ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

VIVON    0

MTZ 82 WEDŁUG MNIE JEDEN Z NAJLEPSZYCH TRAKTORÓW PO PIERWSZE MAŁO PALĄ PO DRUGIE SILNY  MOGE WYMIENIAĆ GODZINAMI A NA TEMAT ZETORA TO TAKTO GÓWNO NAD GÓWNAMI PALIWOZERCZ MAŁO WYTRZYUJE  CO STEGO ŻE MA TROCHE LEPSZY KOMFORT OD MTZ82 ALE TYLKO TO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Witam. Mam taki dylemat. Rozdzielacz środkowy mi sie wyrobił i mi bardzo wolno podnosi podnośnik. Pozostałe dwie sekcje działaja ok. Jest możliwość przełozenia np przewodów zeby podnośnik działał na pierwszej sekcji?? Czy jedynie zakup nowego rozdzielacza. Kupiłem zestaw naprawczy ale nic nie dało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma problemu. Przewody wystarczy przełożyć. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Potwierdzam zamieniłem przewody i działa wszystko na dwóch sekcjach.Środkową zaślepiłem. Dzięki za podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

co co powiecie o wersji eksportowej 102 bx czym od się rozni od mtz 82 i jaki tam jest silnik bo ma ponoc ok 105 KM mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Podepne się pod temat może ktoś podpowie ,kupiłem poryskiwacz Jar-met zawieszany 1200 litr właściwie kupiony był pod JD  jednak aby często nie podczepiać odczepiać pomyślałem o MTZ 82 wiosną zaczepiłbym i praktycznie byłby pod nim cały czas podczepiony ,teraz opryskiwacz przywieżli nie chcę teraz go zalewać wodą aby sprawdzić czy MTZ owi przednie koła nie pójdą w powietrze jak sądzicie da radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Dlaczego zawieszany ? przy tej pojemności lepszy ciągniony ,ale juz zakup zrobiony wiec ,jak na moje to mtz da rade ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Było kilka miesięcy przemyśleń taki czy taki zdecydowali się na zawieszany cena też miała znaczenie i w sąsiedniej wsi ma takiego i zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem będzie ok ale zdecydowanie dociążyłbym przód. Jednak około 1600kg na zawiesiach to już coś. Opryskiwacz jest blisko traktora ale dla poprawy trakcji 100kg na przód można spokojnie dorzucić. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Dzięki za podpowiedzi obciążniki zdjęte od innego ciągnika leżą pod garażem ma tura ,tylko wiosną jakieś mocowanie dorobić ,podczepiany miał pług 4 skiby unia i rozsiewacz 750 kg to pestka a opryskiwacz już trochę cięższy a właściwie nie pamiętam ile ma udzwigu MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Czy to normalne, że nowy 820 łyka olej( 205 godzin)? Nigdzie nie ma wycieków - oleju ubywa na miarce tak 2 litry na około 30 godzin pracy licznika. Nie dymi -  przy dodaniu gazu jednorazowo przydymi trochę, ale to chyba normalne w Belarusach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalne.  Gdybyś czekał do zmiany to łyknął by Ci ponad 10l. Ja pomimo kłopotów z silnikiem nie dolewam ani grama. Zmianę robię raz w roku co u mnie daje 150 mtg. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Aha. Poczekam aż zrobi się bliżej wiosny to wymienię mu olej, filtry i zobaczę czy dalej będzie ubywało. Zobaczę do filtra powietrza. Może ten olej jakiś rzadki się zrobił - dolewki robiłem gorszym olejem Alanda CB - od ostatniej wymiany minęło 100 godzin, ale czasowo rok i 3 miesiące. Serwisowi to za bardzo nie wierzę czy tam był tak naprawdę Turdus  wlany podczas ostatniej wymiany.Czy w ciągnikach taka sama zasada jak w samochodach, że wymieniam aż zrobię określoną ilość godzin a jak nie to i tak po roku wymiana? Który z dwóch olejów będzie lepszy do Belarusa: Turdus 15W40 czy Mobil Delvac 15W40?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

W Belarusie 820 na krzyżaku po prawej stronie silnika jest odśrodkowy filtr oleju tzw. bąk, którego przy wymianie się czyści nie wymienia.  Z kolei ten po lewej stronie  przy pompie wtryskowej to też jest filtr oleju ten nierozbieralny co się go odkręca i przykręca ręcznie? Zgłupiałem bo w instrukcji pisze że ten filtr jest po prawej stronie silnika a jestem przed wymianą oleju i kompletuję które filtry kupić. Przy odkręcaniu bąka zdjąć obudowę a sam filtr cały wyjąć żeby się nie wylało? Czy przy każdej wymianie zmieniać też filtr w  zbiorniku hydrauliki?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lolek14    1

Witam. Do rbit -Ten po prawej stronie to jest filtr oleju silnikowego tzw. bąk. Rozkręcasz go całego i myjesz przy wymianie oleju. Ten puszkowy po lewej stronie silnika to jest tez filtr oleju ale NAPĘDOWEGO czyli ON. Filtr hydrauliki wymieniaj zgodnie z zaleceniami instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Aha czyli ta puszka to jest filtr paliwa - coś w instrukcji pomieszali bo pisze że to filtr oleju silnikowego i podają że z prawej strony. 

A jak odkręcę ten filtr to paliwo nie będzie się lało? Ten filtr jest bez zaworku od dołu. Zresztą teraz nie wiem czy go wymieniać jak serwisanci ostatnio na  2 wizycie na 100 godzin go zmieniali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dsz    8

Kolego z opryskuwaczem 1200l zawieszany do mtz 82 to masz jazdę na 2kołkach jak masz górki na polu to musisz solidnie dociazyc przód. Koleszka kupil sobie opryskiwacz 1000l i korwia ma spore górki i mówil ze go podrywa mtzty maja lekkie przody wiadomo nie od dzis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z prawej strony silnika masz filtr oleju bąka i odstojnik czy separator paliwa który się tylko czyści. Z lewej strony jest tylko filtr paliwa z wymiennym wkładem lub wymienną puszka nowszy typ.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Filtr paliwa wymieniać przy każdej wymianie oleju? Ja nie robię dużo godzin mniej więcej 100 na rok. Czy przy wymianie tego filtra nie zapowietrzy mi się układ paliwowy?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

@Dsz Kolego nie przesadzaj. Ja mam siewnik 4 metry który pełny zboża waży ponad 1,5 T, i nie ma żadnych problemów ze stabilnością mimo, że mam tylko oryginalne obciążniki. Także nie powinno być, aż tak źle jak piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

W instrukcji na końcu masz w godzinach podane co kiedy się robi, jeśli nie masz instrukcji ściąg z neta. Tak będzie zapowietrzony ale tylko filtr , jak założysz nowy odkręcasz śrubę do odpowietrzania na filtrze i pompujesz ręczną pompką paliwo , aż do momentu pojawienia się go pod ową śrubą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj