Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Skowron16 napisał:

panowie wymieniał ktoś z was sworznie i tulejki w przedniej osi w MTZ82 dużo to roboty?

 

Mi się zeszło kilka godzin ale po uprzednim przygotowaniu ściągaczy.

Edit:Panowie czy ktoś wymieniał wałek od cięgien dolnych ? Tam są jakieś tulejki do wymiany też? Sprawdzałem rysunki techniczne jakoś nie mogę ich namierzyć.

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano (edytowane)
Dnia 14.06.2024 o 23:16, pawel86lhr napisał:

Mi się zeszło kilka godzin ale po uprzednim przygotowaniu ściągaczy.

Edit:Panowie czy ktoś wymieniał wałek od cięgien dolnych ? Tam są jakieś tulejki do wymiany też? Sprawdzałem rysunki techniczne jakoś nie mogę ich namierzyć.

Tuleja osi 502401032

Edytowane przez cabwie
Opublikowano
Dnia 14.06.2024 o 23:16, pawel86lhr napisał:

Mi się zeszło kilka godzin ale po uprzednim przygotowaniu ściągaczy.

Edit:Panowie czy ktoś wymieniał wałek od cięgien dolnych ? Tam są jakieś tulejki do wymiany też? Sprawdzałem rysunki techniczne jakoś nie mogę ich namierzyć.

Wymieniałem, żeby je wyciągnąć, trzeba je przeciąć, chyba, że chcesz ściągać  koła i modzić jakiś ściągacz

 

Tu masz 22

tuleja_607_medium.jpg

Opublikowano
13 minut temu, jahooo napisał:

Wymieniałem, żeby je wyciągnąć, trzeba je przeciąć, chyba, że chcesz ściągać  koła i modzić jakiś ściągacz

 

Tu masz 22

tuleja_607_medium.jpg

To wszystko zależy od tego jak są rozciągnięte koła przy maksymalnym rozciągnięciu nie trzeba koła sciągnąć do wymiany osi a do wymiany tulei to już w ogóle nawet jak jest bardzo wąsko w powyższym poście podałem Ci nr. katalogowy po nim bez problemu znajdziesz w sklepach

Opublikowano

Dzięki wielkie @cabwie podjadę do mojego lokalnego sklepu z częściami do ruskich pewnie mają na stanie. Rozstaw mam maksymalny tylnych kół także nie powinno być problemu z wyjęciem wałka i tulejek. Generalnie muszę dorobić ten wałek bo lagi jakieś nie oryginalne są z tulejkami na starym wałku i spore luzy to generuje.

Opublikowano
15 godzin temu, pawel86lhr napisał:

Dzięki wielkie @cabwie podjadę do mojego lokalnego sklepu z częściami do ruskich pewnie mają na stanie. Rozstaw mam maksymalny tylnych kół także nie powinno być problemu z wyjęciem wałka i tulejek. Generalnie muszę dorobić ten wałek bo lagi jakieś nie oryginalne są z tulejkami na starym wałku i spore luzy to generuje.

tam nawet na nowych tulejkach i wałku jest jakiś luz, nie sugeruj się, że jak wymienisz zestaw, to pozbędziesz się całkiem luzu, no i warto od razu zatulejowac sobie chwytaki od łańcuchów, jeśli masz wewnętrzne na wałku

Opublikowano
50 minut temu, cabwie napisał:

Osobiście wolałbym tulejki pod lagi dorobić a wałek dać oryginalny bo z porządną twardością takiego wałka będzie problem przy dorabianiu 

Tak mam zrobione teraz. Ale już powyrabiało się tam wszystko. Zobaczę przemyślę ten temat jeszcze.

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

tam nawet na nowych tulejkach i wałku jest jakiś luz, nie sugeruj się, że jak wymienisz zestaw, to pozbędziesz się całkiem luzu, no i warto od razu zatulejowac sobie chwytaki od łańcuchów, jeśli masz wewnętrzne na wałku

Dlatego nie warto kupować gówna tylko dołożyć i kupić oryginalne belarusa Przerabiałem już te wszystkie zamienniki szkoda nerwów i pieniędzy i nie kończące się remonty 

Opublikowano

Panowie próbuję zrobić ściągacz aby wyciągnąć sworznie z przedniej osi w mtz. Potrzebuję nakrętyki na pręt gwintowany fi 33 na jaki klucz będzie potrzebna nakrętka aby pasowała na ten pręt 

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Skowron16 napisał:

Panowie próbuję zrobić ściągacz aby wyciągnąć sworznie z przedniej osi w mtz. Potrzebuję nakrętyki na pręt gwintowany fi 33 na jaki klucz będzie potrzebna nakrętka aby pasowała na ten pręt 

Jutro zrobię zdjęcie ściągacza do tych sworzni z wymiarami.

Na ten pręt m33 to klucz chyba 50 będzie potrzebny :D tam w sworzeń wchodzi chyba z 5 cm resztę lepiej stoczyć na mniejszy wymiar.

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano
26 minut temu, pawel86lhr napisał:

Jutro zrobię zdjęcie ściągacza do tych sworzni z wymiarami.

Na ten pręt m33 to klucz chyba 50 będzie potrzebny :D tam w sworzeń wchodzi chyba z 5 cm resztę lepiej stoczyć na mniejszy wymiar.

mam śrubę centralna od ciężkiej serii ursusa i akurat pasuje gwint w ten sworzeń potrzebna mi jest do tego nakrętka kawałek rurki i podkładka i już mam plan jak zrobić ściągacz

Opublikowano
Skowron16 napisał:

Panowie próbuję zrobić ściągacz aby wyciągnąć sworznie z przedniej osi w mtz. Potrzebuję nakrętyki na pręt gwintowany fi 33 na jaki klucz będzie potrzebna nakrętka aby pasowała na ten pręt 

na allegro znajdziesz nakrętki i co tylko chcesz. Pierwsza z brzegu https://allegro.pl/oferta/nakretki-6-kat-m33-czarne-kl-10-9-din-934-1szt-9760125011

Opublikowano

Ja mam taki ściągacz. Długość całkowita 120 mm. Gwint który wchodzi w sworzeń to jest m34. Cieńszy służący do wyciągania m30 klucz na nakrętke rozmiar 46. Do tego tulejka z rury i porządne podkładki.

Zamieszczam jakby ktoś q przyszłości chciał sobie zrobić taki ściągacz. 

Mi taniej wyszło zrobić u tokarza niż jeździć po składnikach w poszukiwaniu cięgła od łącznika centralnego i nakrętek potem kompletować.

20240618_134111.jpg

Opublikowano

Pany czy mógłby ktoś cyknac fotkę gdzie jest nr VIN? wiem ze gdzies na ramie pod pompą ale założyłem tura I nie mogę namierzyć, a muszę zrobić przeglad na innej stacji niż zawsze i obawiam się że mogą szukać a nie uśmiecha mi się zdejmowanie adaptacji.

Opublikowano
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

Pany czy mógłby ktoś cyknac fotkę gdzie jest nr VIN? wiem ze gdzies na ramie pod pompą ale założyłem tura I nie mogę namierzyć, a muszę zrobić przeglad na innej stacji niż zawsze i obawiam się że mogą szukać a nie uśmiecha mi się zdejmowanie adaptacji.

Jutro jak b.na wsi to cyknę o ile nie znajdziesz.

Opublikowano

Kurcze, coś tam widać ale mam w tym miejscu adaptację do tura I jest tylko luka na szerokość łba śruby. Ciekawe czy będą się przypierniczać jak ciągnik od nowości w jednych rękach🤔 w cepiku przecież to mają.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli wlewam do tej środkowej przekładni olej to ten olej rozchodzi się również do mostu prawego i lewego czy tam trzeba do każdego osobno wlewać ? Bo w instrukcji pisze: zwolnice po 2L, przekładnia główna 3.7 L i podpora pośrednia wału 0,15L a o mostach nic nie pisze. Tyle, że śruby kontrolne na mostach są wyżej ulokowane niż śruba na tej przekładni pośrodku.

mtz-belarus-przedni-most-napedowy-krzyzakowy-01-003.jpg

Edytowane przez rbit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v