ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

LTZ55a    118

Też myślę, że MTZ zawiera rozwiązania ściągnięte, ale bez licencji.

Teraz taka zagadka na rozluźnienie:

We wsi są 3 MTZ-y. Jeden z nich ma po lewej stronie na skrzyni sprężarkę, drugi dekiel z bagnetem, a trzeci...

No właśnie - co może mieć jeszcze 3.

Miałem zrobić zdjęcie, ale bateria padła w momencie włączania aparatu. 10.jpg

 

To zdjęcie z neta tylko dla przykładu. Tamto jest podobne, ale to nie to.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprężarkę miał na pewno obok skrzyni mtz-50 i pochodne nowsze jak 500, 550.

Pokrywka jest w mtz80/82 i pochodnych.

A to ostatnie o czym mówisz to albo przystawka wom albo biegi pełzające lub dodatkowy osprzęt do koparki łańcuchowej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W tym miejscu jeszcze może być przystawka do rewersu, w starej instrukcji takową można znaleźć. 


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie słyszałem ale możliwe. Teraz można znaleźć patent w miejscu reduktora.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Mtz dobra maszyna tylko trzeba o nią dbać. Zawsze znajdzie sie coś do zrobienia lub poprawienia ale potrafi sie odwdzieczyć.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Napisano (edytowany)

seweryn, jak zwykle masz rację - co do sprężarki i pokrywy.

A to trzecie to mogą być biegi, ale dziadek, co kupił tego MTZ mówi, że jak przełączy dźwignię, to traktor stoi.

Dodam, że jest to dokładane do ciągnika.

 

A słuchajcie, mam w swoim MTZ z tyłu gniazdko standardowe ruskie do świateł, a oprócz niego drugie niemieckie z 3 wtykami - 2 takie same i jeden inny. Dodam, że miałem uchwyt do koguta zakładanego na magnes. Więc to gniazdo mogło być od koguta?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trzecie mogą byc biegi pełzające mam to w swoim mtz-cie. W koparce łańcuchowej jest też ale inna konstrukcja z dwoma pompami chyba tłoczkowymi.

To gniazdko chyba wysokoprądowe się nazywa. Mam takim podłączone oświetlenie pługa.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

Witam Co do tego obrazka ta kiedyś słyszałem że A to jest wyjście na wciągarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na zdjęciu to nie białoruś tylko jakiś inny ciągnik. W każdym razie przystawka wom w ruskim w tym miejscu występuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

seweryn, twój mtz powinien się cieszyć że trafił na ciebie. :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he he no lekko nie ma i nie będzie miał. To koń chomik ma robić robotę. 

Dupcia już zrobiona :)

Nowy wspornik, wał, zestaw wspomagania. Hula jak złoto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dbasz o chłopca  :) .

Co było z tą d*pą?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

a od czego macie te bolce co łączą belki z wieszakami od tylnego TUZ bo te oryginalne to gnie się wszystko nie wytrzymuje jak to macie zrobione 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ukręciło wała podnośnika i rozerwało wspornik. Jest foto w mojej galeri.

Bolce mam na necie kupione i odpukać mają się dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

ja jak zapnę talerzówkę 1300 kg  to zrobiłem 3 ha to ledwie wybiłem tak się skrzywił i to już któryś bolec tak się pieprzy a włóką kiedyś jechałem podskoczyła na dziurze to normalnie z jednej strony się uciął ten bolec wszystko spadło i tak się zastanawiam przecież ludzie ciągają ciężkie maszyny i z czego te bolce macie że to wytrzymuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem o które bolce chodzi to ja mam je ze szpilek gąsienicy od deta i w sumie to jest taka grubość tych szpilek że z tyłu do mtz pasują prawie wszędzie. Są cholernie mocne szczególnie te oryginale starej daty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja mam jeszcze te bolce org., ale się nie nadźwiga u mnie.

Za mocną pompę dały Białorusini, a cała reszta za słaba.

 

15634e72d8062cd4aeffa56f839376dd_orig.jp

 

Nie taka znowu zabawka. Hłe hłe.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

tylko skąd  wziąć takie szpilki z gąsienicy ale dzięki za info może gdzieś znajdę bo te co w sklepie to nie dla mnie ja na nich ujechać nie mogę  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz założyć śruby 12.9 lub kupić pręta z ulepszanej stali.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dokładnie, ja kupiłem śrubę utwardzaną bo też miałem przyjemność przekonania się o jakości tych sklepowych sworzni. Jeden górny to mam zrobiony z wałka sprzęgłowego od T25 bo leżał niepotrzebny. Tylko musiałem go lekko przeszlifować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

a o tej śrubie nie pomyślałem dzięki wielkie za poradę tak zrobię bo już myślałem te wieszaki jakieś inne założyć albo na grubsze bolce to roztoczyć tylko tam mało tego mięsa jest i nie za bardzo jest już co roztaczać. ale kupie te śruby i może będzie dobrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Ogólnie do bani są też same lagi. Ja mam robione i ich grubość jest taka jak szerokość widełek ukośnicy. Dzięki temu ciężar spoczywa na całej szerokości sworznia pomiędzy widełkami a nie tylko na środku. Zresztą widać na filmie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

a no właśnie miałem dospawać i przyspawać takie płaskowniki z dziurami, wtedy by się te ramiona poszerzyły i te widełki by ciasnej pasowały a druga opcja którą już próbowałem i zdaje egzamin to połączenie widełek z belką  tymi dziurami co są połączone te dwie części belki tylko że grubość bolców nie pasuje i tak źle tak nie dobrze. a Ty te belki dolne sam robiłeś czy to od jakiegoś innego ciągnika bo ja mam te oryginalne od mtz ale to już się po gięły na boki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj