ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

seweryn20    825

Czy w ryskich to częste nie słyszałem. W starach nagminnie pękały sprężyny co w sumie nic dziwnego patrząc na to jakie to były gruchoty.

Powinieneś wymienić komplet na nowe dla świętego spokoju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Wsadzam stare ruskie ze starego silnika, bo ktoś rzucił klątwę na ten "traktor". Najpierw półpierścienie ustalające, potem zgrzyt trybów pompy hydraulicznej, teraz sprężynki. A co będzie jutro, to strach pomyśleć.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Ja mam w tej chwili głowice oddaną do regeneracji gdyż leciał olej z pod uszczelki obok filtra powietrza. To fachowiec mówił ze podłoży podkładki pod sprężyny bo nowe to nic nie warte.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem kolegom bardzo podziękować zwłaszcza Sewerynowi w pomocy z tym napędem (oczywiście też każdemu kto jeszcze mi doradził) :)  Naciągnąłem to sprzęgło kluczem z rurą i dolałem oleju w ta podporę i napęd działa, całkiem inna praca jak przodek chodzi :D  Jeszcze raz Wam dziękuję ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

Ja u siebie w podporze też mam sprzęgło na hama dociagniete, bo jak miałem ustawione tak jak zaleca producent to byle górka i się sprzęgło slizgalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Miał ktoś problem pękających sprężyn? Może jest tak po zmianie oryginalnych na "nowe" ?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Znam kilka osób, które miały ten problem w C-360 na nówkach głowicach. Po prostu producent zastosował wadliwe sprężyny. Wystarczył zakup nowych sprężyn w innym sklepie z innej serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursusek94 Dokładnie tak jak u mnie tylko, że ja to tą śrubę ręką mogłem dociągać z początku, więc nie ma co się dziwić że napędu nie było, o mi się wydawało że on ciągnął ale jak się zakopał no to nic i to było dla mnie dziwne, jeszcze nie mogę uwierzyć że to było tylko sprzęgło, dzięki za pomoc jeszcze raz wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja póki co w swojej mechanicznej karierze spotkałem tylko jedną pękniętą sprężynę zaworową, w starym MTZ, wymieniłem na inną również starą i po problemie.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No mam nadzieję, że będzie ok teraz, bo trzeba w pole jechać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Dowiadywałem się u mechanika - według jego informacji, sprężyny pękają zazwyczaj ze starości albo z powodu przegrzania. Jak jest wadliwy materiał, to najczęściej sprężyna zdycha w ciągu pierwszych kilkuset MTH pracy. W swojej historii spotkał się z tym w sumie kilkanaście razy. Są silniki, gdzie sprężyny pękają nagminnie (konstrukcje silników, np Star gruźlik). W MTZ spotkał się chyba tylko raz i to jedna sprężyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

Potrzebuje kupic chlodnice do mtz 82 96r, od nowosci u mnie, 2500mtg i to juz bedzie trzecia, ale mniejsza o jakosc.. sa 3 rodzaje na allegro i nie wiem jaka kupic, czy miedziana wytrzyma raz wiecej niz aluminiowa bo jest praktycznie raz drozsza? a moze mosiezna? doradzcie... teraz mialem aluminiowa i wytrzymala okolo 5 lat.

 

http://allegro.pl/agro-mar-chlodnica-metalowe-zbiorniki-mtz-80-82-i6909047827.html

http://allegro.pl/chlodnica-wody-mtz-80-82-82a-82sa-miedziana-org-i6839097823.html

http://allegro.pl/chlodnica-wody-mtz-belarus-50-80-mosiezna-i6722293871.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Widziałem też chłodnice stalowe, najgorsze dziadostwo. Osobiście szukałbym używki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ta niby miedziana to będzie chyba taka sama jak ta niby mosiężna. mosiężne są tylko zbiorniki górny i dolny a chłodnica jest miedziana, przynajmniej ja nie widziałem samej chłodnicy mosiężnej. Nawet kolor na tym zdjęciu niby mosiężnej mówi sam za siebie, no chyba ,że jest podstawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ja w rusku mam mosiężną chłodnice oryginalna jeszcze nie narzekam na nią zapchana jak nie wiem i chłodzi i ledwo 80 st łapie czy przy talerzowaniu czy przy orce,  mosiadz to taki kompromis do miedzi, ale szczerze jak bym miał kupować to miedzianą bym wziął bez zawachania, aluminowe podobno zapychaja sie kurzem i nie ma dobrego efektu odprowadzenia ciepła 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Kukum a czy ta chłodnica jest w całości mosiężna? Mosiądz ma 3 razy mniejszą przewodność cieplną niż miedź, już aluminium jest lepsze tylko , że szybciej koroduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Też mam oryginał. Potraktowałem 2 razy odrdzewiaczem do chłodnic i kolejne 25 lat będzie działać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja mam spód chłodnicy stalowy i nw co wy od niej chcecie? najważniejsze zalać płynem układ a nie wodą, woda przez cały dzień pracy ci wyparuje trzeba dolewać, a płyn stale jest, tym bardziej jak kotś ma termostat nowego typu to już wgl wszystko gra i śpiewa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Musisz zdjąć pokrywę tylnego mostu. Trochę roboty z tym jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

U mnie chłodnica w mtz 82 ma ujęte kilka żeber i z chłodzeniem nie ma problemu, oryginał zalana płynem.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że kabina do zdjęcia, baki, siłownik podnośnika tak? i tak jest pokrywa. Pytam się w zasadzie bo rozmyślam isę od czego on mi może wyć, nie wiem czy to coś czym należy się bardzo przejmować (wyje na każdym biegu praktycznie tak samo, bardziej jedynie gdy jest pod obciążeniem lub przy przygazowaniu) nie wiem czy atakiem się zająć czy jednak łożyska w skrzyni, jakoś nie bardzo na razie mam na to czas i fundusze. Czy można z tym poczekać? (Nie wyje bardziej niż te nowoczesne skrzynie w nowych traktorach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kabina nie ale baki do wyjęcia i dostaniesz się do dyferencjału.

Jeśli jest popuszczony można sobie więcej szkody narobić. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć robić czy jeździć bo nie wiadomo dokładnie co i dla czego wyje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak myślałem, że lepiej byłoby by to zrobić, ale najpierw chyba jeszcze odkręcę z boku skrzyni to okienko i sprawdzę jak luzy na wale, a potem postaram się jakoś do tego ataku dostać.
A jak wyjąć baki bez zdejmowania kabiny? Bo jakoś w tej małej kabinie nie widzę dużych możliwości, ale rozumiem że tyłem je wysunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ło w małej nie wiem jak to wygląda, w dużej nie ma problemu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj