ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tomasz78    1029

Dodam od siebie ,jestem uzytkownikiem tego modelu od 6 lat i nie narzekam prócz kilku usterek ale to się zdarza w każdej marce , skrzynia 18/4 spisuje sie dobrze ,wchodzi ze zgrzytem 9tka ale to norma ,laik przez pierwsze godziny szuka biegów ,pózniej to juz kwestia wprawy ,wina tego jest krótki skok dzwigni i jego dlugość ale do opanowania bez problemu ,o sprzęgle pierwsze slysze  w moim dziala bez zarzutu ogólnie całośc oceniam na dobry+ wiadomo komfort i bajery idą w parze z cena lecz jesli ma slużyc to pracy z minimalnym poczuciem komfortu to polecam ,wszystko zależy od tego ,czego oczekujesz od sprzetu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Ten krążek w 820 nad filtrem oleju hydraulicznego z 2 śrubkami kontrującymi służy do regulacji ciśnienia? Jeśli tak to jak to regulować ? Coś dusi mi te filtry nie wiem czy trefne polskie takie są czy trzeba kupować oryginalne białoruskie?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

Regulacja cisnienia w ukladzie to nie to reguluje sie z lewej strony siedzac w ciagniku trzeba zdjac lewy boczek jest dosyc diugi kapsel na klucz bodajrze 22 a pod nim regulacja. Dusi ci ten filtr od niedawna czy w lato tez . Moze masz za gesty olej . Co do filtrow ja kupuje zawsze ze sledziszowa i wszystko ok


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Jak był ten pierwszy oryginalny ruski filtr to był dobry. On miał więcej tych dziurek i mniejsze one były. Później przyjechał serwis i dali jakiś inny taki miększy jakby. W sumie wymieniali też olej na hydrauliczny. Ten stary nie ugina się tak  jak te które zamawiałem później. Dziś wymieniłem filtr bo nie mógł beli ścisnąć mocno musiałem aż od samego dołu brać żeby dźwignąć. Niby nie był zgnieciony, ale ta tekturowa harmonijka nie była równomiernie rozmieszczona tylko np. ściśnięte warstwy a potem szczelina większa i znowu. W lecie raczej ok było tylko już drugi raz w zimie się to dzieje tak jak dziś po mroźnej nocy. A nie ma filtru żeby było zbrojenie z zewnątrz też? Nie wiem teraz jaki zamówić? Czy np.  jak ciągnik pochodziłby na pusto pół godziny przed robotą to ole w hydraulice się rozgrzeje? Zamawiałem takie z żółtą tekturą w środku. Nie wiem czy można dać link do nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

A jaki masz olej zalany ? Czy olej sie zagrzeje po pol godziny to raczej nie ale te kilka stopni wiecej bedzie mial choc nie sadze zeby to pomoglo bo pompa i tak zasysa odrazu zimny olej po odpaleniu. A praca bez wlaczonej pompy nic ci nie pomoze

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Link możesz dać śmiało.

Ogólnie na samo podnoszenie to on nie ma wpływu. W tym filtrze właśnie tymi śrubkami zdaje się M6 jest skręcony zawór, taki bajpas. Jesli olej jest za gęsty z zimna lub filtr już zasrany ciśnienie ma go otworzyć i olej spokojnie omijając filtr oleju spłynąć do zbiornika. Sprawdź czy się otwiera.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Gniecie te filtry http://www.sklep.mizar.com.pl/filtr-hydrauliki-mtz-wklad-7610000000-p-2475.html.
Zalany olejem LHL 46. Ten pierwszy co był założony to chyba taki http://allegro.pl/filtr-hydrauliki-mtz-wklad-82-82sa-82a-7610000000-i4945557832.html
Spróbuję takie zamówić. Aha no nie zwróciłem uwagi na ten zawór, ale jakby się nie otwierał to może filtr byłby całkiem przygnieciony. Przy nastrępnym wciąganiu bel może zajrzę tam raz jeszcze i sprawdzę. Może ten drugi z linka ma więcej dziurek(lepszy przepływ?) i jakaś twardsza tektura? Jakie wy kupujecie?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Sprawdź ten grzybek żeby otwierał się bez jakiegoś wielkiego oporu. 

post-13540-0-69200000-1483169174_thumb.png


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gradol123    0

 

Witam

Jestem w trakcie przerabienia hydrauliki MTZ 82 tzn. wywaleniu regulatora siłowego spod siedzenia. a w jego miejsce wstawieniu rozdzielacza jednosekcyjnego. Pytanie czy tą cienką rurkę co wychodzi ze starego rozdzielacza pod kierownicą można połączyć przez trójnik z przelewem (powrotem) z tego nowego rozdzielacza jednosekcyjnego i oba dać do tej rurki z dna zbiornika oleju tam gdzie się spuszcza olej tylko że wtedy może się wytworzyć małe nadciśnienie bo olej będzie musiał się przepchnąć przez olej w zbiorniku i blokować wypływ z tej cienkiej rurki. Czy te przelewy oddzielić i tą cienką rurkę dać do góry zbiornika tam olej będzie swobodnie wpływał do zbiornika, a przelew z nowego rozdzielacza dać prosto do dna zbiornika czy to wszystko w ogóle nie ma znaczenia?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To nie jest aż takie istotne. Górą to albo do filtra, albo byś musiał dorabiać otwór. Możesz śmiało podłączać pod dolną rurkę, tylko pamiętaj żeby zastosowac rozdzielac 80l/min, tuleję ciśnieniową i z niej dopiero zasilić oryginalny


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gradol123    0

Mam wszystko tak jak piszesz rozdzielacz 80l Badestnost jednosekcyjny na linkę oraz tuleje ciśnieniową. Tylko czy konieczne jest robienie przelewu z tego pierwszego rozdzielacza przecież przelew i tak będzię na drugim rozdzielacz oryginalnym pod kierownicą. Jak sprawdzałem rozdzielacz sprężonym powetrzem to bez tulei przelew (gniazdo T) owszem jest konieczny bo leciało z niego powietrze natomiast po wkręceniu tulei gniazdo przelewu było cakowicie odcięte tak jakby tuleja je odcinała może ktoś mi to wyjaśni czy robić ten przelew czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Według mnie nie, albo słabo. Na próżni wiele nie utrzymasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Już ktoś się chwalił że taką ma reszta założoną i uzyskał większą moc.i lepszą kulturę pracy silnika ,Jedynie rurki do wtrysków należało dopasować (poprzeginać czy coś takiego).reszta pasowała.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W kulturę pracy uwierzę ale w większą moc już nie. Bo niby skąd bi się ona wzięła?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak starą miał wytłuczoną to pewnie mu się poprawiło. Rzędówkę jak się zrobi jak trzeba też będzie ładnie silnik pracował a jak już sekcje siadają to jedna poda za mało druga za dużo. Tam gdzie za dużo to pójdzie w komin tam gdzie mało przykuleje i w ten sposób mocy nie ma a spalanie rośnie więc wydaje mi się że i moc i spalanie idzie w parze z kulturą pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak starą miał wytłuczoną to pewnie mu się poprawiło. Rzędówkę jak się zrobi jak trzeba też będzie ładnie silnik pracował a jak już sekcje siadają to jedna poda za mało druga za dużo. Tam gdzie za dużo to pójdzie w komin tam gdzie mało przykuleje i w ten sposób mocy nie ma a spalanie rośnie więc wydaje mi się że i moc i spalanie idzie w parze z kulturą pracy.

Moc wynikała z obrotów które uzyskiwał silnik , w tej pompie obroty maksymalne ustawiane są śrubą z zewnątrz pompy. Tak jak w mtz możesz śrubą regulować dawkę tak tam taką samą śrubą ustawiasz max obroty. W zwykłej pompie jak masz ustawione 2000 tyś obr to żeby podkręcić więcej to musisz ją rozkręcać albo do pompiarza wozić. Mi obrotomierz skakał i obroty ustawiłem na oko , moc miał taką że  nowe ruski wymiękały. Po ponad roku takiej jazdy okazało się że obroty silnika wynosiły 2950 . Na pewno mniej pali ciszej silnik pracuje i równiutko. to plusy a minusy to że jest jedna sekcja i trzeba bardzo dbać o filtry bo w rzędowej jak lekko coś weźmie jedną sekcję to nie wyczujesz tak jak w pompie z jedną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo serdecznie :D  Mam pytanko jak sprawują sie MTZ-y starego typu te z lat 80? czy nadają sie w górzyste tereny? (pochyłe) i czy taki egzemplarz z małą kabiną z tych lat nie jest zbyt tani jak na 13 tyś złotych? Wiem że tu mogę zaczerpnąć od kolegów opinii ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj