okejas

Naprawa Fendta 309 ls

Polecane posty

okejas    2

Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Przez internet raczej nikt nie poda Ci kosztów części. Nawet gdybym je znał to Ci nie odpowiem bo nie jestem jasnowidzem, a mogła sie wysypać masa różnych rzeczy które można stwierdzić dopiero po rozbiórce... Wyskakujące biegi to mogą być uszkodone zatrzaski, zgięte widełki, itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik9    0

W Zawadach w serwisie fendt kierownik powiedział że naprawa jednego biegu ze wszystkimi częściami i olejami do skrzyni kosztuje mniej więcej 3000zł ale to było ze 3 lata temu więc cena mogła się zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    2

dzięki za info...znalazł sie przynajmniej jeden człowiek dobrego serca;-)hehe takie sumy jeszcze da sie znieść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

W moim fendzie 309ls nawalił górny synchronizator (szybki półbieg nie było można na nim w ogóle jeździć na wolnym było wszystko ok.) Przyczyną tego była popsucie się jednego łożyska powypadały rolki. Koszt części wniósł około 2tyś zł. dodam że części kupowałem u korbanków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Nie będzie sie opłacało robić generalnego remontu skrzyni, chyba że nie jest tak źle więc warto zajrzeć co i jak, ale powiem ci że lepiej kupić całą używaną skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    2

ale przy zakupie używanej skrzyni także możemy nadziać sie na podobne problemy, dlatego wydaje mi sie ze lepszym rozwiązaniem jest naprawa i mamy pewność ze jest dobrze. te biegi które mi sie wysypały są najczęściej używane podczas prac polnych...bezpieczniej jest montować nowe części bo ciągnik jest przeznaczony do użytku a nie na handel

 

 

@frutis co rozumiesz przez słowa"nie było można na nim w ogóle jeździć"? wyskakiwał, czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Biegi można było włożyć bez problemu, ale przy puszczaniu sprzęgła ciągnik stał w miejscu i ze skrzyni było słychać zgrzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10
ale przy zakupie używanej skrzyni także możemy nadziać sie na podobne problemy, dlatego wydaje mi sie ze lepszym rozwiązaniem jest naprawa i mamy pewność ze jest dobrze. te biegi które mi sie wysypały są najczęściej używane podczas prac polnych...bezpieczniej jest montować nowe części bo ciągnik jest przeznaczony do użytku a nie na handel

 

 

@frutis co rozumiesz przez słowa"nie było można na nim w ogóle jeździć"? wyskakiwał, czy coś innego?

 

Pewnie że lepiej jest kupić nowe części i wyremontować, rozkręć swoją i zacznij wydzwaniać za nowymi częściami to sie przekonasz ile to kosztuje. Chyba że pieniądze nie grają roli, to wtedy inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    2

właśnie o to chodzi ze kasa(zresztą jak zawsze) odgrywa największa role. nie mam aż tak dużego gospodarstwa żeby szalce z nowymi częściami...ale chodzi mi o to ze by go zrobić i dalej nim pracować za jak najmniejsze pieniądze.wiec albo zainwestuje w niego te kilka tys zł albo sprzedam i kupie innego...oczywiscie fenda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Jeśli nie rozbierzesz skrzyni to się nie dowiesz co konkretnie trzeba wymienić ile to będzie kosztowało. A co do cen to przez telefon niekoniecznie Ci powiedzą dokładnie co ile kosztuje, bo w serwisie mogą nie wiedzeć o co dokładnie chodzi i co jest potrzebne. Tak było w moim przypadku dopiero jak pojechałem z częściami to przez ponad dwie godziny szukali i dochodzili do tego żeby poszukać odpowiednie części.

Co do cen części to można poszukać zamienników, albo są firmy które handlują używanymi częściami sprowadzanymi z zagranicy na przykład ze spalonych ciągników, albo cos podobnego.

To już musisz sam zadecydować jakie części włożysz do swojego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1

Napisz na PW co potrzebujesz łącznie z numerem seryjnym i rocznikien Fendta


Części do maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    2

jeszcze nie rozebrałem i raczej prędko tego nie zorbie bo jakoś da się jeszcze jeździć a i czasu zbytnio nie mam bo trzeba niedługo będzie kulki kręcić itp itd,ale jak rozbiorę to na pewno się odezwę ... a może prowadzisz jakiś sklep/firmę z częściami do zachodnich maszyn ? ? ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

Witam. :)

A może się ktoś tu orientuje co to się dzieje, że jak przyhamuje to jedynka czasem potrafi sobie wyskoczyć. Dźwignia tak jak by bardzo lekko się trzyma w swoim położeniu i w momencie naciśnięcia na hamulec (jadąc na pierwszym biegu) siłą pędu po prostu drążek wypada w położenie neutralne. Tak to nic nie zgrzyta i wszystko jest ok. Mam wrażenie że jeszcze wsteczny podobnie jak 1wszy bieg luźno się trzyma ale z nim nie ma problemu że sobie wyskoczy podczas jazdy.

Jakieś podpowiedzi? mu?? Sposoby rozwiązania tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Może masz sprężyny na zamkach słabe, albo jakieś koło zębate już jest zużyte, ciężko tak cokolwiek powiedzieć. Zdemontuj pokrywę to się sam przekonasz co i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

może to i głupie pytanie ale jak ja mam się dostać do tej pokryw??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Zwal podłogę z kabiny i tam od tej strony gdzie dźwignie od biegów wchodzą w skrzynie będziesz mieć pokrywę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

U mnie żeby dostać się do skrzyni było trzeba całą kabinę podnieść do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

co to może być że jak wrzucam 3bieg i wyzej na zającu to za ciagnikiem słychać taki jakby szum podczas jazdy??? to normalne jest???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Chodzi Ci o to, że słychac skrzynie? Przy większych prędkościach każdą skrzynie słychać u mnie tylko na biegu 40 słychać bardziej niż wszystkie, to jest raczej normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Była w tym temacie rozmowa o skrzyni biegów więc się tu dopisze. Mam fendta 306 z 1988r i wyskakuję mi drugi bieg szosowy ? Co może być tego przyczyną?


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Bieg wyskakuje Ci za każdym razem że nie można na nim jeździć, czy tylko sporadycznie co jakiś czas. Wyskakuje podczas ruszania puszczania sprzęgła czy w czasie jazdy również wyskakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Żeby jeździć nim cały czas muszę trzymać dźwignie biegów, wyskakuję podczas jazdy po nierównościach najczęściej i sporadycznie na drodze.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Remont skrzyni sie kłania w jedynym i drugim przypadku. Problem jest z tgz zatrzaskami które już nie trzymają lub z wyrobionymi przesówkami kół zębatych tgz widełkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj