ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    118

Nie wiem seweryn, skąd masz te schematy, ale są genialne. Nigdzie do tej pory nie widziałem zagłębienia w podporze wału, a tu widzę.

Wygląda na to, że właśnie te półpierścienie są wytarte, albo ich nie ma.

A potem z jaką siłą dokręcić tą podporę? I jak górny półpierścień na wale zmienić?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A dzięki  :)

Czopy główne 200-220 Nm a korbowodowe  140-160 Nm.

W każdym razie zrzucaj michę bo coś masz nie tak. Przy okazji za blachą o pod miskę kup nowe uszczelki i uważaj na dokręcanie śrub miski M8 bo są tak słabe że lecą a szczególnie długie od strony sprzęgła i rozrządu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Już mam wyobrażenie, jak zmienić dolny półpierścień, ale jak górny, to nie wiem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Górny pierścień nie ma płetwy i po prostu go "wkręcasz" na górę wału. Po prostu przyłóż górny pierścień pod dół wału, popchaj palcem za jedną stronę i obróci się w górę po wale.  Dolne przykładasz do podpory i zakładasz razem z nią.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Dokładnie jak pisze seweryn. Nie wiem, jak w MTZ, ale w innych silnikach są też nadwymiary tych pierścieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dzięki chłopaki. Jutro się za to wezmę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wczoraj mi zawracałeś głowę przez telefon, nawet nie wytłumaczyłeś dobrze o co ci chodzi i się wylączyłeś


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To mój brat niespełna rozumu.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No i jest problem. Podporę wału zasłania ten łuk, do którego przylega misa. Wydaje mi się, że w ten łuk są wkręcane z drugiej strony śruby pokrywy uszczelniacza wału. Więc teraz muszę rozjechać go znowu bez misy, prawda?!


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Nie da się  odkręcić 5-tej podpory wału nie rozjeżdżając silnika na sprzęgle i nie zdejmując miski. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Cieszę się  :(


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Następnym razem pilnuj telefonu i bardzo chętnie bym chciał z tobą pogadać. No to ładnie, miałeś rozebrane sprzęgło, to trzeba było zdjąć miskę i obadać, powinieneś się domyślić, że panewki oporowe wkłada się od strony miski...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

2 od miski i 2 od sprzęgła.

Zbyszek, ja to rozjeżdżam na wózku i to pożyczonym i robię w chałupniczych warunkach, więc nie zdejmę miski przy rozjechanym ciągniku.

A jak myślicie - Czemu stare opory się wytarły?

 

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ruska jakość, pech, coś podeszło, ciężko powiedzieć. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Przednie czy tylne ? Przód się szybko wyciera jak jest luz w układzie kierowniczym, wtedy leci zbiezność no u kierownicą się niepotrzebnie szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

A sorry, opory, a nie opony :D

Mogły wytrzeć się przez brak smarowania, zazwyczaj na ostatniej panewce jest najniższe ciśnienie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
jahooo

jak przeczytałem twój pierwszy post, to się uśmiałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie będę zamawiać dość sporo części do ruska np
zestawy naprawcze silnika,jest tego dużo w necie ceny od 500 zł do 1000 zł za komplet które wybrać ?
Do tego sprzęgło (tarcze łożysko sprężyny łapki) widziałem samą tarczę za 80 zwykłą albo ceramiczna za 140 zł , i zestaw naprawczy hamulców cały za 230zl to z droższych rzeczy będą też drobniejsze części ,
macie jakieś typy, firmy , czy dostawców od których warto kupować części , liczę że zamawianie części będą warte około 1500 -2000 zł a to miało nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pierwsza rzecz, nie bierz tego gotowego taniego kompletu na cały silnik, na tym długo nie pochodzi. Jak już to pytaj o Motordetal Kostroma. A co do dostawców, to: Kania Wałcz, Agromar Wągrowiec, firmaGrand, Verde, oni mają wszystko i 90% oryginał, śmiało można dzwonić i pytać.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Do tej pory brałem części w agro mar , dobrze że ich wymieniłeś,a zestawy myślę wziąć właśnie te o których wspominasz te ruskie motordetal one kosztują coś 190 zł za jeden otwór , a jeśli chodzi o hamulce jaki zestaw kupić

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    460

Rozpieraki Oryginał a tarcze Tara


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Polecam sklep Agro-Mar Wągrowiec, cały mój rusek chodzi na ich częściach, oryginalne części, dobra jakość, ceny również, rabat też dostaniesz ;) i wysyłają części do klienta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Firma grand to sobie z góry darujcie. Darmozjady i oszuści. Co innego zdjęcie, inne przychodzi a rozmawia się z nimi jak z debiami. Ty swoje tłumaczysz a co innego przysyłają.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj