ferguson235

Co wlewacie do chłodnic ?

Polecane posty

wyjaśnię w najprostrzy sposób:

 

jedna beczka 1 tys litrów=> rozlana do dwóch baniek po 500litrów=> naklejenie na jednej z baniek nalepki borygo a na drugiej nalepki glikol=> rozprowadzenie do sklepów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
wyjaśnię w najprostrzy sposób:

 

jedna beczka 1 tys litrów=> rozlana do dwóch baniek po 500litrów=> naklejenie na jednej z baniek nalepki borygo a na drugiej nalepki glikol=> rozprowadzenie do sklepów

Wyjaśnię - borygo ma zastrzeżoną nazwę i jest barwy różowej, glikol jako płyn chłodzacy,dostępny w sprzedaży jest chyba bezbarwny lub niebieskawy. Kolega sypie oranżadkę w proszku by uzyskać kolorek czy je buraczki i o......ię do pojemników :P . Gilokl jako surowiecjest półproduktem, który po rozcieńczeniu i uszlachetnieniu może stać się płynem chłodzącym. On nie pracuje w hurtowni tylko w lewej rozlewni, która podrabia produkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jest na ryku kilka mniej znanych płynów rozprowadzanych po marketach najczęsciej w takich samych butelkach,np.ecogel, glixol, pan samochochdzik itp.

 

co do instalacji jak są tak duże skoki napięcia w sieci to wina w kablach i niedokładnym montarzu, jak miałem takie skoki nie chcieli mi uruchomić nowej chłodni na mleko, a co do stopnia zamarzania płynów to jak jest -22% to nie konieecznie musi być niżej a może to być np. -19st :P

 

założyłem ten temat bo 3 lata temu w polonezie zamarzł mi płyn pewnego mroźnego poranka, bo to że przez noc nie rozsadzi to po uruchomieni wentylator pracuje i pompuje powietrze -27stC a jak popuje przez chłodnice to chłodnicę wychładza do -38--40st i zanim otworzy się termostat może zamrozić chłodnicę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

pytanko do posiadaczy sdf, czy ktoś zmieniał płyn w agroplusach/rollerach/lampo/agrofarmach itp? jak to jest z tą nagrzewnicą w dachu kabiny płyn stamtąd spłynie czy tam wogóle pod kabinę krąży płyn?>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

wg instrukcji innych producentow należy ustawić max grzanie czyli otworzyć zawór i wtedy powinnien zlecieć płyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

Gdy moj brat pracowal na CPNie to pierwsze co powiedzial to zeby nietankowac w nim. kontrole sa ale i tak wszystko idzie do uzytku.

 

ps. Np dozo tu jest fotek z ciagnikami z olejem opalowym i tak ich nikt niekontroluje,przeciez to jest zabronione. tak ja wyzej ktos napisal ze z beczki1000l przelewaja na mniejsze i idzie do sprzeazy jako pierwsza jakosc.

 

a moim zdaniem jezeli traktor stoi w garazu to w nim niebedzie -25'C chyba ze nazewnatrz tak mi sie zdaje.


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

A ktoś z was zmieniał cały płyn chłodniczy? Trzeba to robić? Jeśli tak to co ile lat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

no najlepiej co 2 lata bo płyn traci właściwości antykorozyjne i potem to już działa jak zwykły ocet, są lepsze płyny prestone, dynagel 2000 itp które mają okres przydatności 5 lat a tak to 2-3 lat max a potem to tylko powoduje korozje, także warto zmieniać żeby dbać o pompe wodną chłodnicę itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

pewnie że można standardowy płyn petrygo, borygo itp jest 50% koncentratem i ma temepraturę zamarzania -35-37stC, a można stosować i 55-60% koncentraty i wtedy temp. zam. wynosi z -50stC, tylko że większa niż 50% zawartość glikolu ma też swoje minusy, glikol ma większą temperaturę wrzenia i niższą zamarzania, ale jest gęstszy i ma inne właściwości nikeorzystne dlatego nie można stosować 100% koncentratu.

w płynie nie chodzi o zamarzanie to 2go rzędna właściwość ale równie ważna, najważniejsza jest ochrona ukłądu chłodzenia przed korozją, a płyn chłodzący starszy jak 3lata ma gorsze działanie jak woda kranowa bo jest żrący i rozpuszcza aluminum itp.

Temperaturę wrzenia obniża równiez wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, dlatego jak jest problem z wysokimi temp tzn ciągnik jest wykożystywany na 100% i wskazówka podchodzi pod 100st należy zadbać o korek chłodnicy bo pod ciśnieniem temperatura wrzenia może sięgać 120-130st dlatego nie wolno w przegrzanym pojeździe otwierać korka, bo pod ciśnieniem jest płyn o temperaturze 130st a jak otworzymy korek automatycznie w niższym ciśnieniu płyn zaczyna się gotować i parować i dlatego cała chłodnica gotującej się wody może wybuchnąć nam w twarz (mój wujek miał tak w c 330)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zvrek    1

Moja C-360 -->płyn

Wujka:

C-330 -->woda

C-360 -->woda

Zetor 16145 -->płyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

U mnie Do MTZa i c360 leje Borygo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin330    10

Ja c-330 mam zalany wodą bo płynem nie mam jak bo mi wywala wodę rurką zwrotną przy chłodnicy jak mu dam mocno w kite chyba dlatego że nie mam termostatu ;) jak by mi tak nie robiło to zalał bym ją płynem a nie wodą i nie musiał bym spuszczać co raz w zimie


Sprzedam pług 2 skibowy stan bdb pisać na pw lub na gg 8458573

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55as    64

Ja do C-325 zalewam wode. A do LTZa nic, bo powietrza nie zalejesz. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

MF 255

Leje płyn petrygo, gdyby nie rozrusznik :rolleyes: to przy dużym mrozie palił by na dotyk :huh:


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Ja c-330 mam zalany wodą bo płynem nie mam jak bo mi wywala wodę rurką zwrotną przy chłodnicy jak mu dam mocno w kite chyba dlatego że nie mam termostatu :rolleyes: jak by mi tak nie robiło to zalał bym ją płynem a nie wodą i nie musiał bym spuszczać co raz w zimie

Raczej masz wadliwy korek chłodnicy, który nie trzyma ciśnienia, bo należy wziąsć poprawkę na to że płyn chłodzący jest dużo bardziej rozszerzalny od wody i np. jeśli wody ma być nalane 1-2cm poniżej wlewy, to płynu te 2cm jeszcze niżej, a i płyn 20% lepiej odprowadza ciepło, jak zmienie pompe wodną w moim ciapku chciałbym zalać płynem, ale ciagnik który przez 30 lat był na wodzie to mu płyn krzywdy nie zrobi?

 

ps. co do postlicencyjnych ursusów to na wodzie tylko korki w bloku szybko przegniwają poza tym nic się nie dzieje :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

U mne tylko jeden jest na płynie a wszystkie na wodzie chodza wiadomo nie szkoda jak ucieknie :rolleyes:


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    248

ja tylko do ciapka wode pozatym reszta chodzi na petrygo :D


My siejemy, a Bóg daje plony

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    248

nie ma potrzeby lać do takich sprzetów płynu ale jest lepszy ponieważ sie chłodnica nie zakamienia i jest lepsze chłodzenie, ja natomiast do C-330 leje wode i w ub. roku wymieniałem chłodnice bo sie zakamieniła i mi sie grzał :D pozdrawiam


My siejemy, a Bóg daje plony

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj