ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
LTZ55a    118

Nie, to u mnie z przodu i tylko troszeczkę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja też bym kupił używaną ze starszej serii, były mocniejsze.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Zauważyłem, że mam przedziurawiony przewód hydrauliki który idzie od rozdzielacza do tylnich złączek (dziurka jak igła i sika olejem). Czy muszę spuszczać olej ze zbiornika przed odkręceniem? Czy da radę to odkręcić bez demontażu podłogi w kabinie?post-67444-0-95292000-1498563820_thumb.jpg

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Spuszczać nie musisz, tam nie powinno być oleju do momentu wysterowania rozdzielacza.

 

Wie ktoś może jaki gwint ma czujnik ciśnienia oleju w MTZ 82? Chodzi o czujnik który wskazuje ciśnienie oleju na zegarze a nie tylko jego zanik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Panowie, ukręcił mi się wałek od hamulca ręcznego w MTZcie i mam pytanie jaki polecacie nowy?  Stary wyglądał tak http://mtz.pl/mtz/16742-WA%C5%81EKHAMULCA360mmMTZ-80TARA.html a większość nowych nie  ma odstępu między frezami ale to chyba nie problem, nie?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jakim biegiem kosi się MTZ kosiarką rotacyjną typu Agromet Słupsk Z105/1 ?

Albo z jaką prędkością?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Popróbuj to zobaczysz, ja Deutz-fahrem KM24 zazwyczaj koszę na 6 żółw, 1200obr/min wałek na 1000obr/min

 

Edit: Mała poprawka 6 zając

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zależy od trawy i terenu ale najczęściej 6, 7, 8, na żółwiu,około 1500 obrotów silnika wałek 1000.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ja kosze dyskową claas-a 2,3 m wom 1000 obr, na silniku 1300-1400 obr/min a biegiem 9 żółw  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś MTZ 82 starego typu i mam kilka pytań, otóż (może głupie) ale na jakim biegu odpalać na zaciąg? bo nie ma akumulatora obecnie. Po za tym gdzie jest dźwignia ŻÓŁW/ZAJĄC?
Włączanie napędu jest u mnie na rączce od ręcznego, a i gdzie się zalewa olej do wspomagania hydraulicznego? tam od serwomechanizmu czy w taki mniejszy zbiornik co przewód prowadzi do Siłownika od wspomagania? i od czego jest taka linka pod pulpitem? Według mnie powinna być od blokady kół, tylko dlaczego przy jej zaciąganiu ciągnie jakąś dźwignię w rurze bodajże od kolektoru ssącego. Proszę o odpowiedzi, Pozdrawiam ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Na zaciąg to zawsze na najwyższym czyli w mtz na 9 zającu. Dźwignia powinna być koło lewarka( albo ręczna , albo taki nożny pedał na dwie strony). Olej leje się do serwo , ale nie wiem co masz tam pokombinowane( wrzuć kilka fotek). Ta linka to awaryjne gaszenie silnika( zamyka dopływ powietrza w kolektorze ssącym, ale i powoduje lepszy rozruch zimą to taki efekt uboczny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)  Tylko mam taki problem otóż taka wajcha po prawej stronie siedzenia powinna według mnie służyć do załączania i wyłączania wałka WOM, ale jak ją wcisnę na dół to ma wolne obroty jak wyciągnę do góry to ma duże obroty, a wyłączyć idzie tylko przy przekręceniu tej śruby pod skrzynią, która podobno służy do przełączania obrotów WOM-u 540/1000 i jest tak gdy jestem (patrząc przodem od tyłu) po prawej stronie MTZ-a to gdy przekręcę tą śrubę pod silnik czyli w prawo to włączają mi się te obroty na wałku gdy wezmę ją trochę w lewo to się wyłączają a jak chcę całkiem do lewej strony docisnąć to tylko daje zgrzyt ale nic się nie chce włączyć (przy okazji zrywa mi isę klucz z tej śruby jak za mocno dociskam) A wtedy jeszcze problem z podnośnikiem bo w nim jest olej (znaczy się dokładnie mleko) i podnośnik ani nie drgnie jaką wajchą bym nie ruszał i  to jest jak na razie mój priorytet żeby to rozkminić.


PS. Gdzie jest blokada mechanizmu różnicowego i czy w skrzynia w ruskim zawsze tak wyje? A i zapomniałbym o jeszcze jednym otóż jak sie załącza napęd w nim? bo jak mam wajchę do góry to czasami tak szarpie nim a jak na dół to nie i nie wiem o co z tym chodzi...


I jeszcze co to za wajcha przed kabiną za silnikiem (patrząc od przodu) taka która się odciąga i na takich ząbkach przestawia?

 

Edytowano przez MrRolnik4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wysłałem Ci numer na priva zadzwoń bo pisać mi się nie chcę to trochę powiem co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

Zależy od trawy i terenu ale najczęściej 6, 7, 8, na żółwiu,około 1500 obrotów silnika wałek 1000.

