ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Tomasz78    1029

w Belarusie jest ta dzwignia i przełącza sie super ,jedno co mnie irytowało od początku to pedał gazu ustawiony prawie pionowo ,po regulacji cięgieł lezy całkiem przyzwoicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U siebie dźwignię pod kabiną wydłużyłem bo pedał ma taki dupny skok że idzie zwyrodnienia kostki dostać.

No własnie ta długa dźwignia pod kierownice od żółwia jest bardzo fajna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

zwyrodnienie to jedno :P  ja po pół godziny kurczy dostawalem ,wiec w pierwszej kolejności szło to na warsztat ,Białorusini to chyba na leząco jeżdzili ,stąd takie ustawienie fabryczne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

witam panowie mam pytanie, ile czasu potrzebuje mtz aby nakręcić 1 moto godzine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

@Tomasz ten zbitek cyfr znaczy, od 1 do 15 minut, czy też godzinę i piętnaście min.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

O ile dobrze pamietam mtz jedna mth kręci w godzinę przy 2150 obr min


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

mam pytanie odnośnie regeneracji gniazd zaworowych w MTZ ktoś gadał mi że są w nich jakieś wymienne gumiki czy coś proste w naprawie dzwoni ale nw w którym kościele ;D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

W gniazdach zaworowych nie ma żadnych gumek. Regeneracja gniazd polega albo na odtworzeniu kąta gniazda albo na wstawieniu nowego. Gumki są ale u góry i nazywają się uszczelniaczami ale uszczelniacze wymienia się wraz z wymianą prowadnic zaworowych, inaczej nic nie dadzą bo latający zawór w gnieździe uszkodzi je na nowo po kilku godzinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Da jedynie gdy same uszczelniacze się rozlecą a prowadnice są jeszcze dobre. Ale ogólnie dokładnie o to chodzi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Uszczelniacze w postaci tzw. gumek pojawiły się trochę póżniej na początku nie były zakładane Mi w czasie regeneracji głowicy założyli te gumki ,skończyło się tym że stanoł zawór w prowadnicy ,na szczęscie tłok uszedł z życiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

Tu wszystko proste ale zeby odkręcić te śruby co piazde trzymają ta trzeba sie nagimnastykować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Wie ktoś może jaki gwint ma czujnik ciśnienia oleju w MTZ? Wychodziły dwa typy tych czujników, zwykły na kontrolkę i pod elektryczny wskaźnik ciśnienia oleju "gruszka".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

jakiś calowy podobny do M12, w swoim mam założony z C360 w śrubie olejowej od chłodnicy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Dzięki, szukałem jakiegoś zamiennika do podłączenia elektrycznego czujnika ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nowe. Już komplet poszedł.  :)

 

07020acac0189828a108f7601ace8c84_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

Jaka cena za schemat biegow. Bo ja nie mialem i namazalem sobie na szybko farba zeby sie polapac

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zestaw do trzech MTZ-ów wyniósł mnie 20zł. Sam porobiłem zdjęcia, potem obróbka w Gimp i do agencji reklamowej.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
seweryn20

też półosie wymieniałem bo łożysko stało a półoś się obracała prkatycznie luzów nie było i w sumie nic tam stać się z tym nie powinno ale nowe łożysko też już ciasno nie siedziało na starej półosi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś wyrąbane i lata. To choroba chyba większości łożysk w starych ciągnikach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj