ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

arkady12    18

dzięki za podrzucenie modelu kabiny :) u nas nie ma prawie w ogóle mtz na sprzedanie albo jest ich relatywnie mniej do innych województw, ale ideału też nie szukam nie będę ukrywał, że mógł bym sobie go tam naprawiać. No zobaczę na miejscu jak silnik  skrzynia i sie okaże :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik nie jest drogi ale powinieneś uwzględnić dodatkową kwotę na ewentualne naprawy. Ciągnik ma swoje lata, tur sprzyja zużyciu. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Panowie zagadka:

MTZ kopci na biało, chmura białego dymu, nie reaguje na gaz i strzela w wydech.

Odpowiedź znam.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To strzelanie mnie ciekawi..... 

Może to woda ci się na wodór rozbija  :)

Zostaw. Ekonomia, ekologia  same zalety  :D


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Wiem, wiem: Silnik od WSK 125 ze źle ustawionym zapłonem.

 

Albo MTZ 50 z rozwaloną głowicą.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolega LTZ55A był najbliżej. Napotkałem to u klienta. Cofnięty maksymalnie kąt wtrysku w silniku D 240, jakimś cudem pracował tylko na trzecim garze a z kolektora płynęła ropa. Chodził tak z godzinę to potem nawalał jak kałasznikow. Szkoda że tego nie nagrałem. Przestawiłem 3 dziurki i zapalił na dotyk i pracuje normalnie.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czemu był źle ustawiony?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Zapalił "w lewo" ?? Widziałem taki przypadek w MTZ, wkład filtra się stopił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A ja w c-330. Niezapomniane wrażenia gdy wydech filtrem leci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Wiele silników może odpalić w drugą stronę, nie jest to jakaś sensacja. Warto mieć tylko świadomość że wtedy pompa olejowa chodzi w drugą stronę i zamiast pompować, wysysa olej z układu smarowania. Jak się może to skończyć, to można się domyślić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wiele jak wiele starsze diesle dwu i czterotakty,  dwusuwy benzynki i w sumie na tym koniec. W każdym razie dźwięki jakie wydają są niezłe.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Mi kiedyś Władek złapał w lewo. Gasiłem go i w ostatniej chwili wcisnąłem gaz bo chciałem gdzieś jeszcze przejechać. Kupa jasnego dymu spod maski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Mi też jesienią tak Władek złapał, odpalałem ciepłego i za wcześnie puściłem kluczyk, zaczął dziwnie pracować a tu w lewo. Pamiętam w szkole kumpel Esa 320 tak zapalił ale dostał korbą w nos
Ten MTZ zapalal w dobrą stronę, ktoś się walnął pewnie i zamiast 20st przed GMP ustawił ok 10 po


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej przesadził z wyprzedzeniem i kopnęło silnik w lewo. Gdyby wtrysk paliwa był za GMP to nie zapalił  by w lewo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

mi kiedys c 330 w lewo odpaliła jak jechałem przez duzy rów z siewnikiem i mi zgasł i sie ztoczył do tyłu na biegu, wtedy załapał, ale cyrk był :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dalego ty od Siedlec mieszkasz?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Mam takie pytanie, czy istnieje jakieś przeciwwskazanie, aby filtr powietrza mokry z MTZ 82 zamontować w perkinsie 80 KM (jest suchy w kombajnie) Pytanie troszkę nie trawione w odpowiedni dział ale czytam tutaj posty ludzi znających się na rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli silniki mają zbliżony apetyt na powietrze to jak najbardziej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

a czemu chcesz wstawić mokry ? suchy lepszy do czyszczenia, w mokrym błoto z oleju bedziesz mial po 2-3 dniach koszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Mokry mam w Claasie Europa, wystarcza na sezon zmiana oleju. Dużo zależy od pojemności miski w filtrze oraz miejsca umieszczenia czerpni powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj