ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

seweryn20    825

Może być owszem. Znalazłem jedne dane i mówią jak wyżej napisałem. 

952 ma 95 koni a 892 podają 88.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Manipulator, może ktoś pomylił z "multiplikator" jest to przekładnia zwiększająca obroty (przyspieszająca).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żółw/ zając jest w każdym, jest przed skrzynią w wersji nie i synchronizowanej lub z rewersem choć nie spotykanym w Polsce.

Może być jakiś dodatkowy bieg zwiększający prędkość nad bezpośrednim ale osobiście nic na ten temat nie znalazłem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Najprościej i najpewniej to zrób tak. Weź nawigację, wsiądź z nim, 9 i gaz w podłogę i wszystko w temacie. Jak nie będzie chciał to chyba wiadomo co jest co. Nie wiem jak te nowe kalibrują, ale ja w swoim 82 też jadę 40 a faktycznie 5-6 mniej.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

tylko maszyna jest w Sokołowie a to jakieś 450km drogi. Gdybym mógł to tak bym zrobił, tak zrobiłem modelem 952 i wyszło na nawigacji 30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Możliwości są dziś duże, zawsze może zrobić Ci film jak wsiada i jedzie nim i na nawi ile pokazuje. A z jakimś użytkownikiem na forum się kontaktowałeś?


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

pisałem do kogoś kto ma taki model ale cisza, może się odezwie. Tak możliwości dużo ale wiesz jak to jest handlowcami, oni zawsze są krok do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prędkość mtz-ta 82 według licznika i obrotów silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Tak czytam Wasze posty 40km/h poco to komu rusek już po wyżej 30-stki zaczyna skakać po drodze jak piłka , w moim zestawie 22 brutto bez ciągnika, przy nitro LPG i odważniku na przodzie wystarczy mi że 25 km osiągnę (9-tka żółw)(koła fabryczne).


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Zgadzam się z przedmówcą, MTZ nie jest ciągnikiem stworzonym do szybkiej jazdy. Jak komuś zależy, żeby pokazać, że się szybko jedzie MTZem przez wieś, to niech kupi jakiegoś MF, np MF 3075 na skrzyni DynaShift i do tego naklejki z napisem MTZ 82, są takie na allegro za nieduże pieniądze. I to powinno rozwiązać problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

oj widzę dużo złośliwości w wypowiedzi - peron. Ale kolego jak coś w max obrotach jedzie 40 to w dużo niższych 30, a jak jedzie w max 30 to w niższych 20 a to jest różnica i tu musisz przyznać racji. Znalazłem zdjęcie użytkownika z forum tej naklejki z szyby z prędkościami i wykres pokazuje że na 9 zająć 39,7. więc ten model 892 musi mieć faktycznie coś dodatkowego w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na kołach 38 cali 15,5 czy 16,9 które szerokością i profilem nadają się co najwyżej do 60-konnego ciągnika  może i buja ale na 18,4 r34 nic takiego nie ma miejsca. Po drodze nie trzepie, nie wali nikogo nigdzie nie chce wyrzucić. 

Co do prędkości to widać prawie 40 przy jakich obrotach silnika! Normalnie podróżuje w granicach 30 km/h i przy soleniu 6 grudnia na 5,5 godzin jazdy spalił mi 20,5 litra. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

To ile Ty masz obrotów na max? Kto Ci tak pompę zestroił ?(pytanie retoryczne). Kręcić sil. do 3k, to nie wiem jak to skomentować, ale powodzenia życzę.

 

@piasekmoto, nie musi mieć nic dodatkowego, tylko skrzynia może mieć inne przełożenia, gdzie przełożenie "bezpośrednie " nie będzie najszybsze. Takie rozwiązanie zastosowano w szybkich skrzyniach ciężkiego Ursusa/Zetora, gdzie zamieniono tryby między dolnym a górnym wałkiem w skrzyni ( tak w skrócie) i efektem tego było że lll jest szybsza od lV. Oczywiście zmieniono oznaczenia na gałce ale w miejscu lV jest lll  i odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Obroty dochodzą do 3 tyś. Trzeba by zderzak podkręcić trochę. Kręciła po remoncie do 2500 ale z czasem jakoś się rozlatała.

Ogólnie dla mnie nie ma to znaczenie nie przekraczam 2200 czasem 2300 w transporcie  a w większości prac w polu trzymam się pomiędzy 1800 -2000.

Na filmie chciałem pokazać że książkowe kilometry są trochę naciągnięte i jakie silnik musi mieć obroty żeby osiągnąć 40 km/h przez niektórych uważana do osiągnięcia przez ten ciągnik.

Tak że spokojna twoja rozczochrana użytkuję zgodnie z zaleceniem i rozsądkiem  a nie od zderzaka do zderzaka.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

nie ma złośliwości w mojej wypowiedzi, tylko ironia. Jeśli masz drogi jak stół, ok, możesz próbować bić rekordy MTZem, jeśli nie, to daruj sobie, bo z siedzenia spadniesz albo komuś w płot wjedziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gwarantuję ci że na odpowiednich oponach gdyby przekładnia pozwalała 40 km/h nie było by żadnym wyczynem dla kierowcy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr4255    38

mtz ts na max obrotach 33.4 km/h, i co to za wymysł że trzepie go po drodze jak kto dba tak ma, my ciągniemy dwie hw 8011 29 t brutto i gdzie idzie to gaz do końca i na oponach 16.9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

potrzebuje maszynę jak już kiedyś wspominałem do transportu a nie do bicia rekordów. Dodałbym to zdjęcie ale to nie moje później mogą być niepotrzebne przepychanki. A tak w ogóle to maszyna ma pracować a nie jeździć w paradzie jak wspominałeś przez wieś. Chyba zaryzykuje w stronę modelu 892. rozważam też proxime bo ta jedzie 45 więc na spokojnych obrotach 37- jednak ten traktor kosztuje połowę belarusa więcej a tu jest się nad czym zastanawiać. Seweryn wielkie dzięki za ten film w oczywisty sposób pokazuje jak to wygląda w 820.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Do transportu to idealny jest Fortschritt np. taki https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-fortschritt-zt323a-zt-323a-zt-323-4x4-CID757-IDiyjyP.html#b3a372d79a;promoted 

żelazo za mała kasę spalanie porównywalne,do ruska pojedzie nawet 45km ,

Sam jestem mocno zainteresowany takim DDR-wcem , to traktor z rodziny CCC  (cena czyni cuda).


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

 Wygrzebane gdzieś tam- jeśli tylko dobrze liczy no to prędkość jest prawdą. Od 1:40 zaczyna się akcja. Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

o nie nie, s-piotr. Chcę ciągnik który będzie pracował a nie ja nad nim i na niego będę pracował. ten egzemplarz wygląda jakby od DDR stał w krzaczorach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś jest inaczej chyba w skrzyni pośredniej bo normalnie zając jest do tyłu a w tym do przodu.

Stary forszaj 30 kilosów jechał. Może ten nowszy w dużej kabinie więcej ale nie spodziewał bym się. 

 

 

323 to samo 30 km/h.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ta mocniejsza seria ma nieco inne koło talerzowe w moście, jest grubsze, może ma nieco inną ilość zębów?

Reduktor żółw/zając ma tylko tą różnicę że jest synchronizowany, jest przez to inne sterowanie, dlatego jest na odwrót. Prędkości są te same.

Wiem, bo rozbierałem takiego.

W skrzyni brak jest 'naszego' 3 biegu, bo synchronizatory by się nie zmieściły, i  jest na suwaku blokada, żeby nie wrzucać 'naszego' 9 biegu na niskim przełożeniu.

Kurde wsiadłem i nie mogłem sie połapac w biegach, ale jak ją rozebrałem, to dopiero obczaiłem o co chodzi :)

 

Biegi idą tak:

wolne:

1>nasza 1

2>nasza 4

3>nasza 5

(tu nie wrzucimy 4)

szybkie:

1>nasza 2

2>nasza 7

3>nasza 8

4>nasza 9


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj