Skocz do zawartości
masa24

agregat bierny czy aktywny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
masa24    55

Witam, domyślam się że jest duzo podobnych tematow, ale wlasnie ciezko sie w tym odnalezc.

Mam problem z jedną działka. klasa IV a  ale straszna glina.  ogromne bryly zostaja ktorych nie mozna  nijak rozgniesc. juz nie moge sobie z tym poradzic, w tym roku przez te bryly strasznie rzepak mi placowo powschodzil

 

teraz nie wiem jaka strategie przyjac,  po zniwach  ziemia ta nie byla ani talerzowana ani nie bylo tam podorywki.  moze uprawa pozniwna cos pomoze na ta bryle ale zastanawiam sie co kupic zeby pole bylo dobrze doprawione.

pracuje ursusem 1224 , mam siewnik agromasz 3 m.   jaki agregat aktywny polecacie? wogole sie w tym nie orientuje, co mogloby pomoc mi z ta bryla

http://otomoto.pl/oferta/agro-masz-auc-nowy-agregat-uprawowy-ciezki-auc-agro-masz-promocja-ID6ywECj.html

a taki sprzet myslicie ze moze cos pomoc na twarda bryle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185

Kolego masa24 - agregat jaki podałeś w linku nada się tylko w przypadku upraw bez orkowych. Jeśli zaorzesz to pole i będą duże twarde bryły to po pierwsze włuka z przodu będzie je pchała, po drugie same zęby - tylko dwa rzędy i gęsia stopka, wał z tyłu jak najbardziej ok na bryły. Talerzówka V czy X nie uprawi zbrylonego pola pod siew a agregat talerzowy też szału nie zrobi. Jedyny sposób na bryły przy orce to: orka pługiem najlepiej z wałem cambella, agregat aktywny typu brona wirnikowa ( najlepiej na palcach kutych ). Oczywiście kwestia jakie te bryły masz, bo może wystarczy 2 razy ciężką broną pojechać i biernym agregatem doprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

po podwojnych bronach ( 7 ciezkich z przodu , 6 srednich z tylu)   te bryly sa praktycznie nie tkniete

a moglibyscie mi polecic jakis agregat aktywny?   ursus 1224 pociagnie taka brone razem z siewnikiem???

 

to ten ciezki agregat z linku po orce sie nie nada na ciezkie ziemei?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Ten ciężki agregat na pewno by zrobił robotę raz i drugi agregat aktywny na to wtedy na pewno by był super efekt. Sam aktywny tez nie uprawi w jednym przejeździe. Ja mam podobny agregat kompaktowy i gliny też ciężkie na których bronami ciężkimi nic nie zrobiłeś. Teraz wjeżdzam tym agregatem zależy od wilgotności i zwięzłości gleby ale robotę zrobi konkret jak raz  nie starczy jedziesz drugi raz i masz stół. Talerzówka to nie porozumienie na takie gleby do uprawy szkoda paliwa, jedynie na ściernisko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

ja posiadam taki agregat i daje naprawde sobie dosc dobrze rade na glinie i tez mialem taki problem jak ty, tutaj duzo elemntow roboczych robi naprawde dobra robote takze polecam, poki co zrobilem nim ok 50ha i jestem zadowolony http://www.agro-tom.eu/agregat-uprawowy-uph/#tabs-3

 

defakto jest bardzo podobny jak ten z linku ale moj jest bardzej rozbudowny i naprawde solidy, mam siewnik agro maszu i materialy uzyte do jego wykonania nie powalaja wiec przeanalizluj agro toma bo z czymstym sumieniem go polecam a agro masz srednio......

Edytowano przez Kamilek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

ok a te agregaty ciezkie ktore macie,  myslicie ze wersje kompaktowe zawieszane tez sie sprawdza? czy lepiej juz z wozkiem??

 

to i to w jednym roku to za duzy wydatek dla mnie bedzie.  a jakby tak po orce rozbronowac porzadnie  i wtedy agregat aktywny to juz chyby byloby przyzwoicie?

 

a za rok dwa  kupilbym ten ciezki.   tym ciezkim jedziecie od razu w orke a potem agregat atywny?  bron juz nie uzywacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

ja mam pol zawieszany 3m na wozku ze sprzegłem do siewnika i za nim idzie siewnik kosztowal mnie ok 30 tys zł brutto ale wersja bez wozka zawieszana ok 20 tys  brutto i musi robic taka samo robote bo to te same elementy robocze. Z tym ze nie mozesz za nim zachaczyc siewnika. Bezpośrednio po orce wjezdzam tym agragtem wraz z siewnikiem i mam odrazu uprawione i zasiane w jednym przejezdzie. A gdy uprawiam np pod buraki czy kukurydze to zdejmuje siewik i tez wystarcz tylko jeden przejazd po orce by pole doprawic pod siew. Nie posiadam aktywnego agregatu wiec sie nie wypowiem na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Ja mam zawieszany i tez najlepiej zaraz w orke sie sprawdza jeden przejazd i gotowe no chyba ze nierowno albo naprawde scisle no to podwujnie. Wozek mi nie potrebny bo wieksosc kukurydza to wygodniej mi siac zboza solo niz co chwile siewnik przehaczac i na dodatek z wozkiem sie krecic no chyba ze maly kon to pewnie lepej wozek ale to dosc spory wydatek. Aktywnej tez nie mam ale znajomy ma i tez najpierw kompakt idzie na to aktywna z siewnikiem ladnie to się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    195

Kompaktor super sprawa tylko ważna jest masa. Znowu takiego 4.5m w świeżej orce bez wału podczas orki bez sensu ciągać bo będziesz miał ciężko ledwo uciągniesz, jedynie w odleżałą glebę. 

Ten od agro maszu słabo wygląda, lepiej Agro-Tom jak u kolegów wyżej bądź Brodnica- tyle z polskich, można szukać używek Farmetu czy Lemkena bo Bednar to już ciężko. Brony ciężkie z podwójnymi wałkami strunowymi? 

Pytanie czy taki agregat ma sens na mały obszar? 

Jeśli glina mokra, ok 2 dni czekasz żeby przeschła i rozbijasz może się uda, tak samo w aktywnym bo można narobić kocich łbów. 

Może uprawa bezorkowa jakimś gruberem/talerzówką? Z góry będziesz miał pulchno. Mozna próbować odczekać niech glina sama się zlasuje ( po zimie napewno skruszy się) i wtedy polatać biernym uprwowo siewnym na pusto dociążając siewnikiem na hydropaku (ja tak robie dobry efekt, ale czerwonej gliny nie rozbije) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Są ziemie gdzie ciężko pisać o orce, sam takie posiadam i co by na nich nie robić to zawsze są bryły. W tym roku we wrześniu nie dało się orać ( po żniwach gruberem ok 6-8 cm uprawione i tyle wchodził pług ), październik pada i pada więc w mokro orka to wyorało się jak makaron z maszynki i dalej problem. Brona 2x, agregat 2x i siew a wygląda jak wygląda i nic nie poradzę bo za mokro na wał. Po sąsiedzku aktywny porozcinał to ciasto ale narobił kostek i jak one wysychają to trudniej to rozbić niż dużą bryłę - efekt taki że wschody nierówne po jednym i drugim. 

Można się wymądrzać, przechwalać a jak pogoda nie dopisze to borowina pokaże Ci że i tak nie wiele potrafisz:)

Te agregaty agro-tom fajne, zdecydowanie lepsze niż ten co kolega podał ( 3 rzędy łap i 2 wały z tyłu z czego jeden ciężki muszą robotę robić ) ale i tak tego co było po orce nie doprawiłby nim bo w mokro zakleiłby się wał crosskilla a jak wyschło to wcisną by bryły ale dalej byłaby to bryła ( chyba że trafiłby w porę tylko że teraz ciągle deszcz poprawia ).

Wg. mnie na takie ziemie tylko aktywny, może i narobi tych kostek ale 2x przejedziesz i nawet największe bryły górą rozkruszy - kwestia tylko ile tych glin masz bo jak 10 % to czy jest sens zakupu i eksploatacji aktywnej brony wirowej?

Co do przedniego wału to na takie bryły jak wyżej pisałem też nie jest najlepszy wybór ponieważ podnosi agregat i łapy ledwo co pracują ( chyba że podniesiesz go wyżej tak aby ledwo co pracował ). Lemken kompaktor ma różne kombinacje ale na bryły jest włóka na sprężynie, 4 rzędy zębów ( radełko nie gęsia stopka ) i dwa wały z tyłu.

A najlepiej to nie orać pod ozime:

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Tak z doswiadczenia to nie udalo mi sie jeszcze crosskila zalepic te strunowe 2 razy teraz czyscilem ale nie crosscila co mnie bardzo zdziwilo bo kazdy mowil i sie smial ze mokrego nie uprawie bo croscil sie zalepi i bede kuć gowno prawda... Nie powiem ze sie nie oblepia ale wjedziesz na suchszy grunt i wal sam sie wyczysci nie to co gowniany packer. Z samej cekawosci pozyczylem od znajomego agregat talerzowy wlasnie z packerem raz w kolo objechalem o nie chce tego znac do uprwy brak jedengo skrobaka spowodowal ze po 5m wal oblepiony ponad zeby no nic zrobilem skrobak ale to nie jest sprzet do uprawy talerze wyrzucaja bryly do gory a na mokrym wycinaja mokre kawalki ziemi a packer w.ogole sobie z tym nie radzi grupy dalej sa a za walem lezy ziemia co skrobaki ja zdzieraja i to wyglada jak poligon.

 

Do takiego bezorkowego to musi być koń. U nas w okolicy zeszłego roku był na testach 3m chyba własnie kockerling i case 220km to pierdział na glinach ale co prawda sucho masakrycznie było.

Edytowano przez Milosz27

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    19

mam agregat z crosskilem od 10 lat wystarczy troche wilgoci i zalepi go na amen tak jak w tym roku to nic bym nie zasiał mając zestaw upr-siew z takim wałem na szczęście mam packera. Robote robi idealną w dodatku nie ma szans na zaklejenie, tylko trzeba pilnować skrobaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

u mnie w agro tomie tez croskil sie w ogole nie zatyka jedynie oblepi gdy jest bardzo  mokro wiec potwierdzam slowa kolegi Milosza27 a to dlatego ze ma skrobaki miedzy pierscieniami a nie kazdy croskil je posiada, Posiadam tez wal pacera i z doswiadczenia moge powiedziec ze tu zalezy od srednicy walu im wieksza tym idzie lepiej i sie nie zalepia

Edytowano przez Kamilek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Zależy od budowy pierścieni jaki kształt mają "zęby" na pierścieniu. W agrotomie są pod stożkiem i jak już ziemią się zalepi to nie wpada dalej w środek wału i jak wjedziesz w lżejszą ziemie to widać jak takie małe trójkątne bryłki spadają z wału no i do tego skrobaki także których nie trzeba co chwile regulować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

lacznie mam 70 hektarow  w tym 40 to jest wlasnie klopot  z bryla jak jest siew jesienny

brony mam bez walkow.

 

tylko patrze ze taki zawieszany 3m bez wozka to ma mase okolo 700 kg.   nie za lekki ?  dobrze to uprawi ziemie?

 

Czyli taki agregat jest szansa ze troche bryle rozbije?   i jak uzywam takiego agregatu to juz brona jest zbedna ? dobrze rozumiem?


http://allegro.pl/nowy-agregat-uprawowy-skl-hyd-agro-tom-kmh-i6566449007.html#thumb/2

 

czyli cos takiego tylko z tylu wal crosskill?     3,5 m hydrauliczny chyba bylby najrozsadniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

ten co podales w linku ma calkiem inna budowe (brak włóki jednej, brak stunowego walu,  brak gesio stopek)  i on srednia robote robi... widzialem na pokazie, zdeycdowanie lepsza prace robi ten: http://allegro.pl/kompaktowy-agregat-uprawowy-up-agro-tom-i6566467354.html

 

brona jest zbedna przy nim na glinie w 90% (jesli w miare warunki trafisz dobre jesli chodzi o wilgotność) ja srednio ponad 90% pól nim robie bezposrednio po orce, jeden  przejazd i wystarcza a te niespolena 10% podwojnie np przy brudzie na przeczach itp ale to rzadkosc

Edytowano przez Kamilek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

http://allegro.pl/maszyna-roku-agregat-uprawowy-uph-agro-tom-i6566418403.html#thumb/5 Taki i na pewno nie będziesz żałował. Ja tez stałem przed wyborem agregatu pierwsze myśli agromaszu uprawowy drugie talerzowy ale trochę opinii po słuchałem i wybrałem właśnie ten z croskilem i nie żałuje bo jestem bardzo zadowolony. Możesz poszukać coś z lemkena kompaktora uzywany ale znaleźć w rozsądnym stanie ciężko. 3,5m może być maławy ale zalezy jaki koń i czy zawieszany czy na wozku bo 4m to juz 2400kg i może ładnie bujać w transporcie zawieszany. Na takich ciężkich ziemiach liczy się żeby ich nie ugniatać za dużo bo się robi skała i takim agregatem zaoszczędzisz już na samym jeżdżeniu bronami w tą i z powrotem które i tak wile nie robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

no wlasnie mialem dawac drugi link

 

tylko teraz zastanawia mnie masa.  ty masz z wozkiem wiec znacznie ciezszy.   ma to jakies znaczenie ?   czy oba zrobia taka sama robote?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    195

Crosskil nie zalepia się bo może macie 2 wałki i samoczynnie się czyszczą. Zalepić zawsze się zalepi czy to packer, strunowy czy crosskil jak wilgotna gleba bardzo, ale takiej nikt nie uprawia z wałem. Gumowe wały nie powinny się zalepiać, widziałem też gumowe crosskil ale ile on warty?? 

Masa musi być żeby tymi wałkami zdusić te skały, ale jak mówiłem patrz bo 4.5m w świeżej orce zdechnie ursus. 

Tez mam ten problem i że będę zmieniać zestaw uprawo siewny to wybrałem bronę aktywną wał gumowy). Też się zastanawiałem nad kompaktorem do 4-5m używane, ale mam mozaikę praktycznie wszędzie także przed siewem poleci brona ciężka z 2x wałek strunowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

4 m zawieszany wazy 2400 ,  to nie na moj ciagnik.  ursus 1224


no nic zeby bylo dobrze to musi byc 4 m  z wozkiem. to jakies 35000 netto chyba bedzie

 

milosz ile twoj kosztowal?

Edytowano przez masa24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

No jak na 1224 to 3m optymalnie. Ja mam bez wózka akurat, wózek trochę dociąży i możesz siewnik podpiąć ale znowu jak na mniejszą działkę i kliny to chyba lepszy zawieszany ale to już zależy od ciebie. Ja dałem 17tys z groszami brutto.

 

@Tomek90 nie mamy 2 rzędów jest jeden bo dużo lepiej uprawi i nie zostawia grup a jak są 2 rzędy to grupy potrafią miedzy kołami uciekać widziałem z podwójnym agromasza w akcji i moim zdaniem jeden lepiej kruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawca936
      Witam forumowicze. Zastanawiam się nad zakupem agregatu bronowego.  Mam okazyjnie możliwość zakupu agregatu z 2 polową broną ciężką i pojedynczym wałem strunowym na końcu o szerokości 2.1 m. Mam ciężką rędzinę do uprawy jak myślicie jest odpowiedni do C 330 ? 
    • Przez Wojtek026
      Czy ktoś posiada brony woprol mega 4 polowe 5,6m jakie opinie czy warte tej ceny czy pola bron o szerokości 130cm są dużo lepsze od standardowych bron na mój gust szersze pole zostawia równiejsze  pole czy warte tej ceny
    • Przez stasiex
      Bardzo jestem ciekawy jakie agregaty uprawowe dobieracie do swoich ciągników.
       
       
      U mnie jest tak:
       
      Unia Grudziądz Kombi B 2,8 m - pracuje z Zetorem 7211. (Uważam, że z 3 m też dałby radę, ale kupiliśmy węższy ze względu na transport po ulicach w mieście).
       
      Kiedyś mieliśmy agregat Uni 2,8 z jednym wałem i ciągnęła go 360.
    • Przez Wojtek026
      http://www.bomet.pl/oferta_tekst-24.html
      jakie Wasze zdanie na temat tego agregatu warto się w to pchać? cenowo są jakieś promocje na to zawsze to na hydraulice po szosie wygodniej ganiać i masa większa, a jak oceniacie robotę takiegi agregatu bez przedniego wałka 4 rzedy zębów i 2 wałki na łańcuszkach, ziemie mam lekkie
    • Przez ROLNIK7
      Witam, jestem zainteresowany kupnem agregatu uprawowego o szerokości 3.20 na gliniastą ziemię 4 klasy. Konkretnie zastanawiam się nad agregatem Dziekan z podwójnymi wałkami na docisku lub podobnym z Bometu bez docisku. Teraz pytanie który z tych agregatów jest wytrzymalszy, no i czy ten docisk daje jakiś lepszy efekt. Dodam że cena tych agregatów jest zbliżona. Liczę na waszą pomoc.
×