Skocz do zawartości
POLKOP

C 360 Po naprawie wału silnik stanął

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
POLKOP    2

Tydzień temu wał był dany do szlifu do tego były wymienione tuleje i tłoki z pierśćieniami. Wczoraj,gdy jechałem 60-tką po łące silnik momentalnie stanął. Wałem niemożna ruczyć nawed gdy był zaciągany. Od remontu były zrobione 4 mth, silnik niebył przegrzany.Może wiecie co było przyczyną awari.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

A miałes manometr od cisnienia oleju czy czujnik?


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

po 1 czy który szlif wału i czy robiony w dobrej firmie

po 2 czy była osiowość bloku sprawdzana

i czy panewki nie były za ciasne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radek    0
po 1 czy który szlif wału i czy robiony w dobrej firmie

po 2 czy była osiowość bloku sprawdzana

i czy panewki nie były za ciasne

 

Kolego sugerujesz zatarcie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

nie zatarcie tylko zdarzały sie nam sytuacje gdy silnik był składany z nowych części i były zostawione za małe luzy montażowe i po rozgrzaniu silnik stawał i nie można było nim ruszyć, były też sytuacje gdy blok nie miał osiowości i po rozgrzaniu tez stanął, więc to nie musi być wcale zatarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Mogą też być zanieczyszczone kanały doprowaczające olej do paniewiek... przez co się zatarł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59
No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

a ile jest tej powłoki na panewkach aby zatkać filtr oleju czy smok, prędzej wał by sie porysował o starte panewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

moje zdanie jest takie rok temu bylem w podobnej sytuacji po remącie miałem zrobione zaledwie 80 mth i gdy pękło mi kólko na alternatorze i gdy olej dostał lekkiej temperatury zrobił się z niego silikon powód zły olej rozlewny a teraz zalewam LOTOS to więc to moglo byc tez przyczyną u ciebie zły olej a po drugie to mogło stać sie jak kolega wspomniał brak smarowania na panewkach ale wtedy to bys miał czerwoną kontrolkę się palącą albo tłok stanął w tulei jak tez kolega wspominał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

No dobrze że były nowe ale czy były prawidłowo zamontowane?? Gdy były za blisko wału to... (opisałem to kilka postów wyżej)

qazi- nie napisałem do końca co miałem na myśli, już się poprawiam.

Panewki mają powłokę z cynku a potem jest miedź, miałem na myśli opiłki miedzi, jeśli tarcie było duże to spokojnie panewki mogły się zetrzeć nawet do połowy warstwy miedzianej, a co do wału to nie sądzę żeby dostał duże baty od panewek. Kolego spuść olej i ściągnij miskę olejową i powiedz czy są tam opiłki....

Jeśli będą to będziemy radzić co robić, a jeśli ich nie będzie to będziemy szukać usterki gdzie indziej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Ciśnienie miał wysoke bo 7 .Dzisiaj odkrenciłem mise i na misie były opiłki nad czwartym tłokem.A gdyby miał za duże obciążenie to by tak zrobił? żle go docierałem?. Był to pierwszy szlif. Może mechanik panewki zle załozył zamkami i sie obruciły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

to ile ty tych godzin nim zrobiłeś od remontu, bo jak dobrze pamiętam chyba przez 50 godzin nie powinien być obciażany silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

a może zatkany był kanał doprowadzający smarowanie i dla tego te opiłki . a te opiłki są tylko pod jednym tłokiem czy może pod wszystkimi równocześnie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

To nie ma znaczenia nad którym tłokiem były opiłki bo podczas pracy one się przemieszczają, maszyna podczas dotarcia powinna wykonywać najlżejsze prace a jeszcze lepiej jak by jeździła solo.

Kolego po ściągniąciu miski odkręć filtr oleju i jego mocowanie, tam będą 2 otwory i jeden z nich dmuchnij kompresorem żeby wydmuchać opiłki z ukłądu. Potem zobacz czy panewki są starte do miedzi.

A co do ciśnienia oleju to zastanawiam się dlaczego było takie duże:/

Podnieś odprężnik i spróbuj ręką zakręcić wałem, jeśli nie dasz rady to znaczy że się zatar ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Ja mam odpreznik w C360 bardzo przydatne w zimie ;)


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Ja mam odprężnik w C360 przydatne w zimie ;)


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

wyłącza po jednym zaworze na jednym garze w zeszłym roku robiłem generalke to kupiłem taki silnik to juz był ten odprężnik to jest jakiś blok stary bo jeszcze pisze zetror nad filtrami paliwa.


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Ciągnął rcw 3.Kumpel mówil ze zrobił silnik i pojechał zaraz orać mówił ze to niemożliwe zeby z takim obciążeniem silnik stanał Mówi że przyczyną niebyło przeciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102

ale to ciśnienie to naturalne nie było 7 atm jak dobrze pamiętam to w 60 tak jak i w c 385 i pochodne nie powinno przekraczać 5 atm i jeszcze jedno kolega pisał że wymieniał też tuleje i tłoki proponuje sprawdzić też to bo jeśli kupił tanie zamienniki a nie z Krotoszyna to mogły spuchnąć tłoki i stąd opiłki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Patrzałem na opiłki są one srebrne nawet spore miedzianych niema widać. Mechanik bendzie może w tym tygodniu sam niebende go rozbierał bo nawet niemam na to szasu bo trzeba robić w polu a mam jeszcze dwa ciągniki jakoś sie obejdzie bez 60-tki narazie.Tuleje były te tańcze czyrzby lipne? Ciekaw jestem czy to jest wina mechanika może coś zrombał. :angry: Czy wiećie kto naprawia dobrze ciągniki w okolicy Lęborga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzikitadzik94
      Witam  
      Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod głowicą. Ściągam głowice, moim oczom ukazały się obite zwory wydechowe na tłokach  . Nie wiem za bardzo co może dolegać, rozrząd dobrze ustawiony, blok splanowany razem z tłokami że nie wystają ponad tylko są na równo z płaszczyzną bloku. Ma ktoś jakieś sugestie ?
    • Przez radek5314
      cieknie mi paliwo z pod koncowki co jest zalozony przewod paliwowy od kranika wymienialem koncowke srube i nowe podkladki miedziane dalem i dalej nie moge uszczelnic  jak to uczelnic zeby nie cieklo nic
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Rafał1995
      Witam!
      Mam problem silnikiem mf 3. konkretnie to ciągnik c-360 3p. Ale od początku. Ilknik jest złożony całkowicie na nowych cześciacj blok głowica tłoki  itd... Od skończenia remontu zrobił moe z 4 godziny, Dziś bronowałem i nagle zaczal trochę inaczej pracować,pomyslałem że sie zapowietrza i szybko zjechałem do domu. ogladnałem co i jak i zauwazylem że pompa Sie poci w kilku miejscach ale temat nie o tym. Zapaliłem na próbę z ciekawości,odpalił bez problemu tylko po dodaniu gazu zaczeło wywalać olej bgnetem,dodam że na obroty nie zbierał się tak jak wczwśniej. Po otwarciu maski zauważyłem że z pod nakrętek trzymających pokrywę zaworów szły bąbelki,z jednej z olejem bo wyrzycało czarną maź a z drugiej takie cos brązowe moze to płyn. Zwaliłem głowice bo stwierdziłem że uszczelka. Ale uszczelka cala tylko po zdjeciu głowicy było na niej pełno kropel plynu chłodniczego. a Srodkowa szpilka od strony kolektora ssącego cała urzygana w oleju.  Środkowy tłok mokry,w komorze spalania było  cos jakby olej,ropa lub płyn może??Ciężko było mi stwierdzić. a dwa pozostałe tłoki suche tylko jest na nich taki biały nagar,osad. a po delikatnym skrobniecu Paznokciem pod spodem jest juz normalnie okopcone na czarno. Panowie pomożcie co to może być. jest możliwe że blok lub głowica krzywe?? liczę na Wasza pomoc. pozdrawiam!
    • Przez MrRolnik4011
      Mam taki problem przed chwilą byłem wy jechany Ursusem C-4011 wyciągnąć samochód jest on tydzień po wymianie oleju z Superol CC40 na Turdus 15w40 i otóż od tej chwili to dużo nie jeździł bo nie miał po co tylko po wymianie zrobiłem jazdę próbną w mokrym polu. Coś zauważyłem że w silniku klekotało i podregulowałem zawory i problem znikł jednak teraz gdy pojechałem to zauważyłem że tłumik obciekły był olejem znaczy się kolektor i trochę tłumika (tylko ta nasadka) i skąd to może być? Silnik pracuje równo na moc nie narzekam a odpalać po wymianie to za pierwszym razem złapie w mrozach kiedyś na Superolu to załapał trochę i zdechł i tak kilka razy dopóki naprawdę się odpalił. Jedyne co poprawiło się jeszcze ciśnienie oleju bo na zimnym ma teraz 6 bar jak sie rozgrzeje to 2 bary a po przy gazowaniu 5-5.5 bara a na starym to jak sie rozgrzał to całkiem bez ciśnienia prawie że był na tym nowym oleju to jeszcze naprawdę rozgrzany nie był. Ale chyba co najważniejsze to to że ma moc i nie dymi na czarno czyli oleju by nie brał raczej. Ale bardzo prosze o pomoc ogólnie oprócz tego czarnego i mokrego kolektora a dokładniej jego końcówki to nic nie widziałem abt jeszcze olej leciał nic nie jest okapane ani oblane olejem.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.