu, tuza , napędu, wajchy rozdzielacza, węże orbitrola. Jak lekko idzie w godzinę się wyrobi.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal25791    25

Co możecie powiedzieć na temat Belarusa 570 BX ? Czym się różni od MTZ 82, bo wyglądowo są prawie identyczne. Znalazłem ciekawe ogłoszenie i jestem ciekaw opinii na jego temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Okrojony silnik D-240, mniejsze obroty silnika do 1800-1900, brak reduktora, moc około 72KM. Tyle wiem o tym ciągniku. Podaj fotki, to może jeszcze coś ciekawego się wynajdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ma nieco słabszy silnik D242 74 KM. Bardzo dobry na zimę, pali od kopnięcia jak jakiś Perkins
Na stronie tractordata jest błędnie wpisana moc.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W MTZ 570 nie powinno być przedniego napędu. Tylko w MTZ 572.

To ile ma KM? 74? Gdzieś czytałem, że 62.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal25791    25

Może to jakaś specjalna wersja pod oznaczeniem BX i dlatego ma 4x4. Nie wiem, tylko tak się domyślam. W internecie nawet nie ma jakiś szczegółowych informacji na jego temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

On miał dokładamy przedni napęd, felgi są bardzo, dziwne.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W każdym razie zając/żółw jest na pedale i biegi z wajchą przekręcaną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To ile ma koni w końcu 572?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj