ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    118

Ma ktoś na handel?

 

59ad267a23ff7ed66b031c8d1463cbde_orig.jp

 

Najlepiej w Mazowieckim.

Potrzebuję 4 sztuki.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

 

Nie dawało mi spokoju to co mówił Mani o spowolnieniu działania podnośnika. Teoretycznie pojemność obu licząc 2x50 mm średnicy to prawie tyle co połowa pojemności głównego siłownika więc logicznie myśląc podnośnik musi wolniej chodzić. A nie chodzi, przynajmniej nie da się tego zauważyć.

Rozkopałem jeden siłownik i lipa. To nurnik z tłokiem o średnicy 25 mm w rurze o średnicy wew. 50 mm. Czyli cygaństwo. I tak samo pisze zresztą na siłowniku 50x25x200. 

Krótko mówiąc zyskałem jeden siłownik 50-cio milimetrowy. Zły jak diabli jestem  choć sprawę uratuję prawdopodobnie jeszcze w przyszłym tygodniu. 

Tak że OSTRZEGAM nie kupować jednostronnego siłownika hydrosily z prowadzeniem zabezpieczonym drutem. 

 

A jednak trafiłem, że to nurnikowy.

 

W pogrubionym tekście niestety nie masz racji. Gdy użyjesz matematyki to dowiesz się że: w siłowniku 50-tce pow. tłoka wynosi 19,5 cm2 a w twoich 25-kach pow. wynosi 4,9 cm2, razy dwa siłowniki daje 9,8 cm2 a więc połowę tego co w siłowniku 50-ce. Dlatego @mani51 odczuwa spowolnienie w działaniu podnośnika a Ty nie, bo Twoje siłowniki mają zaledwie połowę mocy jednej prawdziwej 50-ki.

 

Można to podsumować tak: nie wszystko co tanie i Ruskie jest takie dobre ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak faktycznie masz rację. Średnice nie sumują się tak jak powierzchnia. 

W każdym razie wszystko się zgadza.....

Według mnie źle jest opisany siłownik bo są podane trzy wymiary a nurnik ma dwa które mają wpływ na jego pracę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

i problem rozwiązany dlaczego te z hydrosiły więcej przeszkadzają niż pomagają, a podnośnik nie bedzie chodził wolniej bo i tak węże nyple na głównym trochę tłumią, a jak wiadomo ruska pompa ma ogromną wydajność przepływu także nie zaobserwuje się tego, jak chciałem załozyć od wspomagania kierownicy dwustronnego działania od mtz  

Edytowano przez dawid3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej nie przeszkadzają mimo że są słabe a wręcz przeciwnie. Węże mają takie same przekroje jak oryginalny siłownik i nic nie dławi prawdę powiedziawszy. Mało tego przy cięższych maszynach trzeba olej celowo zdławiać bo sprzęt na ziemię z hukiem spada. Sama pompa też nie jest ogromna. Są większe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

to może faktycznie muszę jeszcze pomierzyć ciśnienia na tej nowej pompie może nowa pompa po prostu jest dziadowska i nie daje mi ciśnienia, u mnie cięzko było przy zakładaniu zgrać zakresy siłowników na frezach żeby idealnie kończyły się razem siłowniki przy maks podnoszeniu jest równo ale jak opuszczam na docisku przy zaczepianiu maszyny to wspomagające się skończą, a główny jeszcze ma zakres opuszczania i muszę pilnować się żeby nie dociskać do samego dołu, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tych co mam teraz dzieje się tak samo jest mała różnica w skoku.Nie zaprzątam sobie na razie tym głowy bo i tak te syfy pójdą papa.  Ogólnie lepiej że przy maź w górze jest ok bo to częściej używana pozycja niż siłowo na maxa w dole.

W każdym razie co do przekroi węży nie zgodzę się że są małe prędzej powiedział bym że ruski osprzęt jak rozdzielacz czy regulator stawiają opory.