1500 na silniku to za duzo bo u mnie jeden znojomy tez tak jezdzil i kosiarke po lace zbieral .1300 to max

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sześć lat tak gania i na razie nic jej nie dolega zero awarii i nie spodziewam się z tego tytułu żadnej. Nawet jeśli ma 200 obrotów więcej toi nie powinno jej to zaszkodzić na te mechanizmy to żadne obciążenie. Jedyne co może ją uszkodzić to bicia i niewyważenia a nie same obroty.

 

MrRolnik4011

 

Kolego instrukcja do ręki jest dostępna po Polsku jak do starej tak nowej budy i szkolić się. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

No Panowie tez się przyłącze do pytania
Belarus i farmarol Słupsk na 1000 obr czy dla tej kosiarki nie za dużo? Do tej pory 60tka spokojnie śmigala na trujce przy niej
Cześć Seweryn o i rozwiales moje wątpliwości ;-)

Edytowano przez Tomasz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Same większe obroty dla kosiarki nie są szkodliwe. Zębatkom, wałki, łożyska wytrzymają obroty nawet kilka tyś bez problemu,   pilnować żeby wibracji nie miała a będzie chodzić jak złoto. Ja ogólnie do 1500 silnika koszę już szósty... kurcze siódmy właściwie rok głownie same nieużytki gdzie trawa wysoka, przerośnięta  i na razie awarii żadnej. 

 

Jeśli z jakiegoś powodu będzie wpadała w wibracje szukać przyczyny bo one przyśpieszają zużycie bez względu na to na jakich obrotach pracuje.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

1500 na silniku to za duzo bo u mnie jeden znojomy tez tak jezdzil i kosiarke po lace zbieral .1300 to max

1200-1300 to jest takie minimum przy których kosiarka bębnowa ładnie pracuje. 1300-1400 to jest optymalne rozwiązanie przynajmniej jak dla mnie. 15 lat jeździłem tak z rotacyjnymi i z przekładniami się nic nie działo. 1500 to sporadycznie jak miałem pokonać jakąś solidną górkę, ale i wtedy nic się z przekładnią nie działo. Trzeba pilnować tak jak mówi seweryn , żeby nie wpadała w wibracje i żeby przekładnia się nie przegrzewała i powinno hulać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
robi57362

 

Weź zapodaj jakieś zdjęcie.

I pisz pytania w punktach, to będzie nam łatwiej.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś porobiłem trochę fotek, które pomogą Wam być może doradzić mi co na czym polega i co trzeba zrobic w tym MTZ-cie
1. Od czego jest ta dźwignia koło zbiornika hydrauliki po prawej stronie kabiny?

2. Mam przeciekający rozdzielacz hydrauliki i nie wiem czy wymieniać na nowy czy może spróbować go naprawić (w zasadzie jak nie działa to zepsuć już nie mogę)
A po za tym rozmyślam się czy regulator siłowy również muszę wymienić, a to czarne pokrętło na nim to jest jakaś zmiana przepływu oleju czy coś takiego? (przypominam moim problemem jest nie działająca hydraulika)
ile oleju trzeba wlać do zbiornika od hydrauliki?

3. czy to coś zaznaczone na obrazku służy od włączania i wyłączania wałka? tylko że brak dźwigni u mnie (jest ale jakaś dziwna chodzi luźno nic nie daje i ledwo co się mieści przy tych rurkach)
Jest to pod siedzeniem tak bardziej z lewej strony.

4. Co to jest za dźwignia i co steruje? (o kształcie tarczy od podnośnika od C-360 po prawej stronie siedzenia)


5.jeszcze co do WOM-u to ta dźwignia: (można ją wyciągnąć lub wcisnąć w dół)
Zmienia zakres obrotów WOM-u


A na tej śrubie (Pod skrzynią na klucz 17) to jedyne co to czy wezmę w lewo czy w prawo to WOM- działa a na środkowej jest neutralny, i nie wiem jak wyłączyć czy to jest faktycznie ta ,,dźwignia" pod siedzeniem?

6.A tu jest (dźwignia od ręcznego podczepiona do załączania skrzyni napędu na luźnej lince nie ma pręta tak jak powinno być) wajcha od załączania napędu tylko mam wątpliwości co do tego...

Z tego czego dowiedziałem się od użytkownika forum (któremu bardzo dziękuję za pomoc) a dokładniej Sławkowi, że powinny być tam 3 pozycje a u mnie z tego ci wyczuwam są tylko dwie

7. I teraz to niby ,,wspomaganie"
otóż wygląda to tak że jest u mnie zostawiony serwomechanizm a znajomy mechanik pokazywał mi na swoim MTZ-cie że u niego po założeniu wspomagania serwo zostało wyrzucone, a orbitrol zamocowany jakoś do skrzyni czy coś takiego (Podobnie jak to wygląda w C-360)
A u mnie coś takiego pokręconego...


To na pierwszym zdjęciu to co to jest? (taka szara kostka przed mechanizmem serwo i do niej idą jakieś rurki dwie albo jedna dokładnie nie pamiętam)

Dalej przechodząc bardziej w dół a dokładniej do siłownika jest też coś dziwnego

Od siłownika idzie jakiś taki trójnik który prowadzi do takiego małego zbiorniczka w którym jest olej Hipol w 100%
Mam wrażenie, że kręci tylko na samym serwomechanizmie a kręcić się da tylko podczas jazdy.

8. I tak ubocznie jeszcze czy MTZ-y maja oryginalnie taki kawał płaskownika? (chodzi mi tu o taki kawał grubego żelaza które łączy silnik z przednią osią czy jak by to inaczej opisać

proszę o odpowiedzi :)  Wiem że pytania nie są jakieś może mądre, ale jakoś staram się to ogarnąć a tak jakoś pierwszy raz to trudno wszystko na raz zrozumieć o dlatego proszę o wyjaśnienie ;)

PS. nie wiem dlaczego ale nie mogę dodać zdjęć... zły format czy coś... Dlatego niektóre pytania są dziwnie ułożone bo były dostosowane do zdjęć ale nie chcą się dodać... Odpowiedzcie chociaż na pytania w których wiecie o co chodzi. W celu ułatwienia tego o co mi się rozchodzi pododawałem w nawiasach wyjaśnienia nie chciało mi się pisać tego jeszcze raz ze względu na późną godzinę, a jutro nie będe mieć czasu więc chcę dzisiaj to opisać i może ktoś przez ten czas by mi odpowiedział na te pytania.

Edytowano przez MrRolnik4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

1. Ta dźwignia to załączanie pompy hydrauliki

2. Przecieki można zlikwidować kupując zestaw uszczelek ale jak nie działa to najpierw trzeba ustalić dlaczego. To czarne pokrętło gdzie jest? Pod kierownicą czy pod siedzeniem? Jak pod kierownicą to Ty masz jeszcze wzmacniacz hydrauliczny ciężaru przyczepnościowego. Ja to wywaliłem razem z regulatorem spod siedzenia. Polecam zrobić tak samo :) Nie ma miarki w zbiorniku? Na pusty to około 20l ale nie pamiętam dokładnie.

3. Prawdopodobnie chodzi Ci o dźwignię przełączania WOM zależne-niezależne.

4. Dźwignia od sterowania regulatorem od hydrauliki pod siedzeniem.

5. Jeśli wyciągana i wciskana to jest od załączania i wyłączania WOM - pewnie trzeba by przeregulować taśmy. Pod skrzynią przełącza się obroty WOM 540 - 1000.

6. Bez zdjęcia będzie ciężko - ręczny gaz w starym MTZ jest po lewej stronie kierownicy przy drzwiach. Załączanie przodu jest przy prawej nodze w podłodze. 

Reszty też bez zdjęcia nie da rady rozkminić. Próbuj wrzucić np w ifotos a tu podeślij linki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To napewno 82? Nie 52?

Duża kabina?

Który rok?

Ma 4 świece żarowe w głowicy?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mało ważne kolega pyta głównie o sterowanie podzespołami. Ogólnie zawraca gitarę wszystko jest w instrukcji. Wystarczy spytać gdzie pobrać lub kto udostępni i niech się szkoli. Pyta o sprawy banalnie proste w instrukcji opisane.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam się o sprawy banalne bo podejrzewam, że u mnie połowa dźwigni nie jest oryginalna a po za tym jakiś 2 dźwigni brakuje i nie wiem od czego.

A co do WOM-u to mam problem bo pod skrzynią tak jak mówiłem jak przełączam to nie zmieniają mi się obroty ciągle są 1000 dopiero ta dźwignia od wciskania i wyciągania zmienia obroty.

MTZ 52 to raczej nie jest Nie wiem jaka jest dokładna różnica pomiędzy nimi oprócz mocy silnika a z tego co wiem to MTZ 52 nie ma funkcji obrotów wałka 1000 no chyba że ma skrzynię wymienioną czy coś.
Kabina mała starego typu

rocznik bodajże 1982 (tak bodajże pisze na tabliczce od pokrywy skrzynki akumulatorów dokładniej to pisze sama końcówka ,,82" i nie wiem czy to oznacza moc silnika czy rocznik :D  )

a świeca jest chyba tylko jedna z tego co widziałem.

Edytowano przez MrRolnik4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Zmieniaj obroty wom-u podczas gaszenia silnika i powinny się przełączyć. A to , że wom się obraca na wyłączonym to są źle taśmy ustawione w skrzyni.

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj