Skocz do zawartości
POLKOP

C 360 Po naprawie wału silnik stanął

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
POLKOP    2

Tydzień temu wał był dany do szlifu do tego były wymienione tuleje i tłoki z pierśćieniami. Wczoraj,gdy jechałem 60-tką po łące silnik momentalnie stanął. Wałem niemożna ruczyć nawed gdy był zaciągany. Od remontu były zrobione 4 mth, silnik niebył przegrzany.Może wiecie co było przyczyną awari.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

A miałes manometr od cisnienia oleju czy czujnik?


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

po 1 czy który szlif wału i czy robiony w dobrej firmie

po 2 czy była osiowość bloku sprawdzana

i czy panewki nie były za ciasne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radek    0
po 1 czy który szlif wału i czy robiony w dobrej firmie

po 2 czy była osiowość bloku sprawdzana

i czy panewki nie były za ciasne

 

Kolego sugerujesz zatarcie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

nie zatarcie tylko zdarzały sie nam sytuacje gdy silnik był składany z nowych części i były zostawione za małe luzy montażowe i po rozgrzaniu silnik stawał i nie można było nim ruszyć, były też sytuacje gdy blok nie miał osiowości i po rozgrzaniu tez stanął, więc to nie musi być wcale zatarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Mogą też być zanieczyszczone kanały doprowaczające olej do paniewiek... przez co się zatarł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58
No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

a ile jest tej powłoki na panewkach aby zatkać filtr oleju czy smok, prędzej wał by sie porysował o starte panewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

moje zdanie jest takie rok temu bylem w podobnej sytuacji po remącie miałem zrobione zaledwie 80 mth i gdy pękło mi kólko na alternatorze i gdy olej dostał lekkiej temperatury zrobił się z niego silikon powód zły olej rozlewny a teraz zalewam LOTOS to więc to moglo byc tez przyczyną u ciebie zły olej a po drugie to mogło stać sie jak kolega wspomniał brak smarowania na panewkach ale wtedy to bys miał czerwoną kontrolkę się palącą albo tłok stanął w tulei jak tez kolega wspominał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

No dobrze że były nowe ale czy były prawidłowo zamontowane?? Gdy były za blisko wału to... (opisałem to kilka postów wyżej)

qazi- nie napisałem do końca co miałem na myśli, już się poprawiam.

Panewki mają powłokę z cynku a potem jest miedź, miałem na myśli opiłki miedzi, jeśli tarcie było duże to spokojnie panewki mogły się zetrzeć nawet do połowy warstwy miedzianej, a co do wału to nie sądzę żeby dostał duże baty od panewek. Kolego spuść olej i ściągnij miskę olejową i powiedz czy są tam opiłki....

Jeśli będą to będziemy radzić co robić, a jeśli ich nie będzie to będziemy szukać usterki gdzie indziej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Ciśnienie miał wysoke bo 7 .Dzisiaj odkrenciłem mise i na misie były opiłki nad czwartym tłokem.A gdyby miał za duże obciążenie to by tak zrobił? żle go docierałem?. Był to pierwszy szlif. Może mechanik panewki zle załozył zamkami i sie obruciły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

a mial jakies obciążenie ?może zle dobrane panewki a mogły się same tez panewki obrócić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

to ile ty tych godzin nim zrobiłeś od remontu, bo jak dobrze pamiętam chyba przez 50 godzin nie powinien być obciażany silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

a może zatkany był kanał doprowadzający smarowanie i dla tego te opiłki . a te opiłki są tylko pod jednym tłokiem czy może pod wszystkimi równocześnie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek    0

To nie ma znaczenia nad którym tłokiem były opiłki bo podczas pracy one się przemieszczają, maszyna podczas dotarcia powinna wykonywać najlżejsze prace a jeszcze lepiej jak by jeździła solo.

Kolego po ściągniąciu miski odkręć filtr oleju i jego mocowanie, tam będą 2 otwory i jeden z nich dmuchnij kompresorem żeby wydmuchać opiłki z ukłądu. Potem zobacz czy panewki są starte do miedzi.

A co do ciśnienia oleju to zastanawiam się dlaczego było takie duże:/

Podnieś odprężnik i spróbuj ręką zakręcić wałem, jeśli nie dasz rady to znaczy że się zatar ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Ja mam odpreznik w C360 bardzo przydatne w zimie ;)


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Ja mam odprężnik w C360 przydatne w zimie ;)


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

wyłącza po jednym zaworze na jednym garze w zeszłym roku robiłem generalke to kupiłem taki silnik to juz był ten odprężnik to jest jakiś blok stary bo jeszcze pisze zetror nad filtrami paliwa.


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Ciągnął rcw 3.Kumpel mówil ze zrobił silnik i pojechał zaraz orać mówił ze to niemożliwe zeby z takim obciążeniem silnik stanał Mówi że przyczyną niebyło przeciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    100

ale to ciśnienie to naturalne nie było 7 atm jak dobrze pamiętam to w 60 tak jak i w c 385 i pochodne nie powinno przekraczać 5 atm i jeszcze jedno kolega pisał że wymieniał też tuleje i tłoki proponuje sprawdzić też to bo jeśli kupił tanie zamienniki a nie z Krotoszyna to mogły spuchnąć tłoki i stąd opiłki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Patrzałem na opiłki są one srebrne nawet spore miedzianych niema widać. Mechanik bendzie może w tym tygodniu sam niebende go rozbierał bo nawet niemam na to szasu bo trzeba robić w polu a mam jeszcze dwa ciągniki jakoś sie obejdzie bez 60-tki narazie.Tuleje były te tańcze czyrzby lipne? Ciekaw jestem czy to jest wina mechanika może coś zrombał. :angry: Czy wiećie kto naprawia dobrze ciągniki w okolicy Lęborga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×