Ja mam bółgara rozdzielacz cała ruska hydraulika wywalona i nie zdarzyło się żeby olej był gorący, żeby cokolwiek tłumiło a maszyny na ziemię lecą jak głaz.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

jak będziesz miał dojście i czas zrób zdj jak połączyłeś siłowniki z głównym ten trójniki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zrobię ci zdjęcie ale docelowo będzie inaczej. Bo te dwa trójniki to lipa.

Pomocnicze będą połączone wężem z oczkami ale jeden będzie miał jeszcze długą śrubą drążoną przykręcony drugi wąż i do siłownika przez jeden a nie dwa trójniki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

to dzięki też własnie to chce przerobić, te dwa trójniki bo to kombinacja niewłaściwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

b831aa60e56ec6b86e0ed53f5e0ce632_orig.jp

 

Oglądał ktoś?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dorwałem siłowniki fi 50 mm długość 410-510. I znów problem bo są za długie. Ramiona podnośnika trzeba dać tak wysoko że po podniesieniu na max wyrywają zbiorniki paliwa. 

Gdy ramiona są w pozycji w jakiej wszystko gra siłownik musi mieć wymiary 380-550. Dokładnie  w takim zakresie porusza się górny sworzeń siłownika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Dlaczego chcecie zwiekszać udziwig, Mi w poprzednim mtz (okr. kabina) z cieżkim agregatem podnosiło przód gdy przejeżdzałem przez miedzę na fabrycznym siłowniku Wieksza moc robi się niebezpieczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie zależy mi na zwiększeniu udźwigu tylko na dodatkowym podparciu. Solarka dużo waży i już mi wał od ramion ukręciło. Dodatkowe siłowniki odciążą sworznie siłownika głównego, sam siłownik, wał, ramiona, mocowanie siłownika podstawowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusmtz    2

Ja mam mtz z 87 roku.Wymieniliśmy w nim kabine na to nowo polsko . Ma 4200mth i silnik igła . Skrzynia terz nie jest taka zła . Dobry ciągnik jak na te pieniądze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dorwałem siłowniki fi 50 mm długość 410-510. I znów problem bo są za długie. Ramiona podnośnika trzeba dać tak wysoko że po podniesieniu na max wyrywają zbiorniki paliwa. 

Gdy ramiona są w pozycji w jakiej wszystko gra siłownik musi mieć wymiary 380-550. Dokładnie  w takim zakresie porusza się górny sworzeń siłownika.

http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-cylinder-tlok-2-str-skok-160-i6714315315.html

A jak nie to tylko na wymiar trzeba zamówić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przerobimy. Tokarz jest do dyspozycji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja mam mtz z 87 roku.Wymieniliśmy w nim kabine na to nowo polsko .

 

Ja też, i nie zamierzam zmieniać fabrycznej dużej na żadną inną. :lol:

 

(wiem, wiem, polska wersja 'bieda edyszyn')


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podnośnik zrobiony. Siłowniki w zestawach o wymiarach 410/610 są delikatnie mówiąc do bani. Żeby miało ręce i nogi, siłowniki jeden drugiego nie przepychał, nie robił naprężeń musi mieć wymiary 370-550 i skok 170 mm i to działa jak należy przynajmniej w mnie bo wymiary kryzy tłoczyska i samego tłoka też mają wpływ.

Na filmie szybkość podnoszenia i opuszczania przy obrotach silnika 600.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

Ja mam mtz z 87 roku.Wymieniliśmy w nim kabine na to nowo polsko . Ma 4200mth i silnik igła . Skrzynia terz nie jest taka zła . Dobry ciągnik jak na te pieniądze :D

Mój jest 2009 rok i 3920 mth. Mam go od nowego (z tym że to 1025). Jak było więcej dzierżaw to praktycznie sam robił ciężkie prace + prasa na 90 ha. Wiadomo nie jest to synonim luksusu ale za tą kasę to ważne że nie jest awaryjny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mam to w instrukcji, ale dziś nie mam czasu szukać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Mam to w instrukcji, ale dziś nie mam czasu szukać.

Gdybyś miał chwilę to proszę Na zewnątrz wyglądają tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj